Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Han är för rolig!
Han och Hildebrand är så absurd dåliga att det går 2 hela varv runt och blir bra igen!
Inte på det sättet som dom själva hade haft som mål och mening, utan att det istället för socialrealism nu blir till buskis-humor på just socialrealism-temat!
Jag verkligen njuuuuter utav deras filmer, så katastrofalt dåliga så att dom som sagt blir bra
Fy fan vilket skitsnack!
Janne tillhör den skara konstnärer som vi i Sverige misshandlat katastrofalt under många år. Till och med Bergman, hävdade detta långt före sin bortgång.
Halldoff var en av Bergmans favoritregissörer.
Med enormt sinne för dialog och känsla, skildrade Janne både enkelheten och det svåra i möten mellan människor.
Oavsett om det gällde lastbilschauffören, dåren eller direktören.
Janne hade förmågan att se rakt igenom det ytliga och det skildrade han i sina filmer.
Visst har han gjort mindre imponerande filmer men påstår du att "Det sista äventyret" är en buskis, så säger det mer om dig än om Svensk film.
Jag saknar Jannes filmer och jag saknar ännu mer arvet av filmare i Jannes spår. Goda försök har gjorts, men de når aldrig dit där Janne gjorde.
Det är en jävla synd och skam att Halldoff inte får det erkännande han ska ha, medan han ännu är i jordelivet.
Jag ger mig tusan på att så fort han passerat, så ska det hyllas och visas, som aldrig förr.
Skäms för bövelen!