2010-07-22, 20:27
Medlem
Rektangels avatar
Vänlige Viktor:

http://topdocumentaryfilms.com/one-third-holocaust/

Jag är ingen förintelseförnekare....

Bara för att det finns fullständigt vansinniga vittnesmål om förintelsen så förnekar jag inte judeförföljelser,men jag likt andra reagerar när dagens sionister försöker dra politiska poänger över dessa händelser. När känslor brukas istället för sakargument och fakta.

Få av de andra folkmorden debatteras så oändligt mycket som just det som drabbade just judarna.
Varför ska detta tuggas och idisslas i all oändlighet?
Vad har drabbat Ukrainare,armenier,men även civilbefolkningen i både Sovjetunionen och Tyskland under kriget? Deras historia, lidande och öde hamnar ju helt i skuggan och de tillhör ju trots allt majoriteten av offren under kriget eller tiden efter 1917.

Tar man även och räknar in kommunismens brott mot mänskligheten från 1917 (Holdomor) och den Stora Terrorn så blir ju judarnas olycka sedd i sin relativa betydelse.

Detta är en händelse under andra världskriget bland alla andra och tar man även in Holdomor och de andra folkmorden som inträffat sen WWI ser jag inget unikt i just judarnas olycka under WWII.

Hiroshima,Nagasaki,Dresden,Ostpreussen, den sovjetiska civilbefoknings lidande för att inte nämna de sovjetiska krigsfångarnas öde eller axelmakternas? Holdomor, eller den Stora terrorn.

Vad gör judarnas öde så unikt?

Jag och andra är emot den Förintelseindustri som under de senaste 10-15 åren försöker dra poänger och expolatera denna händelser för att förmå oss att vända blicken bort från Israels förbrytelser.

En stor del av förklaringen till angreppet på Sovjet var just det civiliserade Europas önskan att en gång för alla få slut på (jude)bolschevikerna och deras marxistiska ideologi som faktiskt la den ideologiska grunden för just--folkmord.

Läs på om revolterna i Tyskland 1918-1919 som skapade grunden för nazismen.

Samtliga revolter i Europa under denna tid leddes av judar och de kom från den ekonomiska elit som gynnats under 1800-talet och ville likt bolschevikerna helt sopa undan den gamla inhemska nationella eliten för att tillsätta en ny främmande judebolschevikisk elit med marxismen som dogm och ledstjärna.
Den nya judiska ekonomiska eliten i maskopi med den intellektuella judiska marxistiska eliten.
Klaskamp eller raskamp?

I kampen om arbetarklassens lojalitet i Tyskland vann Hitler med demokratiska medel den makt som kommunisterna aldrig lyckades befästa med revolution eller statskupper.

Den tyska arbetarklassen förenade sej med sin gamla nationella elit och vände sej mot de revolutionära marxisterna och ville inte bara bli av med deras ideologi utan även det folk som var ursprunget till denna förhatliga lära.

Många inser inte att många i Europa såg marxismen som ett dödligt hot för Europa och att något radikalt måste göras åt detta ideologiska gift och hade stora sympatier när det fanns nån som äntligen tog itu med detta. Särskilt efter de excesser och mordorgier som drabbade den gamla ryska aristokratin(tyskättad) och andra helt oskyldiga under denna ideologi.

Hade man inte tagit itu med detta gift hade stora delar av den europeiska eliten (över och medelklassen) troligen blivit avskjuten såsom i Sovjetunionen till förmån för ett nytt intellektuell judisk marxiskt influerad ledarskikt.

Problemet var att komma åt dessa marxister som tillhörde en sekulär judisk gruppering utan nationell tillhörighet. Lösningen var enkel och det var att angripa just judarna.
Senast redigerad av Rektangel 2010-07-22 kl. 21:24.
Citera
2010-07-22, 22:03
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel

Jag är ingen förintelseförnekare....
Ok. Du tror alltså att det gasades och dödades flera miljoner judar under WW2 i Tyskland.
Bra att detta klargjordes direkt så vi vet var vi har varandra.
Citat:

Har du verkligen sett denna video och analyserat vad som sägs?
Jag kikade i en runt 15 minuter och det räckte för att inse det jag redan trodde innan.
Nämligen att det manipuleras och dribblas med sanningar så det står härliga till.
När han avfärdar boken han reviderade med en konspitationsteori(!) (ca 13:00 och framåt) och orden -: "It is clear that this book is a fraud." höll jag på att spy.
Hur i helvete kan du posta sån här skit med hedern i behåll?

Citat:
Bara för att det finns fullständigt vansinniga vittnesmål om förintelsen så förnekar jag inte judeförföljelser,men jag likt andra reagerar när dagens sionister försöker dra politiska poänger över dessa händelser. När känslor brukas istället för sakargument och fakta.

Få av de andra folkmorden debatteras så oändligt mycket som just det som drabbade just judarna.
Varför ska detta tuggas och idisslas i all oändlighet?
Förmodligen till stor del beroende på dessa clowner som påstår att Förintelsen aldrig ägt rum.
Alltså inga som du, men de som förnekar.
Hade de låtit sitt judehat ligga och pyra hemma i köket istället hade det förmodligen sett helt annorlunda ut.
Citat:

Vad har drabbat Ukrainare,armenier,men även civilbefolkningen i både Sovjetunionen och Tyskland under kriget? Deras historia, lidande och öde hamnar ju helt i skuggan och de tillhör ju trots allt majoriteten av offren under kriget eller tiden efter 1917.

Ja. Det finns säkerligen skäl till varför vissa brott och folkmord inte belysts mer än Förintelsen.
Men den analysen hör väl inte till denna tråd eller ens del av FlashBack??
Citat:

Tar man även och räknar in kommunismens brott mot mänskligheten från 1917 (Holdomor) och den Stora Terrorn så blir ju judarnas olycka sedd i sin relativa betydelse.

Se ovan.
Citat:

*SNIP*

Jag och andra är emot den Förintelseindustri som under de senaste 10-15 åren försöker dra poänger och expolatera denna händelser för att förmå oss att vända blicken bort från Israels förbrytelser.

Men du är inte emot de som ligger bakom denna fars till video du länkade till?
Rösten är bekant. Berättaren har jag hört i fler videor än denna och de andra var lika fulla med skit som denna.
En massproduktion med skit, eller industriell produktion, för att använda dina egna(?) uttryck.

/VV
Citera
2010-07-22, 22:05
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ok. Du tror alltså att det gasades och dödades flera miljoner judar under WW2 i Tyskland.

Så formulerade jag inte saken...
Jag har sett hela videon som är över 4 timmar lång och du har ännu inte nåt den intressanta delarna.
Senast redigerad av Rektangel 2010-07-22 kl. 22:07.
Citera
2010-07-22, 22:22
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor

Har du verkligen sett denna video och analyserat vad som sägs?
Jag kikade i en runt 15 minuter och det räckte för att inse det jag redan trodde innan.
Nämligen att det manipuleras och dribblas med sanningar så det står härliga till.
När han avfärdar boken han reviderade med en konspitationsteori(!) (ca 13:00 och framåt) och orden -: "It is clear that this book is a fraud." höll jag på att spy.
Hur i helvete kan du posta sån här skit med hedern i behåll?

Förmodligen till stor del beroende på dessa clowner som påstår att Förintelsen aldrig ägt rum.
Alltså inga som du, men de som förnekar.
Hade de låtit sitt judehat ligga och pyra hemma i köket istället hade det förmodligen sett helt annorlunda ut.

Ja. Det finns säkerligen skäl till varför vissa brott och folkmord inte belysts mer än Förintelsen.
Men den analysen hör väl inte till denna tråd eller ens del av FlashBack??

Se ovan.

Men du är inte emot de som ligger bakom denna fars till video du länkade till?
Rösten är bekant. Berättaren har jag hört i fler videor än denna och de andra var lika fulla med skit som denna.
En massproduktion med skit, eller industriell produktion, för att använda dina egna(?) uttryck.

/VV

Varför då inte bemöta dessa påståenden helt sakligt istället för att bara avvisa det?
Du bemöter ju ingenting...Du bara avvisar det.

Övertyga mej om att videons påståenden är falska. Särskilt där vittnesmålen från förintelseöverlevare dissikeras och visar sej inte överenstämma med fundamentala fysiska lagar.

Tyskarna påstås ha brukat en erövrad sovjetisk dieselmotor för att förgasa judar ...!!
Det påstås i Eichmanns rättegång 1961. Tillåt mej le....

När en vanlig morderättegång genomförs i Sverige ska åklagaren inte bara kunna styrka brottet med en befintlig kropp (som tyskarna gjorde vid Katyn 1943 och grävde upp massgravarna) utan även med vilka medel offren togs av daga.

Inga utgrävningar har gjorts vid dessa utrotningsläger och ännu vet vi inte riktigt hur dessa offer togs av daga..Vi vet dock att vittnesmålen uppenbarligen inte är korrekta och att det anses antisemitiskt att ifrågasätta dessa. I en elementär mordrättegång ställs dessa fullständigt relevanta frågor.

I videon finns autentiska videouppspelningar från rättegångar.

Erövrade sovjetiska ubåtars dieselmotorer brukade som medel att förgasa judar...?
Ingen sovjetisk ubåt erövrades under kriget. Ubåtar sänks och inga läger låg vid kusten.

Lyssna vid 3:50,särskilt 3:51,25 och lite framåt. Sovjetisk dieselmotor från en erövrad ubåt...?
Tror du på det själv eller...?

Anser du det styrkt hur dessa offer dog?
Senast redigerad av Rektangel 2010-07-22 kl. 23:05.
Citera
2010-07-22, 22:35
Medlem
unsungs avatar
Diskussion utbruten

// moderator
Citera
2010-07-22, 22:46
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Varför då inte bemöta dessa påståenden helt sakligt istället för att bara avvisa det?
Du bemöter ju ingenting...Du bara avvisar det.

En hel bok som Hilberg bla använt som källhänvisning, där författaren beskriver hans tillvaro i Treblinka avfärdas på någon minut eller två med en konspirationsteori, att författaren skrev att 'av liken som kremerades kvarstod bara aska' (var det ngt mer?) räckte för mig för att inse att detta inte är en jakt på sanningen utan ett sätt att försöka manipulera den.
Insåg du inte det själv när du hörde den passagen eller gick den dig spårlöst förbi och du accepterade att boken 'clearly is a fraud' när rösten sa så?

Berätta gärna de extra intressanta avsnitten med tidsangivelser så lovar jag att titta mer.
Citat:
Vi vet dock att vittnesmålen uppenbarligen inte är korrekta och att det anses anisemitiskt att ifrågasätta dessa.

Nej det vet vi inte alls.
Delar av dom kan säkerligen ifrågasättas, men för den skull kan man inte avfärda dom som du tycks tro.

/VV
Citera
2010-07-22, 22:50
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Nej det vet vi inte alls.
Delar av dom kan säkerligen ifrågasättas, men för den skull kan man inte avfärda dom som du tycks tro.

I videon finns autentiska videouppspelningar från rättegångar.

Erövrade sovjetiska ubåtars dieselmotorer brukade som medel att förgasa judar...?
Ingen sovjetisk ubåt erövrades under kriget. Ubåtar sänks och inga läger låg vid kusten.

Lyssna vid 3:50,särskilt 3:51,25 och lite framåt. Sovjetisk dieselmotor från en erövrad ubåt...?
Tror du på det själv eller...?

Anser du det styrkt hur dessa offer dog?

Vill du ge en alternativ förklaring till detta absurda påstående...

Kolla sen vid 3:56:00 och särskilt vid 3:57 där lägrets syfte ifrågasätts.
Senast redigerad av Rektangel 2010-07-22 kl. 23:03.
Citera
2010-07-22, 23:16
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Lyssna vid 3:50,

Det första jag hörde var:

'fountains of blood'

och det andra

"Eichman sitting in a box of glass, likely beeing tortured...."

Efterom detta har plöjts igenom flera gånger tidigare så räcker det för mig.

Läs på i trådarna så kanske du blir visare.
Att du förnekar att du är en förnekare.... tja, det får var och en tro vad den vill på.

/VV
Citera
2010-07-22, 23:17
Medlem
Rektangels avatar
Hur resonerade då de nazistiska tjänstemännen när de evakuerade judarna?
Var det inte rimligt att de skickades till arbetsläger utanför riket då de knappast lär kunna inkallas till Wehrmacht eller nån annan verksamhet såsom civil räddingstjänst eller liknande.

Stalin lät ju även han evakuera de folkgrupper han inte litade på men han lät dock splittra familjerna,medans nazisterna tydligen höll dessa tillsammans.

Hur skulle annars myndigheterna agerat mot en liten illojal folkspillra som knappast kan brukas för vare sej militärtjänst eller som lojal arbetskraft inom Tysklands rustningsindustri?

Om alla andra lojala tyskar riskerar livet i kriget är det väl orimligt att denna grupp skulle få leva ostört i Tyskland utan att behöva bidraga till nåt?

Jag ser det helt rimligt att de evakuerades...från Tyskland.
Citera
2010-07-22, 23:22
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Det första jag hörde var:

'fountains of blood'

och det andra

"Eichman sitting in a box of glass, likely beeing tortured...."

Efterom detta har plöjts igenom flera gånger tidigare så räcker det för mig.

Läs på i trådarna så kanske du blir visare.
Att du förnekar att du är en förnekare.... tja, det får var och en tro vad den vill på.

/VV

Detta har jag inte berört,men det är som sagt ett något horribelt påstående.
Troligen vad publiken förväntades att få höra...och de blev inte besvikna.

I vilket fall anser jag den biten irrelevant och enbart ett spel för gallerierna för att vädja till känslor snarare än till förnuft.

Torterad? Nja ...på nåt sätt har han ju uppenbarligen gett förhörsledarna vad de vill höra även om han lyckats sabotera sitt vittnesmål med helt uppenbara felaktigheter och sakfel.

Jag tvivlar att han fysiskt torterats men han kan ju fått ett diffust löfte om att få behålla livet om han spelar med...Det var troligen han enda hopp. Ingen stat eller grupp i världen vill ju försvara honom eller påstå sej vara hans vän samt helt demoniserad och han var ju helt utlämnad till detta lilla hopp.

Stalin agerade på de sättet för att få bekännelser men sen blev de ju ett nackskott ändå.
Inte för att Stalin inte ville bruka våld utanför att de helt enkelt inte hade tid med det.
Det fick ju inte bli flaskhalsar i rättskipningen.

En erövrad dieselmotor från en sovjetisk ubåt. Vad vill Eichmann ha sagt med detta påstående?

Varför far han med osanning..? Vad ska lögnen förmedla för budskap till eftervärlden?

Varför inte bara säga att han inte vet alternativt sanningen?
Senast redigerad av Rektangel 2010-07-22 kl. 23:54.
Citera
2010-07-23, 10:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Detta har jag inte berört,men det är som sagt ett något horribelt påstående.
Troligen vad publiken förväntades att få höra...och de blev inte besvikna.

Vad är det som är horribelt?
Eichman var där. På plats och försöker beskriva det han såg.
Det som är horribelt är att du sitter och försöker 'oskadliggöra' ett av de viktigaste vittnesmålen om hela Förintelsen med detaljer som du tror är oriktiga.

/VV
Citera
2010-07-23, 12:27
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Vad är det som är horribelt?
Eichman var där. På plats och försöker beskriva det han såg.
Det som är horribelt är att du sitter och försöker 'oskadliggöra' ett av de viktigaste vittnesmålen om hela Förintelsen med detaljer som du tror är oriktiga.

/VV

Du svarade på fel fråga...Hur var det med den erövrade dieselmotorn från en sovjetisk ubåt?

Huruvida det flöt blod eller ej är lite "over the top" och det var faktiskt inte jag tog upp det.
Ett påstående.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in