Hejsan,
Föll för en fälla på en hemsida idag och skrev in mitt kreditkortsnr (Ni behöver inte säga det, det var jäääääävligt dumt). Nu har jag observerat en utgående betalning på 400kronor som är beskrivet med
"Cyprus, teleförsäljning".
Hur kan jag identifiera denna mottagare? Beskrivningen säger mig absolut ingenting, och påminner inte alls om hemsidan jag besökte tidigare.
Jag läste hemsidans "Terms and conditions"-grejs och där hänvisade de till en hemsida "epoch.com" för att avsäga sig prenumerationen. Jag kontaktade Epoch.com men de hade inga av mina uppgifter i sin databas.
På den första hemsidan hittade jag sedan denna länken 'http://join.joinourwebsite.com/csinfo.php' och även den hänvisade de till för att avsäga sig prenumerationen. Jag använde mina kontouppgifter för att logga in där och mycket riktigt fanns det ett "Cancel subscription"-alternativ. Men för att (som de kallade det) "slutföra" avsägandet av prenumerationen var man tvungen att antingen ringa deras kundtjänst i USA eller skicka ett mail till deras mailadress. Jag har skickat två mail nu men har inte fått något svar än.
Vad händer om de inte känner för att svara? Kommer dessa kontoutdrag kunna fortsätta i all evighet utan att jag kan göra ett piss?
Hjälp!!!
PS: Jag insåg att detta kanske inte var den 100% bästa kategorin för frågan. Beklagar isf.