• 1
  • 2
2010-07-19, 21:02
Medlem
Ja, nu är det så att jag av någon anledning har börjat snusa lite då och då när jag inte har något att göra. Problemet är det att jag inte känner av någon kick trots att jag är en rookie (är inne på min andra dosa någonsin). Den enda gången jag kan dra till minnes att jag har känt av en effekt att tala om var när jag tog en på morgonen.

Därför vänder jag mig till er för att få tips på hur jag får min kick. Ska jag köra två snus på en gång? Byta märke (hittills har jag testat General White och Granit Vit)? Eller ska jag helt enkelt börja tugga på påsen lite och sen stoppa upp den i överläppen?

Alla råd mottages tacksamt!
Citera
2010-07-19, 21:04
Medlem
rotwars avatar
Verkar ju lite udda om du precis börjat, hjärnan har kanske redan vant sig vid nikotinet.
Du kan ju prova att köra två på en gång, vika två snus på mitten och sätta dom breve varandra under läppen brukar sitta gott.
Citera
2010-07-19, 21:04
Medlem
naganof2s avatar
haha varför skulle du vilja ha nicokick? mår mest illa.

Men ja, ska du ha en så ska du ta en stor på morgonen går inte det så vet jag inte.
Citera
2010-07-19, 21:06
Medlem
bnegoXXXs avatar
Hahaha wtf!!?! Troll!??? ,,,Aja svarar ändå ... Pröva ett starkare snus till att börja med ,typ vanlig general lr general lös, ta inte 2 om du e nybörjare,börjar du tugga på den och ha dig kommer du nog bara att må illa... kanske läge att lägga ner om du inte får ut nått av det??
Citera
2010-07-19, 21:10
Medlem
Kan lova att jag inte är något troll även om jag vet att jag nu ser att det kan verka så.

Anledningen till att jag vill ha en kick är väl för att det är det man ska få ut av det.

Får väl testa någon starkare sort nästa gång. Skruf har jag hört lite om men har inte de blivit svagare jämfört med två år sen? Annars antar jag att det är lika bra att sluta.
Citera
2010-07-19, 21:12
Medlem
bnegoXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prop
Kan lova att jag inte är något troll även om jag vet att jag nu ser att det kan verka så.

Anledningen till att jag vill ha en kick är väl för att det är det man ska få ut av det.

Får väl testa någon starkare sort nästa gång. Skruf har jag hört lite om men har inte de blivit svagare jämfört med två år sen? Annars antar jag att det är lika bra att sluta.

Okej okej ,,nja skurf tycker ju inte jag är spec starkt iaf,, men jag vet inte ,,det är ju bara att läsa på dosan hur mkt nikotin den inhåller ,men jag tror dom flesta dosor har samma mängd ,pröva lös de e nog de bästa =)
Citera
2010-07-19, 21:14
Medlem
NotchJohnssons avatar
Måste inte vara att du måste ta starkare, testa att byta märke först. Sen om det inte funkar då heller borde du fundera på att ta starkare, var så för mig ett tag med. Bytte märke, och där var nickokicken igen.

Och som BnegoXXX nämnde, testa även lös.
Citera
2010-07-19, 21:15
Medlem
Ultima81s avatar
Hmm ok lite bisaro att du bara börjat snusa bara sådär men skit samma, i alla fall, jag e gammal snusare, ja eller jag har slutat, men av de ja kommer ihåg, så kommer kicken efter att du snusat i en längre period, samma med cigg
Citera
2010-07-19, 21:17
Medlem
Extras avatar
Om du nu ska börja snusa kan du ju lika väl börja med riktig snus (lössnus).
Citera
2010-07-19, 21:21
Medlem
Vet inte riktigt om jag orkar lössnus, fingrarna blir smutsiga, det känns som att det skadar tandköttet och tänderna mer och så känns det lite gubbigt. Mer för gamla rävar så att säga.

Ska testa att byta märke nästa gång, sen får jag se om effekten blir påtagligare.
Citera
2010-07-19, 21:25
Medlem
ZooyorkeRs avatar
Skruf Stark
General Extre Sterk

De är i påse och lite starkare.

Lägg in två eller fler. Saknar den känslan... Har du rökt mycket för jag fick mer ofta än sällan nikokick när jag började.
Citera
2010-07-19, 22:18
Bannlyst
White suger fattar inte hur man kan snusa det lös ska det vara. Men visst tål man inte snussmak så är ju white bra antar jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in