2010-07-22, 14:13
Bannlyst
Jag är muslim och ser att det står mycket om Islam här på fb.
Ni får gärna ställa frågor om Islam till mig, så svarar jag så gott jag kan.
2010-07-22, 14:15
Medlem
Hesperidess avatar
Får Lars Vilks föreläsa och visa det han gör?
2010-07-22, 14:15
Medlem
RockinMonsters avatar
Varför ska kvinnor täcka sin kropp? Gäller nog inte alla inriktningar men många.. Så varför?
2010-07-22, 14:16
Medlem
Penetreights avatar
1. Tror du på riktigt att det finns profeter, gudar eller dylikt?
2. Är du dum?
3. Om du fick välja idag hade du velat ha lite förhud istället för att få den klippt som liten?
4. Ungefär hur gammal är du?
2010-07-22, 14:18
Medlem
KalGustfXVIs avatar
Du umgås väl inte med andra än muslimer?

Från Quran
AL-MAEDA (THE TABLE, THE TABLE SPREAD)
005.051

O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.
2010-07-22, 14:19
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
Jag är muslim och ser att det står mycket om Islam här på fb.
Ni får gärna ställa frågor om Islam till mig, så svarar jag så gott jag kan.

Varför kan dom flesta muslimer inte anpassa sig efter svenska normer & lagar utan ska särbehandlas? Vilket inte vi hade fått i era länder utan fått anpassa oss efter era regler o sv
2010-07-22, 14:20
Medlem
Wajis avatar
Om inte Koranen funnits så hade värden sätt så mycket bättre ut.. Håller du inte med om det?

Knulla med barn och hatiskt mot kvinnan samt nervärdera alla andra människor som inte dyrkar Allah är väl ändå grundpelarna i religonen eller?
2010-07-22, 14:22
Medlem
Varför är välfärden bättre och den ekonomiska standarden högre bland folk som inte är muslimer?
2010-07-22, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Varför valde du nicket Extremisten? Är det förknippat med din tro?
nej, namnet är helt random
Citat:
Ursprungligen postat av Hesperides
Får Lars Vilks föreläsa och visa det han gör?
visst får han det. men jag är personligen emot han, då jag anser att han prococerar
Citat:
Ursprungligen postat av RockinMonster
Varför ska kvinnor täcka sin kropp? Gäller nog inte alla inriktningar men många.. Så varför?
i Koranen näms det att kvinnor ska svepa in sig i tygstycken. Detta kan tolkas på flera olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Penetreight
1. Tror du på riktigt att det finns profeter, gudar eller dylikt?
2. Är du dum?
3. Om du fick välja idag hade du velat ha lite förhud istället för att få den klippt som liten?
4. Ungefär hur gammal är du?
1. Jag tror på Allah och Profeten Mohammed (SAW)
2. Nej
3. Jag blev omskuren när jag var 11 år, ganska sent om man gämför med andra. jJg har inget emot att vara omskuren. Villa alltså vara det.
4. Jag är 18 år
2010-07-22, 14:25
Medlem
RockinMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
i Koranen näms det att kvinnor ska svepa in sig i tygstycken. Detta kan tolkas på flera olika sätt.

Okej men dom flesta kläder utom skinnjackor och rustningar är gjorda av "tygstycken"? Tycker du personligen att kvinnor ska täcka sin kropp? Isåfall varför?
2010-07-22, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriumet
Härligt, jag med!
Visst borde vi halshugga alla som syndar och inte följer Islam?
Nej, det ska vi inte
Citat:
Ursprungligen postat av KalGustfXVI
Du umgås väl inte med andra än muslimer?

Från Quran
AL-MAEDA (THE TABLE, THE TABLE SPREAD)
005.051

O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.
Då jag är sekulär så är jag vänner med kristna och ateister.

Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Varför kan dom flesta muslimer inte anpassa sig efter svenska normer & lagar utan ska särbehandlas? Vilket inte vi hade fått i era länder utan fått anpassa oss efter era regler o sv
Det är synd att många muslimer tänker på detta sätt. Jag är dock sekulär.

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Om inte Koranen funnits så hade värden sätt så mycket bättre ut.. Håller du inte med om det?

Knulla med barn och hatiskt mot kvinnan samt nervärdera alla andra människor som inte dyrkar Allah är väl ändå grundpelarna i religonen eller?
Nej, jag anser att Koranen är en bok värd att följa. Inom islam ska man inte vara hatisk mot nån. Precis som i andra böcker så kan man tycka att Koranen säger emot sig själv på vissa delar. Man får försöka tolka rätt. Men det står ingenstans att man ska vara hatisk mot kvinnan eller knulla med barn

Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Varför är välfärden bättre och den ekonomiska standarden högre bland folk som inte är muslimer?
inom islam är inte jordelivet en viktig del av livet. Livet på jorden är världsligt och till viss del syndigt.
Dock så ska man leva och försöka göra sitt bästa.
2010-07-22, 14:34
Medlem
Wajis avatar
Måste ju fråga vad du tycker om dessa dessa bilder?

http://zombietime.com/mohammed_image...reme_mohammed/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in