2010-07-23, 08:22
Medlem
Powergirls avatar
Sjuk, men utslängd från försäkringkassan ett öde hon delar med andra. Alliansregeringen är informerad men gör inget, när de regler som endast de är ansvariga för, uppenbart är åt helvete.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7510504.ab

Ni som här på fb blundrar för vad alliansregeringens sjukförsäkringspolitik har fått för konsekvenser,läs och begrunda.
Tycker ni fortfarande att reglerna i sjukförsäkringssystem fungerar bra?
Citera
2010-07-23, 08:30
Medlem
Danro80s avatar
Jag vet precis hur det är! har själv varit sjukskriven i 2 månader nu, började fundera på när pengarna kommer, men istället för pengar kom det ett brev där dem ifrågasätter att jag ska ha pengar.
Jag kan bara konstatera att vi bor i ett skitland! Pengarna prioriteras helt fel!

Dem sjuka och framförallt dem gamla människorna blir lämnade utanför.
Citera
2010-07-23, 08:35
Medlem
Sjukskriven i 12 år och det har inte gått att bota hennes "sjukdom" på så lång tid. Har hon käkat 30 tabletter om dagen i 12 år? En del gör precis vad som helst för att slippa jobba.
Citera
2010-07-23, 08:37
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorex
Sjukskriven i 12 år och det har inte gått att bota hennes "sjukdom" på så lång tid. Har hon käkat 30 tabletter om dagen i 12 år? En del gör precis vad som helst för att slippa jobba.

Den dagen du själv blir sjuk så tänjer du nog lite på den åsikten!
Citera
2010-07-23, 08:43
Medlem
My name is Earls avatar
Tyvärr är det ju så att de unga supermänniskorna här inte fattar för det är för sent, de bara bräkar "skatt är stöld" och "det är bara parasiter" och alla dessa välkända fraser, den dagen de själv kanske blir sjuka eller handikappade, först då förstår de. Livet kan vändas up och ned på bara en tiondedels sekund, jag har själv upplevt det, ena sekunden lekar livet, man har bra jobb och gott om pengar, sen vaknar man i en sjukhussäng och allt man har jobbat med är förstört.
Citera
2010-07-23, 08:47
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Tyvärr är det ju så att de unga supermänniskorna här inte fattar för det är för sent, de bara bräkar "skatt är stöld" och "det är bara parasiter" och alla dessa välkända fraser, den dagen de själv kanske blir sjuka eller handikappade, först då förstår de. Livet kan vändas up och ned på bara en tiondedels sekund, jag har själv upplevt det, ena sekunden lekar livet, man har bra jobb och gott om pengar, sen vaknar man i en sjukhussäng och allt man har jobbat med är förstört.

Jag har inte förstått hur illa ställt det är förrän jag själv hamnat i situationen, jag har ett rätt bra betalt jobb, jag har rätt gott om pengar, över medelsvensson ekonomiskt. Men nu vet jag inte vad som händer om jag inte blir frisk, naturligtvis får man räkna med motgångar i livet men det är fruktansvärt frustrerande att bli utnyttjad av staten, människor som inte har några besparingar som får lämna sin hem när dem blir sjuka!
Citera
2010-07-23, 08:59
Medlem
Astro-Monsters avatar
En klassiker. De rödgröna hittar fel, klagar och överdriver. Det är deras sätt att få folk med sig. Lika skrattretande varje gång.

Jag börjar bli ganska less på just det här fenomenet. Man kan ju knappt logga in på Facebook så har folk länkat rubriker som "Alliansen ger helt enkelt upp på människan".

Kan någon rödgrön berätta hur de ska lösa problemen och hur ni tänker driva Sverige istället? Hur ska de "sjuka" finansieras?

Att bara klaga och säga vad andra gör fel bevisar bara att man inte har kommit någon som helst vart.
Citera
2010-07-23, 09:08
Medlem
Deliras avatar
Så Aftonbladet har hittat en till? Spännande.

Förresten Powergirl; tror du verkligen att det hela är så enkelt så som det utläses i artikeln? Det kommer säkerligen att lösa sig för henne det handlar om; undras bara varför hon väntat med att gå till AB till mindre än två månader innan valet.
Senast redigerad av Delira 2010-07-23 kl. 09:12.
Citera
2010-07-23, 09:20
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jag vet att man inte ska skriva +1, men fy fan vad bra skrivet. Och sant.
Citera
2010-07-23, 09:34
Medlem
Jrgens avatar
Om vi lägger ner försäkringskassan slipper vi sånt här.
Citera
2010-07-23, 09:39
Medlem
Jane Toppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Om vi lägger ner försäkringskassan slipper vi sånt här.

Hur tänker du nu? (Seriöst)
Hur ska de sjuka få hjälp då menar du?

...
Citera
2010-07-23, 10:11
Medlem
lazycowboys avatar
Fibromyalgi....... Oväntat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto