Citat:
Ursprungligen postat av mutation
Jag har både en Fender Strata och en Hagström Super Swede.
Det beror lite på vad för musik du vill spela också.
Jag gillar varken ljudet eller utseendet på stratan, sen är Hagströmen både skönare och snyggare.
Jag tycker du ska köra på SuperSweden!
EDIT:
"Min beslutsångest bottnar väll mest i att jag nog vill ha en allaround-gitarr och där räcker inte riktigt Super Sweden till,har jag rätt? (den saknar det där riktigt rena ljudet?)
Medan Stratan klarar av det mesta? (å andra sidan kanske inte det där riktigt tunga hårdrocks distet? som jag också vill ha)"
Såg just det där.
Du har en poäng, stratan låter inte lika bra om man ska spela med mycket dist.
Jag tycker att det känns som jag kan spela det mesta med min SuperSwede, även om jag har ett väldigt cleant ljud så låter det bra.
Men det är ju bara min åsikt, såklart.
OK ska kolla in den mer i morgon med en bättre förstärkare för den dom hade i affären gav varken fendern eller Super sweden rättvisa.
Citat:
Ursprungligen postat av Febern
Jag är väldigt nöjd med min jazzmaster.
Du borde också kunna bli nöjd.
Får spana in den också då

.
Citat:
Ursprungligen postat av Artsy
Jag är ägare av en hagström och det är absolut en schysst gitarr. Köpte min begagnad och med endast lite små saker här och där som behövde fixas, annars har jag bara varit nöjd.
Om jag var tvungen att göra ditt val skulle jag kört på Hagströmen, men nu är det ju du som bestämmer. Har du provspelat båda?

Japp! har testat båda å jag gillar båda två , Hagströmen mer pga dess utseende.
Men mannen i affären tyckte att jag skulle gå på stratan pga att den skulle vara mer allaround enligt honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Sevenfolded
Kolla först vad du ska använda gitarrern till för sorts musik.
Det är två stycken väldigt olika gitarrer, den ena med humbuckers, den andra med single coil.
Du köper inte en Chrysler Grand Voyager med avsikt att vinna svenska rallyt bara för att det är en snygg bil.
Och du köper inte en Ferrari F430 för att stuva in fru, fyra ungar och barnvagn + hund för en helg i Ullared.
Vilka krav har du? Uppfyller respektive gitarr dessa krav?
Mycket sant! Det är just de jag velar över och det är ju bara jag som måste bestämma mig helt enkelt.
Jag vill nog ha den gitarr som är mest allaround. Jag gillar att spela hårdrock( Zeppelin,Sabbath,Thin lizzy......) men vill också kunna spela de där rena fina tonerna (det är kanske inte så svart ock vitt iofs

)
Tack alla för svaren!