Ja, det är fruktansvärt farligt. Här kommer i alla fall ett urval på vad man kan köpa i min lokala Netto-butik:
1 liter Fisk - 80 dkk
70 cl riktigt ful vodka - 60 dkk
Capt. Morgan - ~140 dkk
Harboe Pilsner (4.4%, 33cl) - 2,90 dkk exl. pant
Harboe Guld (5.7%, 33cl) - 3.50 dkk exl. pant
Harboe Julöl - (5.6%, 33 cl) - 3.75 dkk exl. pant
Carlsberg och Tuborg kostar ungefär 7 dkk/burk, så det blir ungefär som hemma i Sverige.
Somersby kostar cirka 15 dkk/33 cl, det samma gäller de andra cidersorterna. Xide kostar dock något mindre, runt 10-12 dkk. Har ingen aning om det är pant på dessa men antar det.
Körsbärsvin, (14.5%, 75 cl) - 17 dkk, eller om man vill ha fulvarianten så kostar den 18 kr för 1 l.
Rosévin börjar på runt 20 dkk och uppåt.
De flesta viner ligger mellan 30-40 dkk/75 cl. De har även bibor där literpriset går ner något mer.
Gammeldansk - 100 dkk
Detta är dock ett litet urval av alla sorter som finns, men rent generellt är det såhär:
Cider är dyrt.
Ölen är inhemsk, smakar rel. dåligt i början, men fruktansvärt billig.
Fulvodka är billigt och vin likaså.
De har även vissa ölsorter från andra länder, men utbudet är snålt. Jag tror att Døgnnetto har lite mer utbud på det, var i alla fall där jag köpte mina 1 litersburkar

Annars tror jag det är som Gullstrand skrev, de flesta sådana butiker med större utbud ligger i närheten av Ströget, Nyhavn och i anslutning till tågstationen.
Det är väl allt jag har att komma med för tillfället, säg till ifall ni har några ytterligare frågor...