2016-09-17, 00:57
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Hemgjord championstuvning och ost.

Championstuvning? The breakfast of champions gör sig bäst ostuvad!

Citat:
Ursprungligen postat av christery
För de som kör i våffeljärn har jag en fråga, hur mycket ost blir kvar i mackan - jag älskar ost så jag kör mackjärn för att få maximalt med ost och har inte ens testat våffeljärn (även om jag äger en dylik tingest).

Nu kör jag inte med våffeljärn, men frågan är intressant då jag liksom du anser att osten helst ska utgöra merparten av mackan. En tanke är att skiva (det redan färdigskivade) formbrödet i tunnare skivor. Då borde man rymmas med en ansenlig mängd ost utan att alltför mycket flyter ut och blir bränt.

Mitt bidrag till alla läckergommar där ute blir:

Prästost/amerikansk cheddar 50/50 (snåla inte), finhackad chili, piri-piri hotsauce, rödlök, rostad lök och persilja.
Citera
2016-09-22, 11:48
Medlem
Jaccoos avatar
Brukar hålla det simpelt. Skinka,ost,tomat och så lite oregano
Citera
2016-09-22, 11:49
Bannlyst
Skinka ibland lyxar man till de med tomat och ost.
Citera
2016-09-22, 11:53
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Okej, här kommer det Ultimata receptet på en varm macka;

1. Bre på ketchup och hamburgerdressing i botten.

2. Lägg på en skinkbit på varje macka.

3. Strössla över oregano.

4. Lägg på Tomater, Rödlök, fetaost, paprika och möjligen champinjoner.

5. Lägg på rikligt med ost.

6. Lägg på locket och ner med det i maskien.

BAM!

Världens bästa toast!
Citera
2016-09-22, 12:00
Medlem
Tinoss avatar
Smör, ost, pepparsalami, feta och stark chili. (Ghost pepper/Naga etc.)

Örtsalt & Peppar.

Kolsyrat vatten och citron till.

BAM!
Citera
2016-09-22, 12:01
Bannlyst
Jag är tråkig så kör bara med skinka.
Citera
2016-09-22, 12:52
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Smör, ost, pepparsalami, feta och stark chili. (Ghost pepper/Naga etc.)

Örtsalt & Peppar.

Kolsyrat vatten och citron till.

BAM!
Kör du ghost pepper (bhut jolokia) på en macka så tror jag du kan skippa örtsaltet och resten åxå som smaksättare. Osten ger konsistens och fett är en bra smakbärare så den får vara kvar. Salamin om den är fet av samma orsak. Feta möjligtvis för konsistensen.

Men örtsalt till nåt man kryddat med bhut jolokia blir ju som att tända ett ljus bredvid en majbrasa och försöka känna värmen av ljuset på en meters håll.

Hade det varit habanero så skulle jag nästan kunnat förstå det, men efter för många bett i vanlig chili (tex birds eye) och vad som händer med mina smaklökar så har jag svårt att se varför du skall ha örtsalt i.
Citera
2016-09-22, 12:53
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Kör du ghost pepper (bhut jolokia) på en macka så tror jag du kan skippa örtsaltet och resten åxå som smaksättare. Osten ger konsistens och fett är en bra smakbärare så den får vara kvar. Salamin om den är fet av samma orsak. Feta möjligtvis för konsistensen.

Men örtsalt till nåt man kryddat med bhut jolokia blir ju som att tända ett ljus bredvid en majbrasa och försöka känna värmen av ljuset på en meters håll.

Hade det varit habanero så skulle jag nästan kunnat förstå det, men efter för många bett i vanlig chili (tex birds eye) och vad som händer med mina smaklökar så har jag svårt att se varför du skall ha örtsalt i.

Mjo sant, är mest besatt av örtsalt. Har det på allt.
Citera
2016-09-22, 12:53
Medlem
MartinStLouiss avatar
Skinka, ost och grillkrydda
Citera
2016-09-22, 12:58
Medlem
1: Smör
2: Köttfärssås
3: 4-5 bananskivor
4: Creame Cheese som är utblandat med lite vatten och hackad rödlök, kan även tänka mig att droppa lite chilisås i denna för att få lite mer smak, har dock inte gjort detta ännu skall dock testas.
5: Tar emellanåt lite riven ost över alltihop.
Citera
2016-09-23, 12:03
Medlem
Ratis avatar
Ikväll ska jag göra varma mackor med kantareller och västerbottenost.
Citera
2016-09-29, 18:41
Medlem
Brukar ha det vanliga som ni skriver. Något som förvånar mig är att ingen har tipsat om att lägga bacon utanpå brödskivorna innan man klämmer ihop dom. Låt det gärna stå lite längre så baconet blir knaprigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in