Har ett par nyinköpta råjeans med som jag olyckligtvis fått en fettfläck av smör på. Fick rådet att slänga in dem i maskinen så fort som möjligt utan någon som helst extra behandling, så det gjorde jag.
Nu när jeansen torkat är fläcken kvar till mitt stora förtret. Har läst att jag ska testa lacknafta, men är orolig för att färgen i jeansen också kommer försvinna med fläcken. Inte jättesexigt att gå runt med mörkblåa jeans och ha en vit fläck på ena benet.
Så, what to do? Är det någon som har förslag på vad jag kan göra? Någon som är grym på kemi och kan berätta för mig att färgen inte löses upp av lacknaftan? Tack på förhand!
Kemiskt ren bensin från färgaffären kan man ju använda men det kanske drar med sig färgen också, jag skulle nog ta galltvål om jag var du. Sedan kan du trösta dig med att fettfläckar brukar försvinna med tiden efter ett antal tvättar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!