Citat:
Ursprungligen postat av utanfantasi
Hej alla!
Jag har ett lite märkligt problem då det egentligen inte påverkar datorn när den används. Problemet är när jag stänger ihop skärmen.
Datorn är inställd på att gå ner i strömsparläge när jag stänger skärmen men varje gång (de senaste dagarna) som jag stängt ner den har den stängts av. Detta får som följd att datorn startas om och windows säger till mig att datorn startats om efter en oväntad avstängning.
Egentligen påverkar det ju inte datorn när den är igång, men det är jävligt drygt att inte bara kunna stänga ihop burken en liten stund när man går och käkar eller liknande.
Någon som har tips på vad det kan tänkas vara för problem, och framförallt, hur jag kan komma till en lösning på det.
Om du har en dator med Vista installerat så gå in i Kontrollpanelen=>Maskinvara och Ljud=>Energialternativ=>Systeminställningar.
Där ändrar du "När jag stänger datorns lock" till "Gör ingenting" på både "Vid batteridrift" och "Nätansluten
Jag hoppas att det ska hjälpa
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Med den uttömmande informationen om dator/modell och operativsystem kan det vara knivigt att ens försöka hjälpa till med någon lösning. Körs på batteri eller 220?
Det är helt irrelevant om vad h*n har för dator/modell och även om datorn körs på batteri eller 220 Volt, men däremot inte datorns operativsystem