• 1
  • 2
2010-07-20, 09:02
Hej.

Mitt hjärta är i kras. Tappade min älskling, och skärmen sprack. Inte glaset, utan skärmen..

Jag tror och är nästan säker på att jag har garanti, men mitt egentliga problem är att telefonen är jailbreakad.
Bryr dom sig, eller måste jag återställa telefonen? Eller är dom så dumma så dom gör det och uppgraderar till 4.1? Sitter på 3.1.3 nu.

Om jag nu måste återställa, hur kopierar jag över mina anteckningar? Har viktig information där.

Tacksam för svar, gör ont i hjärtat
Citera
2010-07-20, 09:03
Medlem
Dronkens avatar
Iphone 3g? Fan köp en ny på studds. Den e ju så gammal att arkeologerna hade kunnat undersöka den =)
Citera
2010-07-20, 09:06
Citat:
Ursprungligen postat av Dronken
Iphone 3g? Fan köp en ny på studds. Den e ju så gammal att arkeologerna hade kunnat undersöka den =)

Inte det svaret jag sökte.
Citera
2010-07-20, 09:08
Medlem
Dronkens avatar
Ok.

Du bor säkerhetskopiera hela din iphone.
Då det enligt avtalet med Apple är "olagligt" att jailbreaka den, så kommer inte din eventuella försäkring fungera. Kopiera hela disken på den och sen återställer du den till något.
Citera
2010-07-20, 09:09
Medlem
Puckelpists avatar
har du ens provat att koppla in den i datorn? går den att starta? är den stendöd?

du får ju komma med lite mer, svårt att veta när man inte får någon uppfattning. Får den kontakt med iTunes är det ju bara att göra en säkerhetskopia och sen återställa skiten för att sen lämna in den på rep?
Citera
2010-07-20, 09:09
Medlem
solkakas avatar
Om de nu skulle kommentera ditt jailbreak så kan du säga att du var tvungen att jailbreaka eftersom det senaste OS gjorde din telefon otroligt seg. Vilket tydligen är ett problem hos de flesta som uppgraderat.
Sen har jag ingen koll på iphone alls.
Citera
2010-07-20, 09:10
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solkaka
Om de nu skulle kommentera ditt jailbreak så kan du säga att du var tvungen att jailbreaka eftersom det senaste OS gjorde din telefon otroligt seg. Vilket tydligen är ett problem hos de flesta som uppgraderat.
Sen har jag ingen koll på iphone alls.

Nej, du har uppenbarligen inte det.
Citera
2010-07-20, 09:14
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
har du ens provat att koppla in den i datorn? går den att starta? är den stendöd?

du får ju komma med lite mer, svårt att veta när man inte får någon uppfattning. Får den kontakt med iTunes är det ju bara att göra en säkerhetskopia och sen återställa skiten för att sen lämna in den på rep?

Sorry.

Ja, den startar. Får kontakt med iTunes och allting, bara att skärmen är kaputt.
Att lämna in den är inga frågetecken för mig riktigt, utan håller på att säkerhetskopiera den och sen återställa den.

Någon som vet hur man sparar anteckningarna på telefonen?
Citera
2010-07-20, 09:16
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Sorry.

Ja, den startar. Får kontakt med iTunes och allting, bara att skärmen är kaputt.
Att lämna in den är inga frågetecken för mig riktigt, utan håller på att säkerhetskopiera den och sen återställa den.

Någon som vet hur man sparar anteckningarna på telefonen?

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=990

Edit: Var visst för mac, har du mac eller pc?
Citera
2010-07-20, 09:16
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Mitt hjärta är i kras. Tappade min älskling, och skärmen sprack. Inte glaset, utan skärmen..

Jag tror och är nästan säker på att jag har garanti, men mitt egentliga problem är att telefonen är jailbreakad.

Ditt problem är att du tappat telefonen så att skärmen sprack, det går inte på garanti. Kanske möjligen på din hemförsäkring om du har lite tur.

Jailbreak har ingen betydelse i det här fallet.
Citera
2010-07-20, 09:22
Medlem
Baconiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Ditt problem är att du tappat telefonen så att skärmen sprack, det går inte på garanti. Kanske möjligen på din hemförsäkring om du har lite tur.

Exakt, varför tänker du ens på att få den clean. Skall du fixa en ny skärm får du göra det på mumien.se t.ex http://www.mumien.se/catalog2/produc...oducts_id=2408 1.390 kr
Citera
2010-07-20, 09:24
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=990

Edit: Var visst för mac, har du mac eller pc?

Jag har en PC.

Citat:
Ursprungligen postat av Persepone

Helvete, är det så illa?
Är chansen stor att det går på hemförsäkringen, alt. drulle?

Det hände på jobbet om det gör någon skillnad. Kanske kan ljuga ihop nåt om att det var jobbrelaterat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in