Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-20, 18:07
  #1
Medlem
KungenDuVets avatar
Är väldigt sugen på att göra en första tatuering nu innan årsskiftet, dock har jag väldigt svårt att bestämma mig för vad jag vill ha och funderingar om vad som funkar ihop?

Vet att det kommer bli nånting på ena armen och de som jag är mest sugen på nu är nånting som har med "Smile/Laugh now Cry later" citat inblandat

http://media.photobucket.com/image/l..._cry_later.jpg

Men är också sugen på ett zombie liknande tema.
http://www.gaddad.se/125117/
http://www.gaddad.se/97253/

Först blir det bara en tatuering antingen på underarmen eller överarmen. Men vill så småningom kunna bygga ut det till en full sleeve.

Skulle "Smile/Laugh now Cry later temat" funka att bygga ihop med "zombie temat"? Eller är det bäst ifall man har dessa på 2 helt olika ställen?

Sen undrar jag också ifall det kan se bra ut ifall man blandar några färgade tatueringar med nån svart/grå? Eller ska man hålla alltihopa till nått utav de?
Citera
2010-07-20, 18:10
  #2
Medlem
jagteamkillars avatar
Smile now/Cry later är en sjukt snygg tatuering. Ja i mina ögon så passar den rätt bra med zombies, båda är rätt sadistiska i utseende så de skulle inte ha några problem att smälta in.
Citera
2010-07-20, 18:19
  #3
Medlem
KungenDuVets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagteamkillar
Smile now/Cry later är en sjukt snygg tatuering. Ja i mina ögon så passar den rätt bra med zombies, båda är rätt sadistiska i utseende så de skulle inte ha några problem att smälta in.

Tror de hade varit snyggast att ha smile now/cry later högst uppe på biceps, senare bygga ut med zombies o dylikt neråt mot underarmen?

Tänker ju självklart inte ha just dessa "maskerna" utan jag låter tatueraren rita upp ett par nya
Citera
2010-07-20, 18:33
  #4
Medlem
jagteamkillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungenDuVet
Tror de hade varit snyggast att ha smile now/cry later högst uppe på biceps, senare bygga ut med zombies o dylikt neråt mot underarmen?

Tänker ju självklart inte ha just dessa "maskerna" utan jag låter tatueraren rita upp ett par nya

Ja det hade varit snyggt. Jasså, vad för masker? Tyckte dessa var rätt coola
Citera
2010-07-20, 18:56
  #5
Medlem
KungenDuVets avatar
Jo men hittade ju den bilden på google och såg en som redan hade exakt den dära på armen, + att tatueraren jag ska till kopierar inte rakt av när man kommer med en bild
Citera
2010-07-20, 19:40
  #6
Medlem
Har smile now cry later med 2 "elaka" clown masker lr hur man ska säga..
Ska själv fylla ut armen med liknande. Så kan nog bli bra din idé!
Citera
2010-07-21, 03:01
  #7
Medlem
KungenDuVets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnah
Har smile now cry later med 2 "elaka" clown masker lr hur man ska säga..
Ska själv fylla ut armen med liknande. Så kan nog bli bra din idé!

Hade man kunnat få se bild på tatueringen? Kan skicka PM fast
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback