• 1
  • 2
2010-07-22, 14:42
Medlem
Janniss avatar
Kanske redan finns trådar om den men har inte hittat min riktiga svar!

Ger Jungle Warfare Bra resultat ? Någon som rekommenderar ?

Bara vettiga svar, tack .
Citera
2010-07-22, 14:57
Medlem
krisus avatar
finns massa trådar om JW.

Den gamla versionen (som är förbjuden) gav vissa resultat iom den innehöll en steroid.
Den nya skall visst vara ganska verkningslös.

Bättre ÄTA rejält med mat, träna och sova ordentligt.
Citera
2010-07-22, 14:57
Medlem
Dreass avatar
Nej, lär dig träna, äta och vila ordentligt istället!
Citera
2010-07-22, 15:02
Medlem
Janniss avatar
Tack för svaret !
Citera
2010-07-23, 19:37
Medlem
Kom att tänka på denna gamla slitna diskussion om JW när jag drack bärs med en polare förra helgen... han hade nämligen köpt tre burkar, var av en som är halv äten. I kombination med att han är as-nojjig(tror att det är roider i JW) samt sjukt lat, så bytte ja till mig alla burkar för en bärs och en nacho-tallrik...

Det var nog den svagare varianten JW extreme.. så nu tänkte jag driva i mig alla burkarna typ tredubbla dosen eller något ska vi se om jag ens känner något allt men ja är skeptisk...

återkommer senare med en uppföljning på detta...
Citera
2010-07-23, 23:39
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Den gamla versionen (som är förbjuden) gav vissa resultat iom den innehöll en steroid.
Den nya skall visst vara ganska verkningslös.
Kan man enkelt se vilken version som är gammal/ny? Har två burkar ståendes av nån anledning och är nyfiken på om det kanske är den gamla.. Tror att det är det, men vettifan..
Citera
2010-07-26, 08:30
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskinoppvask
Kan man enkelt se vilken version som är gammal/ny? Har två burkar ståendes av nån anledning och är nyfiken på om det kanske är den gamla.. Tror att det är det, men vettifan..

Vet inte om det är skillnad på burkarna(utseendemässigt) men kolla innehållsförteckningen
Om din burk innehåller "17a-methyl-5a-dehydro-etiocholane-4,6-dien-3-one-17-ol" så är det en steroid.
OM jag minns rätt (inte säker nu) så får du av JW (den gamla, förbjudna) alla biverkningar som du får av steroider MEN knappt någon effekt.
Dessutom är den dyrare än riktiga steroider. UNDVIK mao :-)

Om jag inte har helt fel för mig så finns det inget lagligt som fungerar speciellt bra när det kommer till "muskelbygge" och testoökning.
Det är mest bortkastade pengar.
Kolla alla trådar, det som rekommenderas mest är vassle, EAA och kreatin... Varför?
För detta är de saker som verkligen fungerar.

Äta sov träna, det är "tyvärr" det enda som fungerar.
Citera
2010-07-27, 10:26
Medlem
MatorSoluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Vet inte om det är skillnad på burkarna(utseendemässigt) men kolla innehållsförteckningen
Om din burk innehåller "17a-methyl-5a-dehydro-etiocholane-4,6-dien-3-one-17-ol" så är det en steroid.
OM jag minns rätt (inte säker nu) så får du av JW (den gamla, förbjudna) alla biverkningar som du får av steroider MEN knappt någon effekt.
Dessutom är den dyrare än riktiga steroider. UNDVIK mao :-)
Såg att Gymgrossisten tagit in "orginalprodukten" JW.
Verksamma ämnet i denna Jungle Warfare är "ADED (5a-dehydro-etiocholane-1,4,6-trien-3one-17-ol) ämnet fungerar som en icke androgen metabolit av ATD och har god biotillgänglighet. ADED minskar även aromatiseringen av testosteron till overksamt östrogen och modulerar nivåerna av östrogen."
Saknar den första delen (17a-methyl) ... så innehåller alltså ingen steroid längre?
Citera
2010-07-27, 23:39
Medlem
Dåså... första lilla smakprovet på min JWextreme rapport..

ambitionen var att jag skulle raportera efter varje burk men med risk för att glömma det så tar jag det lite "on the fly". målsättningen är att vara objektiv och jag säger bara vad jag upplevt.

de kosttillskott som jag i nu läget äter är:

MMsports whey 100 ca 3-4ggr/dag a 30g

MMsports 7-keto 5 tablett/dag (jävla burk jag hade beställt för ett tag sen av någon anledning)

Junglewarfare Extreme (min uppfattning är att denna är svagare än vanliga JW) 7tablett/dag
2 morgon 3 lunch 2 kväll

Jauggernaut PWO från infinitlabs (om jag mins rätt utan att gå och kolla på burken)

samt en massa mat.

Tränings upplägget ser ut så här och har gjort det de sista fem veckorna
mån: morgonprom 1h (8min/km tempo).

Bröst / triceps

Tis: Morgon löpning 1h (springer på puls 125-135slag/min ca 8km-11km beroende på dagsform)

Rygg / biceps

Ons: Morgon prom (samma som mån)

Axlar / Mage

Tors: Morgon löpn (samma som tis)

Bänkpress / marklyft / Ryck-stöt

Fre: morgon prom (ni har fattat mönstret nu...)

Cirkelträning (pulshöjande, klassisk cirkelträning eller kalla det cross fit om ni vill..)

Lör: morgon löp

Vila - alternativt något leasure pass

Sön: vila

* jag har reahabiliterat mig själv efter diverse skador detta är inte mitt ordinarie schema då det brukar bestå av +2-6st kampsports pass, beroende på hur mycket jag hinner. dock så är styrke schemat samma.

Till själva rapporten. Jag har nu ätit ca 2/3 av burken och kan nog säga att jag fått vissa känningar
det som jag till största delen känt är att jag har fått en viss ömhet i biceps fästet (ja det lägre om jag inte mins fel så är det övre inte "fästet" utan "ursprunget" ). om det beror på kosttillskottet låter jag vara osagt. Pumpen kommer fort och det känns som att jag är lite piggare de första repetitionerna (ung. som på kreatin).
Där emot så känns det som att jag får en djupare mer ihållande träningsvärk och om jag inte ser till att dricka mycket, mer än vanligt så kommer en gedigen huvudvärk. Dock så känns det som att dagarna efter jag har tränat sitter pumpen kvar och jag har ett rätt bra tryck i kroppen (dock har detta inte gett några som helst positiva utslag på gymmet.).

det är väll de observationerna som jag gjort hittills...

tycker ni att jag ska göra några förändringar eller har några andra konstruktiva förslag så är ja mottaglig.
Citera
2010-07-28, 18:55
Medlem
DenViseMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haymaker
Dåså... första lilla smakprovet på min JWextreme rapport......

Tappade bort mig i tråden, var det den gamla versionen av JW du hade?
Om så är fallet är nog den här tråden fel ställe att skriva det i.
Låter intressant skall följas
Citera
2010-07-29, 10:34
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haymaker
Dåså... första lilla smakprovet på min JWextreme rapport..

Till själva rapporten. Jag har nu ätit ca 2/3 av burken och kan nog säga att jag fått vissa känningar
det som jag till största delen känt är att jag har fått en viss ömhet i biceps fästet (ja det lägre om jag inte mins fel så är det övre inte "fästet" utan "ursprunget" ). om det beror på kosttillskottet låter jag vara osagt. Pumpen kommer fort och det känns som att jag är lite piggare de första repetitionerna (ung. som på kreatin).
Där emot så känns det som att jag får en djupare mer ihållande träningsvärk och om jag inte ser till att dricka mycket, mer än vanligt så kommer en gedigen huvudvärk. Dock så känns det som att dagarna efter jag har tränat sitter pumpen kvar och jag har ett rätt bra tryck i kroppen (dock har detta inte gett några som helst positiva utslag på gymmet.).

det är väll de observationerna som jag gjort hittills...

tycker ni att jag ska göra några förändringar eller har några andra konstruktiva förslag så är ja mottaglig.

Tack! Intressant läsning!
Låter lite som att JW Extreme är pengar i sjön.
Eller att det iaf kostar mer än det smakar.

Uppfattar lite att den är väskedrivande på din text.
Huvudvärk och att du måste dricka mer än vanligt.
Eller har jag fel?
Citera
2010-08-02, 16:49
Medlem
Det är som jag har uppfattat det inte den gamla varianten utan extreme (bullshit) ska vara ännu värre men som jag förstått så släpptes denna mitt i hela "skadalen" om att det innehöll olagliga substanser.

Jo jag får dricka lite mer vatten, svettas som en gris på gymmet, svettas mycket i vanliga fall men ibland är det något i häst väg..

som sagt tror inte heller det är någon mirakel kur, lite pang för pengarna... men som sagt jag har inte lagt ner några pengar på detta, så för mig är det lugnt.

åter kommer med en mer detaljerad uppdate om hur "utvecklingen" snarare konsumtionen av JW går
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in