• 1
  • 2
2010-07-18, 12:29
Medlem
Vet inte var jag ska börja eller hur jag ska beskriva de men ska göra mitt bästa.

Jag är på behandlingshemmet Provita i malmö och har varit där i 3mån.
På denna tiden har jag inte fått ut ett enda skit.

Ja jag e drogfri men det blev jag i häktet och jag är det fortfarande för att JAG har bestämt mig för att vara det.

När jag sökte dit genom kontraktsvård trodde jag att jag sökte till ett behandlingshem som vill hjälpa människor ändra deras liv och att dom hade kompetent personal.

DET ÄR HELT SJUKT tror fortfarande inte mina öron, hur kan man säga att man är ett behandlingshem när dom egentligen är en hjärntvätt/sekt !?

när jag säger att jag behöver hitta sysselsättning jobb/plugga, lägenhet säger dom TA DE LUNGT DU HAR FÖR BROTTOM vadå ta de lugnt klart som fan jag har brottom ska jag komma ut och bo på gatan utan jobb ? det är ju något av de viktigaste om man ska klara sig att ändra livet.

Dag efter dag går ut på att man ska stå ut med deras bullshit...

tydligen är det na/aa möten som ska hålla mig drogfri, absolut de dummaste jag har hört.
vilka problem man än har ska man gå på möten och dela så blir det bättre det är deras standard svar.

enligt dom så säger "erfarenheten" att dom som slutar gå på möten tar återfall. Och att det bara skulle vara möjligt att vara drogfri om man var med i gemenskapen annars är man inte i tillfrisknande. SKITSNACK!

de finns knappt ett enda rätt på de stället.

missförstå mig inte. jag vill vara drogfri och leva ett vanligt liv men jag har inte bett om att bli hjärntvättad och gå med i en sekt.

sjukdom hit och sjukdom dit, möten hit och dit...
vi har gruppterapi men de fungerar ju inte för man vågar inte prata med personalen eftersom dom e helt jävla brända i huvudet. Man kommer ingenstans dom bara drar sina jävla sektfraser hela tiden... det är inte lönt att diskutera med dom heller för då är man inte längre i tillfrisknade utan det är helt plötsligt sjukdomen som talar.

mår man dåligt ska man lägga allt på sjukdomskontot va fan e de för lösning ?

Hur ska jag göra för att stå ut på detta dårhus, hade velat byta behandlingshem men vågar inte för om jag inte skulle få de kommer dom knulla mitt liv ännu mer resten av tiden jag måste vara där.

aa och na kan dra åt helvete tillsammans med alla behandlingshem som tillämpar sånt här skit.

dom snackar om massa fakta som inte är verklighet nån stans, statistik som dom själva har hittat på själva. egna påhittade teorier som för dom kallar vetenskapliga.

Det är inte sinnesro bara SINNESSJUKT!

VA SKA JAG GÖRA!?

någon som känner igen de ?

EN VIKTIG SAK TILL SOM JAG GLÖMDE SKRIVA
SÖK ALDRIG TILL PROVITA OCH HÅLL ER BORTA FRÅN AA/NA!!!!
Senast redigerad av denyabentkahba 2010-07-18 kl. 13:20.
Citera
2010-07-18, 15:13
Medlem
Res på dig och visa lite stake. Så här ser svensk missbruksvård ut och kommer att fortsätta med det tills patienter sätter ner foten och ställer till lite oreda.

Det strider mot svensk religionslagstiftning att tvinga in folk i religiös verksamhet.

Slå upp ordet religion i en ordlista eller Wikipedia och se vad religion är.

Allvarligt, ring snuten och gör en anmälan.
Citera
2010-07-18, 15:18
Medlem
HackerXXs avatar
När dom kommer till steget där dom ska inbilla dig att det finns en högremakt så finns de en sak att göra. Höj armen, shove(stavas?) it his/her face.
Citera
2010-07-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fullgubben
Res på dig och visa lite stake. Så här ser svensk missbruksvård ut och kommer att fortsätta med det tills patienter sätter ner foten och ställer till lite oreda.

Det strider mot svensk religionslagstiftning att tvinga in folk i religiös verksamhet.

Slå upp ordet religion i en ordlista eller Wikipedia och se vad religion är.

Allvarligt, ring snuten och gör en anmälan.

Man behöver inte ställa till oreda, de räcker fan att man argumenterar emot och motbevisar dom så blir man utkastad. Och åker jag in igen minskar chansen för mig till ett bra liv ganska mycket.
Ringa grisen hade jag aldrig gjort däremot funderar jag på att skaffa spionkamera och filma skiten och skicka de till kalla fakta eller uppdrag granskning, för jag tror inte en vanlig svensson e medveten om att det är på detta usla sett staten försöker lösa missbruksproblemet.
Citera
2010-07-18, 18:31
Medlem
HackerXXs avatar
Det finns så lite inom knarkvärlden som faktiskt ÄR bevisat, därför så kör behandlingshemmen med det som staten tycker är bra. När jag slutade med horse så gav dom subutex vad hände då? Jo subutex tog över heroinet så det vart sub istället för horse bara. Visst jag lyckades sluta med horse men dom gav ett annat beroende istället. Dom vill också att man ska sluta tvärt, ajajaj det gör ont både fysiskt och psykiskt.
Citera
2010-07-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackerXX
Det finns så lite inom knarkvärlden som faktiskt ÄR bevisat, därför så kör behandlingshemmen med det som staten tycker är bra. När jag slutade med horse så gav dom subutex vad hände då? Jo subutex tog över heroinet så det vart sub istället för horse bara. Visst jag lyckades sluta med horse men dom gav ett annat beroende istället. Dom vill också att man ska sluta tvärt, ajajaj det gör ont både fysiskt och psykiskt.

Jag tror nedtrappning för dom som behöver det, och miljöombyte med jobb och bostad och kompetent psykolog med 100% tystnadsplikt hade gjort susen för många iallafall mig.
Hokos pokos behandling e bara trams, ett hån för dom som vill ta tag i sitt liv.
Citera
2010-08-14, 17:45
Medlem
Byt behandling om du inte vill vara där. Var p en 12-stegsbehandling själv för ett par år sen. Går på möte 1 gång i veckan och mitt liv är underbart. Men som sagt, det kanske inte passar alla.
Citera
2010-08-14, 21:25
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denyabentkahba
Jag tror nedtrappning för dom som behöver det, och miljöombyte med jobb och bostad och kompetent psykolog med 100% tystnadsplikt hade gjort susen för många iallafall mig.
Hokos pokos behandling e bara trams, ett hån för dom som vill ta tag i sitt liv.

Jag håller med dig totalt.
Det jag skulle önska när jag gick av subutex är att jag fick byta miljö ett tag och att jag skulle få psykologhjälp+SSRI-medicin. Jobb/sysselsättning skulle hjälpa också såklart.
Vad fan är det som säger att AA/NA är det ultimata liksom? Att det absolut inte under några omständigeter går att bli nykter på alternativt vis?!
Det är sjukt, och att alla institutioner/behandlingshem har apat efter denna sjuka metod!

Egenvilja är ju en dålig grej enligt AA/NA, men det är ju fan precis det man ska använda sig utav!
Citera
2010-08-14, 21:35
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denyabentkahba
Vet inte var jag ska börja eller hur jag ska beskriva de men ska göra mitt bästa.

Jag är på behandlingshemmet Provita i malmö och har varit där i 3mån.
På denna tiden har jag inte fått ut ett enda skit.

Ja jag e drogfri men det blev jag i häktet och jag är det fortfarande för att JAG har bestämt mig för att vara det.

När jag sökte dit genom kontraktsvård trodde jag att jag sökte till ett behandlingshem som vill hjälpa människor ändra deras liv och att dom hade kompetent personal.

DET ÄR HELT SJUKT tror fortfarande inte mina öron, hur kan man säga att man är ett behandlingshem när dom egentligen är en hjärntvätt/sekt !?

när jag säger att jag behöver hitta sysselsättning jobb/plugga, lägenhet säger dom TA DE LUNGT DU HAR FÖR BROTTOM vadå ta de lugnt klart som fan jag har brottom ska jag komma ut och bo på gatan utan jobb ? det är ju något av de viktigaste om man ska klara sig att ändra livet.

Dag efter dag går ut på att man ska stå ut med deras bullshit...

tydligen är det na/aa möten som ska hålla mig drogfri, absolut de dummaste jag har hört.
vilka problem man än har ska man gå på möten och dela så blir det bättre det är deras standard svar.

enligt dom så säger "erfarenheten" att dom som slutar gå på möten tar återfall. Och att det bara skulle vara möjligt att vara drogfri om man var med i gemenskapen annars är man inte i tillfrisknande. SKITSNACK!

de finns knappt ett enda rätt på de stället.

missförstå mig inte. jag vill vara drogfri och leva ett vanligt liv men jag har inte bett om att bli hjärntvättad och gå med i en sekt.

sjukdom hit och sjukdom dit, möten hit och dit...
vi har gruppterapi men de fungerar ju inte för man vågar inte prata med personalen eftersom dom e helt jävla brända i huvudet. Man kommer ingenstans dom bara drar sina jävla sektfraser hela tiden... det är inte lönt att diskutera med dom heller för då är man inte längre i tillfrisknade utan det är helt plötsligt sjukdomen som talar.

mår man dåligt ska man lägga allt på sjukdomskontot va fan e de för lösning ?

Hur ska jag göra för att stå ut på detta dårhus, hade velat byta behandlingshem men vågar inte för om jag inte skulle få de kommer dom knulla mitt liv ännu mer resten av tiden jag måste vara där.

aa och na kan dra åt helvete tillsammans med alla behandlingshem som tillämpar sånt här skit.

dom snackar om massa fakta som inte är verklighet nån stans, statistik som dom själva har hittat på själva. egna påhittade teorier som för dom kallar vetenskapliga.

Det är inte sinnesro bara SINNESSJUKT!

VA SKA JAG GÖRA!?

någon som känner igen de ?

EN VIKTIG SAK TILL SOM JAG GLÖMDE SKRIVA
SÖK ALDRIG TILL PROVITA OCH HÅLL ER BORTA FRÅN AA/NA!!!!

Hang in there säger jag bara. Du är stark ändå som håller ut.
Jag hamnade på ett sådant hem för ett par år sen med, där dom försökte hjärntvätta mig med deras AA-principer också. Fullföljde dock hela behandlingen men sket styggt i eftervården, då jag inte orkade med deras skit.
Håll ut bara, och så fort du kommer hem så kan du skaka av dig 12-stegsskiten och återgå till det normala livet.
Citera
2010-08-15, 09:52
Medlem
Det verkar onödigt att bara "sitta av tiden" på en metod som du inte tror på, för att sen "skaka av" dig den när du kommer hem. Som sagt byt behandling.
Citera
2010-08-15, 16:19
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarven73
Det verkar onödigt att bara "sitta av tiden" på en metod som du inte tror på, för att sen "skaka av" dig den när du kommer hem. Som sagt byt behandling.

Menade bara att om han känner att han kommer få problem om han byter, så går det ju att sitta av tiden bara. Självklart borde han ju byta om det GÅR.
Har man kontraktsvård t ex så kan det ju bli lite knivigare att byta, men jag vet inte hur hans behandlingsplan ser ut..
Citera
2010-08-18, 08:51
Medlem
ja jag har kontraktsvård, och jag ringde min frivård och berättade hur jag har det. Ska nu byta och är överlycklig!
Men fyfan va dåligt behandlad jag blev efter de att jag ringde frivården. Dom provoserar mig oavbrutet och pressar mig som fan, letar fel och kastar skit. Dom vill inte att jag ska byta utan dom vill att jag ska bryta kontraktet eller hitta ett fel så dom kan kasta ut mig. Dom vet att jag skriver här med men jag bryr mig inte sanningen måste ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in