• 1
  • 2
2010-07-20, 21:27
Medlem
Audacias avatar
Anledningen till denna tråd är att jag behöver info ikväll, inte imorgon då jag självklart kan ringa Dressman själva.

Jag köpte en kostym och en skjorta på Dressman för cirka 4 veckor sedan, har inte använt den än, och har nu kommit över en annan kostym, och behöver således inte den jag köpte på Dressman.
Jag vet att Dressman har öppet köp i 6 månader, så det är inga problem där.
Dock sydde de upp byxorna en centimeter eller två vid tillfället för inköpet.

Frågan är nu, finns det någon chans att jag kan lämna tillbaka kostymen även fast denna lilla modifikation är gjord?
Citera
2010-07-20, 21:28
Medlem
Så länge de inte upptäcker det. Annars är det kört.
Citera
2010-07-20, 21:41
Medlem
Audacias avatar
Står Skräddare: 100:- på kvittot.
Men är du helt säker på att det är "kört" även fast de märker det/man påpekar uppläggningen, eller är det vad du tror bara?
Citera
2010-07-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Står Skräddare: 100:- på kvittot.
Men är du helt säker på att det är "kört" även fast de märker det/man påpekar uppläggningen, eller är det vad du tror bara?
Alltså, det är ju upp till dem. Det känns spontant som att när man lägger upp dem, oavsett om det förmedlas genom eller inte, så förbrukas returrätten. Men visst - de kanske är schyssta. Men jag skulle inte varit det. Det är inte en juridisk fråga, egentligen.
Citera
2010-07-20, 22:28
Medlem
Audacias avatar
Anledningen till att jag ändå tror det finns en chans till att få lämna tillbaka, är ju att man på sätt och vis inte förändrat byxan "kroniskt", utan det går ju att återställa byxan till originallängd utan att det märks att den varit modifierad.
Citera
2010-07-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Anledningen till att jag ändå tror det finns en chans till att få lämna tillbaka, är ju att man på sätt och vis inte förändrat byxan "kroniskt", utan det går ju att återställa byxan till originallängd utan att det märks att den varit modifierad.
Om den är upplagd på det sättet, så återställ dem och lämna tillbaka dem.
Citera
2010-07-20, 22:48
Medlem
Vädurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gverra
Om den är upplagd på det sättet, så återställ dem och lämna tillbaka dem.
Du råder honom att göra modifikationer på varan, och sedan försöka returnera den? Jag är övertygad om att butiken föredrar att alla ändringar skall ske av någon de vet gör det fackmannamässigt. Även om det är väldigt enkla ingrepp.
Citera
2010-07-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Du råder honom att göra modifikationer på varan, och sedan försöka returnera den? Jag är övertygad om att butiken föredrar att alla ändringar skall ske av någon de vet gör det fackmannamässigt. Även om det är väldigt enkla ingrepp.
Självklart. Men jag tror nog att Dressmann nöjer sig med att neka istället, varför det nog ett säkrare kort att "lägga ner" byxorna och hoppas att de inte märket det.
Citera
2010-07-20, 22:54
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur

Tror att han syftade på om de är upplagda utan att vara avklippta, så att man bara kan sprätta loss den extra sömmen. Är det en skräddare som har gjort det tvivlar jag dock på att det är gjort på det sättet.

TS - rent juridiskt har du ingen rätt att lämna tillbaka byxorna. Öppet köp brukar bara gälla på varor i originalskick, vilket dina byxor inte längre är.
En chans finns dock kanske, men eftersom ingen här inne är synsk så vitt jag vet så är det nog bara personalen på Dressman som kan svara på det.
Citera
2010-07-20, 22:54
Medlem
Audacias avatar
Man kan ju hoppas att de kan tänka sig göra ett undantag, just för att man är ärlig och påpekar att de gjort en ändring!?
Citera
2010-07-20, 22:56
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gverra
Självklart. Men jag tror nog att Dressmann nöjer sig med att neka istället, varför det nog ett säkrare kort att "lägga ner" byxorna och hoppas att de inte märket det.

Om det står skräddare på kvittot, vilket det ju gjorde enligt TS, så är det nog ganska osannolikt att de inte skulle märka det dock.
Citera
2010-07-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Om det står skräddare på kvittot, vilket det ju gjorde enligt TS, så är det nog ganska osannolikt att de inte skulle märka det dock.
Kanske. Men han kan ju också skita i kvittot - Dressmannkläder säljs mig veterligen bara hos Dressmann. Kör ett kontoutdrag så brukar de nöja sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in