2002-07-27, 21:32
äldre konto (old)
Ej medlem
...finns det någon som vet vad Janne Halldoff har för sig nu för tiden?Han gjorde ju en del sköna rullar på sjuttiotalet...
Citera
2002-07-28, 03:19
Medlem
Cineastens avatar
Jag har försökt hitta info om Halldoff på nätet men det är inte helt lätt. Jag har faktiskt inte lyckats hitta någon info om vad han gör nu förtiden. Nån annan som har bättre koll eller lite kontakter i filmbranschen??
Citera
2008-07-07, 03:25
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag har försökt hitta info om Halldoff på nätet men det är inte helt lätt. Jag har faktiskt inte lyckats hitta någon info om vad han gör nu förtiden. Nån annan som har bättre koll eller lite kontakter i filmbranschen??

http://hem.bredband.net/dalenbladet/public_html/db/Magz/400/400halldoff.htm

Skrevs antingen 2000 eller 2003.

Annars intervjuades han av Johan Croneman så sent som 5 september 2007.

Tyvärr kan jag inte hitta artikeln bara ett kort utdrag:

Citat:
Halldoff – hippast på sin tid

Janne Halldoff undervisade visserligen lite på 90-talet (Calle Flygares teaterskola), han har skrivit på några manus, men egentligen har han låtit hundarna ta all hans tid de senaste 25 åren. ”Jag har blivit erbjuden många manus, särskilt åren efter det som skulle bli min sista film, men jag ville bara göra film som hade något att komma med, som sade något, och några sådana manus hittade jag aldrig.”
Jo, ett manus, ”Häxmästarna”, pratar han fortfarande om, som han själv skrivit tillsammans med författaren och kulturjournalisten Gunder Andersson. Det handlar om högt uppsatta nazister, långt in på svenska UD, Janne Halldoff säger att han aldrig hittat någon ”som vågat ta i materialet”. Det låter rätt konspiratoriskt, Janne säger att det är så hett att vi nog inte skall prata mer om det

http://www.veckanskulturklipp.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in