2010-07-31, 10:20
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalsktVittne

Ursäkta att jag är lite allvarlig.
Citera
2010-07-31, 10:27
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Lugna ner dig nu, var är ditt sinne för humor?
Aldrig varit lugnare.
Erkänn att du är avundsjuk!
Citera
2010-07-31, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ursäkta att jag är lite allvarlig.
Vilket bara gör de hela mycket värre. Det är ju sådana som du, som vurmar för simulanter som gör att det riktigt sjuka drabbas av restriktivare regler och mindre pengar. Hur kan du inte fatta det? Ush, sosse.
Citera
2010-07-31, 10:32
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sireaese
Jag tror att varför sjuka utförsäkras, även de tusentals s kastade ut (trots vissa förnekar)

Tror jag har att göra med vi har inte råd med sjuka och skäggorcher, flyktingar och annat pack som inte är i behov av skydd

Hoppas det var värt utförsäkrad de tusentals förra s-regeringen gjorde, som tog emot tusentals irakier som nu åker ner på semester från de 'flytt ifrån'

Tackar dig för ett insiktsfullt inlägg. OBS det var ironi, är inte så säker på att du förstår det.
Citera
2010-07-31, 10:36
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Vilket bara gör de hela mycket värre. Det är ju sådana som du, som vurmar för simulanter som gör att det riktigt sjuka drabbas av restriktivare regler och mindre pengar. Hur kan du inte fatta det? Ush, sosse.

Antingen presterar du något i sakfrågan annars rekommenderar jag dig att hålla käften.
Vet att ovanstående kan bli tufft för dig, men hoppet är ju det sista som överger människan, sägs det.
Citera
2010-07-31, 10:42
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Men när man blir svårt sjuk så inser man att det viktigaste man har är hälsan. Pengar, bil, hus osv är strunt, din hälsa är nummer ett.
Varför allt detta diskuterande om ersättningsnivåer när pengar ändå bara är strunt?
Citera
2010-07-31, 10:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Jag vurmar inte för simulanter, tvärtom tycker jag att läkarna måste få bättre diagnosmetoder för sjukdomar som idag är svåra att vara säker på. Då skulle man också kunna skilja ut simulanter, hypokondriker och fuskare. Detta har jag skrivit förut här.

2009 avslöjades fusk för 354 miljoner av Försäkringskassans alla typer av utbetalningar. Om man misstänker att det egentliga fusket är betydligt större så måste FK få mer resurser för att göra mer kontroller. Det är det enda vettiga att göra. Detta har jag också skrivit här tidigare.

Nu bestraffas alla långtidssjuka, det är vansinne.
Citera
2010-07-31, 11:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Varför allt detta diskuterande om ersättningsnivåer när pengar ändå bara är strunt?

Man måste äta, ha en säng att sova i osv. En basnivå. Men man behöver inte leva i lyx som vi faktiskt gör här i Sverige. Det är mycket vi kan klara oss utan. Jag har sålt min bil t ex, mest för att jag inte kunde köra när jag blev sjuk, men det går bra att åka kollektivt när man bor i tätort.
Citera
2010-07-31, 11:34
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toledomahn
Nån borde ju starta SRIS = Sjukas rätt i samhället.
Vad du skulle få är en förening men massa människor som jobbar åtskilliga timmar om dagen ideellt med att bevisa att de inte kan jobba

Kanske något för Flashbacks egen SVBK?
Citera
2010-07-31, 11:35
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Man måste äta, ha en säng att sova i osv. En basnivå. Men man behöver inte leva i lyx som vi faktiskt gör här i Sverige. Det är mycket vi kan klara oss utan. Jag har sålt min bil t ex, mest för att jag inte kunde köra när jag blev sjuk, men det går bra att åka kollektivt när man bor i tätort.
Gött, sluta gnäll över de sänkta ersättningsnivåerna då.
Citera
2010-07-31, 11:52
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Hur faan kan du avgöra det av en tidningsartikel. Jag är precis lika misstänksam som du beträffande inneållet i media men att säga att fibomyalgi är en låtsassjkukdom är fullständigt taget ur luften och har ingen som helst vetenskaplig grund.

Inte alls. "Sjukdomen" har inte ens några diagnoskriterier som är verifierbara.
Skrivna diagnoser innehåller påfallande ofta formuleringar som "patienten känner" och "patienten upplever" vilket är läkarspråk för "patienten är full av skit, men det får man inte skriva".

Det handlar om arbetsskygga as som borde få en omgång med boskapsfösaren, då bleve det nog spring i fibromyalgi-benen.

Citat:
Vill du veta mer än dina förutfattade åsikter gå gärna in på Fibromyalgi.nu.

Skulle aldrig falla mig in.
Citera
2010-07-31, 11:59
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Gött, sluta gnäll över de sänkta ersättningsnivåerna då.

Du är inte så insatt, va?
Alliansen drar in sjukersättningen helt och hållet för tusentals sjuka. De får ingen sjukersättning alls. zero. nada.
Om de bara hade sänkt ersättningnivåerna hade de ju varit mänskliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in