• 1
  • 2
2010-07-21, 11:23
Medlem
"Den tyngre kriminaliteten i Finspång har ökat den senaste tiden...... Ofta är det grov kriminalitet som den vanlige medborgaren inte märker någonting av.

.....Specifikt i Finspång handlar det om narkotikabrott, hot och indrivning. De nya aktörerna är både såna som vill konkurera ut de som redan finns och som söker ett samarbete med reda kända kriminella. ..... Personer med kopplingar till grovt kriminella grupperingar som tex Original Gangsters, Black Cobra, Bandidos, X-team, Hells Angels har varit synliga under sommaren i Finspång." -berättar Tony georgson Närpolischef.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6152301

Varför detta intresse av Finspång
Citera
2010-07-21, 12:53
Medlem
b-os avatar
Onekligen verkar det vara gott om pundare eftersom droghandel drar till sej dessa samt ett skuldtyngt samhälle eftersom tillika indrivning funkar...Sen vad gäller hot kanske det bara är fullt av idioter?? Vad vet jag
Citera
2010-07-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Onekligen verkar det vara gott om pundare eftersom droghandel drar till sej dessa samt ett skuldtyngt samhälle eftersom tillika indrivning funkar...Sen vad gäller hot kanske det bara är fullt av idioter?? Vad vet jag

Hot går väll hand i hand med indrivning och narkotika. Det känns som det finns rätt mycket intressanta personligheter i Finspong. Finspong borde ligga rätt bra till på listan över "antal kriminella per invånare."
Citera
2010-07-21, 17:28
Medlem
b-os avatar
var bara smått ironisk men i all mening så får man ju se det för vad det är.
Citera
2010-07-21, 21:28
Medlem
Det har ju bott idioter i alla tider där så det känns väl inte som en högoddsare direkt, haha
Citera
2010-07-23, 13:03
Medlem
kaffis avatar
Vart i den länkade artikeln säger polisen att det är just de gängen som TS tar upp som visats i Finspång?

Är jag blind eller har TS lekt redaktör?
Citera
2010-07-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffi
Vart i den länkade artikeln säger polisen att det är just de gängen som TS tar upp som visats i Finspång?

Är jag blind eller har TS lekt redaktör?

Jag såg senare att det inte stod i nätupplagan men hoppades att ingen skulle märka något. Det står därimot i papperstidningen från samma datum men givetvis har jag redan gjort mig av med tidningen. *whops*
Citera
2010-07-23, 20:05
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Jag såg senare att det inte stod i nätupplagan men hoppades att ingen skulle märka något. Det står därimot i papperstidningen från samma datum men givetvis har jag redan gjort mig av med tidningen. *whops*

Aha på det viset. Tvivlar på att de skulle söka sig till Finspång för affärernas skull. Känns inte som att det finns så mycket att hämta i Finspång. Möjligen går det att sälja några gram tjack och röka eller driva in pengar från något litet företag. Tror gängen gör bäst i att ta sig an större städer.
Men vad vet jag
Citera
2010-07-23, 20:08
Medlem
FarbrorKjells avatar
Trevlig liten sommarstad
Citera
2010-07-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffi
... Möjligen går det att sälja några gram tjack och röka eller driva in pengar från något litet företag.

Jo det ska väll vara rätt bra rulians på knarket i byn pga närheten till de större orterna norrköping, linköping och örebro men någon indrivningsverksamhet har jag svårt att tro på. antagligen snuten som är ute och snurrar.

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Trevlig liten sommarstad

haha.. nu jag har ju inte sett så mycket av byn men vad man har hört så är det inte någon semesterort direkt. Men men kanske passar buset bra
Citera
2010-07-24, 00:37
Medlem
Beykers avatar
Kan absolut tänka mig det, lite mer avskiljt. Det händer i många mindre orter nu.
Citera
2010-07-24, 12:09
Medlem
man ska inte alltid ta så allvarligt på vad som står i tidningar, sanningshalten är då och då lite sviktande. och dom vill ju trotts allt bara tjäna pengar på att sälja sina pappersark.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in