2010-07-23, 00:32
Medlem
Amsterdaims avatar
Sensation i Köpenhamn börjar närma sig nu och även om flera av er verkar ha varit där förr så känns det som att lite info vore på sin plats

Vad?

Sensation Denmark '10 - Celebrate Life

Klicka här för att se trailern

Var?

Parken Arena

Øster Allé 50
2100 Köpenhamn

När?

Lördagen den 13 november kl. 18:00 - Söndagen den 14 november kl. 03:00

Åldersgräns:

18 år men även yngre kan komma in eftersom de inte kollar leg på 30,000 gäster. Skyll dock inte på mig om
er minderåriga kompis nekades inträde.

Biljett:

En vanlig biljett kostar cirka 800 kronor inkl. avgifter.

En Deluxe-biljett kostar cirka 1900 kronor inkl. avgifter. Då ingår gratis öl, vin och vatten + tillgång till
ett andra dansgolv och egen läktare.

De officiella återförsäljarna är http://www.sensation.com/ och http://www.billetlugen.dk/

Är ni ute efter ett resepaket (hotell, biljett, transfer) hittar ni det på http://www.sensation.com/travel/dk.html

Line-up:

Eric Prydz
NOIR
DJ Chuckie
Joris Voorn & 2000 and One
Mr White
(MC Gee)
+ Special act

Hur tar man sig dit?

Jag och förmodligen de flesta andra svenskar kommer att ta tåget från Malmö Centralstation till
Østerport Station i Köpenhamn. En sådan resa går på cirka 100 kronor. För tidtabeller rekommenderar jag att
ni använder er av Skånetrafikens hemsida - Klicka här för att komma dit

När ni hoppat av tåget på Østerport och kommit ut från stationen så är det i princip bara att gå rakt fram.
Ta er en titt på den här kartan för vägbeskrivning! Tar cirka 15 minuter att gå och ni kommer att stöta på både
uttagsautomater och 7-elevens innan ni är framme.

Förvaring:

Där kommer finnas skåp men förra året tog de slut så ett hett tips är att vara där i tid!
Dessa kostar 50 DKK, man får tillbaka pengarna när man lämnat tillbaka nyckeln!

Övrigt

- Nej dina skor behöver inte vara vita

Sådär!
Celebrate live nu i november! Har en bekant som redan har biljetter då de tydligen sålde några för ett tag sen. Men de släpps väl igen nu i augusti som vanligt.

Jag hatar att sensation är i november för övrigt, tycker det är så jävla kallt då.

Jag var där förra året, en av de mest minnesvärda dagarna i mitt liv. Träffade sjukt trevliga personer också som jag fortfarande har kontakt med och träffar då och då när jag glider iväg till köpenhamn.
Tycker det är lite synd att SW i cph börjar vid 20 och slutar 03 eller vad det är. Hade varit roligare om det börjat 22 och slutat typ 06.

Jag ska iaf dit igen i år, förhoppningsvis, bara jag hittar någon att åka med. Min umgängeskrets är lite tråkiga då inte så många uppskattar sådana events. Fler som ska dit i år?
Senast redigerad av SweTech 2010-09-25 kl. 18:37. Anledning: pga av önskan från TS
Citera
2010-07-23, 00:37
Bannlyst
Tror ni det är bättre att betala lite extra o dra till Amsterdam istället? Borde ju vara mycket, mycket större i Amsterdam.
Citera
2010-07-23, 00:39
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkva
Tror ni det är bättre att betala lite extra o dra till Amsterdam istället? Borde ju vara mycket, mycket större i Amsterdam.

Oh :/ det var ju nu i amsterdam i början av juli så du har redan missat det. Jag har några vänner som åkte dit faktiskt... hade själv väldigt gärna åkt dit, men det kostar ju lite väl mycket
Citera
2010-07-23, 00:48
Bannlyst
Celebrate Life*

Nej, jag ska inte dit. Men någon gång så ska jag dit fan, om jag bara hittar folk i min närhet som också är intresserade av denna typen av event. Sensation White verkar så jääääävla mäktigt.

Exempelvis denna videon: http://www.youtube.com/watch?v=cnIsbvs4iO0&hd=1
Citera
2010-07-24, 21:29
Medlem
Ja det är skit fett. Var på Amsterdam förra året och det är riktigt riktigt bra. Funderar på att dra till CPH i Nov. Förväntar mig inte det ska vara i klass med Amsterdam men det kan säkert vara värt ett besök.
Citera
2010-07-25, 01:32
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Yes självklart ska man dit i år igen, det är inget man får missa! Satan i gatan vad bra jag mådde på föra årets sensation och vad jag ser fram emot årets upplaga.
Förstår mig inte riktig på folk som säger att sensation "inte är deras grej".

Citat:
Ursprungligen postat av mrkva

Större ja men det är fan så mycket bättre tryck i Köpenhamn.
Citera
2010-07-29, 09:36
Medlem
Lätt att man drar dit! Jag hoppas att någon av mina polare hänger med, även om jag överväger att åka ensam till både detta event och till nästa år i Amsterdam. Liksom, VÄRT säger jag bara.
Citera
2010-08-03, 12:00
Medlem
Någon som vet ungefär när biljetterna kommer släppas?
Citera
2010-08-03, 13:14
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredztr
Någon som vet ungefär när biljetterna kommer släppas?

Den 13 augusti
Citera
2010-08-04, 19:20
Medlem
Gravelands avatar
Satt och valde mellan Köpenhamn och Düsseldorf på nyårsafton. För mig vart det Düsseldorf.
Citera
2010-08-04, 21:13
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graveland
Satt och valde mellan Köpenhamn och Düsseldorf på nyårsafton. För mig vart det Düsseldorf.

Men det i Dusseldorf var väl wicked wonderland?
Citera
2010-08-04, 21:17
Avslutad
Ngn gång måste jag ju åka, så som jag suktat. Klagar också på min umgängeskrets att det inte blivit av, men visst bär jag själv mer än halva börda. Brorsan fyller 20år den 14e så kanske skaffar två biljetter och får med mig en kamrat på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in