2010-07-18, 14:57
Medlem
grommos avatar
Hejsan,

Föll för en fälla på en hemsida idag och skrev in mitt kreditkortsnr (Ni behöver inte säga det, det var jäääääävligt dumt). Nu har jag observerat en utgående betalning på 400kronor som är beskrivet med
"Cyprus, teleförsäljning". Hur kan jag identifiera denna mottagare? Beskrivningen säger mig absolut ingenting, och påminner inte alls om hemsidan jag besökte tidigare.

Jag läste hemsidans "Terms and conditions"-grejs och där hänvisade de till en hemsida "epoch.com" för att avsäga sig prenumerationen. Jag kontaktade Epoch.com men de hade inga av mina uppgifter i sin databas.

På den första hemsidan hittade jag sedan denna länken 'http://join.joinourwebsite.com/csinfo.php' och även den hänvisade de till för att avsäga sig prenumerationen. Jag använde mina kontouppgifter för att logga in där och mycket riktigt fanns det ett "Cancel subscription"-alternativ. Men för att (som de kallade det) "slutföra" avsägandet av prenumerationen var man tvungen att antingen ringa deras kundtjänst i USA eller skicka ett mail till deras mailadress. Jag har skickat två mail nu men har inte fått något svar än.

Vad händer om de inte känner för att svara? Kommer dessa kontoutdrag kunna fortsätta i all evighet utan att jag kan göra ett piss?

Hjälp!!!

PS: Jag insåg att detta kanske inte var den 100% bästa kategorin för frågan. Beklagar isf.
Senast redigerad av grommo 2010-07-18 kl. 15:07.
Citera
2010-07-18, 15:05
Medlem
Salyuts avatar
Spärra ditt kreditkort och skaffa ett nytt.
Citera
2010-07-18, 15:11
Medlem
grommos avatar
Ett mycket vettigt alternativ. Men om jag gör det, kan hemsido-ägarna inte kräva mig på pengar pga min fortsatta tillgång till deras tjänst (eftersom de aldrig avbryter den)? Eller är det så enkelt att eftersom jag spärrar kortinfon jag har givit dem, så kan de inte längre kräva mig på pengar?
Citera
2010-07-18, 15:12
Medlem
Verdess avatar
Spärra kortet och skaffa ett nytt som tidigare sagts. Skickar de mail så kan du ju alltid spåra dom men det är väl mest för skojs skull. Jag brukar spåra nigeriabrev och de brukar inte helt sällan vara från Burkina Faso...
Citera
2010-07-18, 15:23
Medlem
grommos avatar
Ok, har spärrat mitt kort och kommer få ett nytt. Nu måste jag klara mig 3-5 dagar utan det dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in