2012-10-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkerwins
Sjukt intressant trd!

Jag var och lanade uppe i Bona i sommras och fick hra riktigt intressanta historier om vad som har hnt osv, men det jag vart mest fundersam ver var:

Varfr mrdade han/dom Maud?
Vad hade Maud och mrdaren/mrdarna fr relation med varandra?
Varfr gr inte polisen ngot om alla klagoml?

Ska frhoppnings vis upp och lana i Bona nsta vecka och nyfikna som vi r kommer vi antagligen g en svng runt Bona fr att "kolla lget".

Det r inget snack om saken att ryssarna/polackerna hller p med ngon sorts av smuggling, hoppas polisen fr tillrckligt med bevis fr att utvisa jvlarna.
Ehm maud ddades i godegrd inte bona och har inget med ryssarna p bona..
Citera
2012-10-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biaah
Spnnande!

Hehe,Ja extra spnnande blev det nr vi gick in genom en drr som ngon skrivt Larmad p , och precis drefter ringer en vn som vntade utanfr och sa att det var ett larm som lt. D vnde vi rtt snabbt kan jag sga, men det var bara ett billarm som gick igng av ngon anledning.

Frskte ven ta kort , men batteriet i telefonen hade s dlig laddning att blixten inte ville fungera tyvrr.
Citera
2012-10-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
Som fan att hon hade med ryssarna att gra! Den misstnkte var ju frn steuropa.

Bona r ju inte heller s lngt bort frn Godegrd, ca 4 kilometer.
Citera
2012-12-17, 18:14
Medlem
robomans avatar
Jag brukar kolla in i den hr trden ibland fr att se om det hnt ngot nytt i mina gamla hemtrakter. Det lter s hrligt spnnande med vad som kan vara i grningen i de dr gamla byggnaderna. Jag tnkte nu bara kommentera detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Melkerwins
Som fan att hon hade med ryssarna att gra! Den misstnkte var ju frn steuropa.

Bona r ju inte heller s lngt bort frn Godegrd, ca 4 kilometer.
Om jag minns rtt bodde Maud Johansson ihop med ett gng alkisar i ett hus i Godegrd, mer n en mil frn Bona. Dessa alkisar r inte bra p ngonting och jag har otroligt svrt att se ngot samrre mellan dem och ngon slags organiserad brottslighet i Bona. Det r helt enkelt bara dligt fr ryska brottslingar att ta hjlp av inkompetenta fullblodsalkisar som r fulla dygnet runt, vare sig de kommer frn steuropa eller inte.

Ett typexempel p alkisarnas kapacitet var nr jag gick p hgstadiet (ret innan Maud-mordet) och kte samma buss ngra av dem. Det var fullproppat av skolelever i hela bussen, men ett av ljushuvudena tnkte inte p dem nr blsan trngde p. Han bestmde sig fr att stlla sig upp och urinera p ryggen till stet framfr. Allt rann frsts ut i mittgngen och for vilt omkring nr bussen svngde, gasade och bromsade. Alla tryckte ihop sig p de 2/3 av bussen som var lngst ifrn det vilda urinet. En helt vanlig dag fr en sdan som honom - sdana personer har nog inget samrre med ngon organiserad brottslighet.
Citera
2012-12-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Ett typexempel p alkisarnas kapacitet var nr jag gick p hgstadiet (ret innan Maud-mordet) och kte samma buss ngra av dem. Det var fullproppat av skolelever i hela bussen, men ett av ljushuvudena tnkte inte p dem nr blsan trngde p. Han bestmde sig fr att stlla sig upp och urinera p ryggen till stet framfr. Allt rann frsts ut i mittgngen och for vilt omkring nr bussen svngde, gasade och bromsade. Alla tryckte ihop sig p de 2/3 av bussen som var lngst ifrn det vilda urinet. En helt vanlig dag fr en sdan som honom - sdana personer har nog inget samrre med ngon organiserad brottslighet.

Annars lter ju det dr som en beskrivning av vilken ryss som helst
Citera
2013-01-05, 14:06
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12490874.ab
Citera
2013-03-29, 14:41
Medlem
Marahutes avatar
Ngon som beskt Bona nu p sistone, fortfarande ryssar i omrdet?
Citera
2013-04-25, 00:15
Medlem
fajvans avatar
Ryssarna bor i omrdet pga att dom ger precis allt dr.. av ngon jvla anledning dyker dom ocks upp varenda gng man kommer dit, som om de gmmer ngot och har full koll p rrelser kring husen. Vill S grna komma in i sjukhuset/hyreshuset.. bor fr nrvarande inte i nrheten lngre s det har gtt i stpet.
Citera
2013-06-13, 02:32
Medlem
Knner att det r dags fr mig att skriva ngot hr nu , Jag bor ca 100 meter frn dessa byggnader det pratas om . Det r mnga "Ryssar" som gr och snickrar , klipper grs , bygger ngot hus . Jag har dock aldrig upplevt att ngon av dom r hotfull d dom alltid hlsar och verkar glada , Ngra automatvapen har jag heller sett . Dock s vet jag att det bor folk i nrheten som inte gillar nr det kommer folk och parkerar med lysen p mitt in i vardagsrummet fr att utforska mentalsjukhusen . Frvrigt kr jag en risig Opel , fast den r det Svenska pltar p , fast allt annat verkar ju verdrivas en aning med ? . Ska ni hit och utforska gr det p dagen och kanske prata med dom frst ? Hade jag haft ngra lokaler som folk gjort inbrott i var och varannan natt skulle jag med bli frbannad . Fresten har ni ngra snygga brudar med er nsta gng ni ska hit och se er omkring s kan jag bjuda kaffe! . Vi kan titta p byggnaderna frn mitt kksfnster ver en kopp!.
Citera
2013-08-02, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernkraft
Knner att det r dags fr mig att skriva ngot hr nu , Jag bor ca 100 meter frn dessa byggnader det pratas om . Det r mnga "Ryssar" som gr och snickrar , klipper grs , bygger ngot hus . Jag har dock aldrig upplevt att ngon av dom r hotfull d dom alltid hlsar och verkar glada , Ngra automatvapen har jag heller sett . Dock s vet jag att det bor folk i nrheten som inte gillar nr det kommer folk och parkerar med lysen p mitt in i vardagsrummet fr att utforska mentalsjukhusen . Frvrigt kr jag en risig Opel , fast den r det Svenska pltar p , fast allt annat verkar ju verdrivas en aning med ? . Ska ni hit och utforska gr det p dagen och kanske prata med dom frst ? Hade jag haft ngra lokaler som folk gjort inbrott i var och varannan natt skulle jag med bli frbannad . Fresten har ni ngra snygga brudar med er nsta gng ni ska hit och se er omkring s kan jag bjuda kaffe! . Vi kan titta p byggnaderna frn mitt kksfnster ver en kopp!.

Haha, kanske var det d dig jag och mina vnner blev lite freaked out av nr du krde frbi. Vi sg bara att det var en risig Opel, vi sg inte ifall det var svenska pltar eller inte, s kanske var det du!
Citera
2013-08-06, 22:12
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan

Knappast en slump att polisen lurade honom med "ryska torpeder" fr att f ett erknnande...
Citera
2013-08-11, 09:01
Medlem
sekundens avatar
Finns det ngra bilder gamla eller nya frn mentalsjukhuset att f tag p?
Skulle vara himla kul att se hur det sg ut dr inne..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in