2010-07-23, 03:18
Medlem
Tydligen så har en Synagoga i Malmö sprängts? Vem sitter inne på information?
Citera
2010-07-23, 03:20
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Haha, lät riktigt kul när man läste rubriken. Men om det är sant så är det skrämmande av många anledningar och inte för att jag gillar judar, ogillar dem faktiskt starkt.
Citera
2010-07-23, 03:20
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Källa?
Citera
2010-07-23, 03:23
Medlem
Hörde det genom folk som bor i närheten på twitter.

SVD har börjat rapportera nu http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1183590/Kraftig-small-vid-Betaniaplan.html
Citera
2010-07-23, 03:25
Medlem
LarsFoxs avatar
Mycket väntat.

Med tanke på den växande antisemitismen (som beror på tillströmmande muslimer, inget annat) så kunde man inte förvänta sig annat. De hetsnollorna bara måste ha en syndabock att dumpa sitt självhat på så då får de stackars judarna duga.

Hoppas det får en och annan sossepolitiker att vakna till. Mina 2 cent.
Citera
2010-07-23, 03:28
Medlem
aero-88s avatar
Jag misstänker att "The religion of peace" ligger bakom detta!
Citera
2010-07-23, 03:29
Medlem
mega_techs avatar
Tiden det hände var ungefär mellan 2:45-2:55. Låg och halsov då jag hörde smällen, så tidsuppfattningen är lite si och så. Kom precis från platsen och det verkar inte vara något allvarligt. DÄr var från början ca 3 branbilar, och polisen har spärat av gatan. Två av brandbilarna åkte efter en kvart och jag hörde en av fotograferna snacka i telefon om at det kan vara en såkallad slangbomb, som inte gör så mycket skada utan låter mer. Verkar inte har fått någon stor skada iheller, även om man inte såg något när man stod framför Pauliskolan.
Citera
2010-07-23, 03:41
Medlem
cynthias avatar
Finns bild här. Synagogan verkar stå kvar.

http://www.wighsnews.se/newsbilder/10jul503.jpg

Vet inte om polisen försöker mörka målet för attentatet. De borde väl veta på vilken sida om Föreningsgatan det har smällt.

Citat:
En kraftig detonation med efterföljande ljussken skakade Malmö strax före kl. 03.00. Detta skedde vid Pauli skolan i Malmö. I nuläget okänt vad som detonerat. Inga synliga skador på platsen. Personal från räddningstjänsten och polisen kontrollerar i området.

http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Skane/2010-07-23-0308-Detonation-Malmo/
Senast redigerad av cynthia 2010-07-23 kl. 03:43.
Citera
2010-07-23, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mega_tech
Tiden det hände var ungefär mellan 2:45-2:55. Låg och halsov då jag hörde smällen, så tidsuppfattningen är lite si och så. Kom precis från platsen och det verkar inte vara något allvarligt. DÄr var från början ca 3 branbilar, och polisen har spärat av gatan. Två av brandbilarna åkte efter en kvart och jag hörde en av fotograferna snacka i telefon om at det kan vara en såkallad slangbomb, som inte gör så mycket skada utan låter mer. Verkar inte har fått någon stor skada iheller, även om man inte såg något när man stod framför Pauliskolan.

Jag hörde också smällen. Bor vid Karlskronaplan typ.
Slangbomber låter ju en del precis som du säger.
Citera
2010-07-23, 03:43
Medlem
zultans avatar
mer info så fort ni har tack, är det synagogan som man har sprängt på/i?
Citera
2010-07-23, 03:57
Medlem
Troians avatar
Den lär inte vara "sprängd". Skulle tro att det rör sig om något mindre attentat. Som påpekats är det nog politiska eller religiösa fiender som ligger bakom detta, alltså troligen muslimer eller högerextremister. Betydligt mer troligt då muslimer, skulle jag säga.
Citera
2010-07-23, 03:58
Medlem
Troians avatar
Wighsnews: http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Malmo-Misstankt-brand-pa-synagoga&notisid=69697

Ja den ser ju ut att stå kvar i alla fall. Dock en "misstänkt brand".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in