2004-05-06, 13:54
Medlem
Mr Bls avatar
Skorven är ju bara 130 meter. Inte kan han väl fått plats med två exemplar av jordens alla djur på den?!? Se bara på finlandsbåtarna... De går ibland med slagsida pga "fylligheten" hos vissa exemplar ombord
Citera
2004-05-07, 12:42
Medlem
Tja

hittar men en båt däreuppe är det ju ett _synnerligen_ intressant fynd, men dra inte in arken bitte.
Citera
2004-05-07, 16:10
Medlem
snapcases avatar
Oavsett vad man tror om arken så måste jag säga att det är intressant att så många av världens mytologier som har en berättelse om en stor översvämmning. Jungianskt eller historia? Who knows. Är det nån som vet vad geologin säger om saken?
Citera
2004-05-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Blå
Skorven är ju bara 130 meter. Inte kan han väl fått plats med två exemplar av jordens alla djur på den?!? Se bara på finlandsbåtarna... De går ibland med slagsida pga "fylligheten" hos vissa exemplar ombord

Känns ju inte som att han åkte runt hela världen innan och samlade djur, han tog väl dom djur som fanns i hans närhet och sen när (om) syndafloden kom så tog han dom som kanske klarat sig och skvalpade runt lite omkring..
Citera
2004-05-07, 20:09
Medlem
Harry Harmynts avatar
Jag trodde att det redan genom forskaren Ted Borg vid Uppsala universitet var klart att det är regalskeppet Vasa som är Noaks ark.
Citera
2004-05-07, 20:41
Bannlyst
Personligen tror jag att det är Estonia som ligger däruppe.

Jutta Rabe & Mona Sahlin har egenhändigt fraktat dit åbäket och fyllt den med Toblerone för att förvilla den svenska allmänheten.
Citera
2004-05-07, 21:06
Medlem
david_båths avatar
Kan inte alla jävlar som tror på gud gå och hänga sig!!!!! fan vad jag hatar religioner...fuck muhammed-cp-fittan-allah

aja

Bilderna hittades i en gammal CIA-rapport från 1949. En spionsatellit som under kalla kriget tog bilder på mål i Sovjetunionen har dessutom fotograferat toppen av berget Ararat i östra Turkiet, nära gränsen till Iran och Irak.

va f*n fanns det för spionsatelliter 1949?
Citera
2004-05-07, 21:38
Medlem
Snapman

Att det inte finns några tecken på en sådan global översvämmning så länge det funnits människor.
Citera
2004-05-08, 19:50
Medlem
Expects avatar
Hittade ett foto av den påstådda arken på följande sida.

http://www.space.com/astronotes/astronotes.html

Gå till följande rubrik längre ner på sidan.

Citat:
April 26

Noah's Ark Found? Company Claims Commercial Satellite Has Picture Proof
Fantasi krävs.
Citera
2004-05-09, 10:33
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Oavsett vad man tror om arken så måste jag säga att det är intressant att så många av världens mytologier som har en berättelse om en stor översvämmning. Jungianskt eller historia? Who knows. Är det nån som vet vad geologin säger om saken?
Jag är ingen geolog men översvämningar var en viktig del av vissa kulturer. Utan översvämningar, inget nytt slam på åkrarna, ingen slam, ingen gödning och sämre skörd.

De flesta riktigt gamla kulturer har legat kring floder eftersom de är bra farvägar och en bra källa till mat m m. I alla fall nilkulturen och kring Eufrat och Tigris, finns säkert fler exempel om man orkar gräva.

Då vore det inte så konstigt om varje gammal kultur varit med om en minnesvärd översvämning heller, eller hur? Och att minnet av denna översvämning fanns kvar i legenderna. Det behöver ju inte betyda att det var samma översvämning.
Citera
2004-05-10, 11:48
Medlem
apanola IIs avatar
Arken är redan hittat, av samma kille som hittade sodom och Gomorra, platsen för judarnas övergång av Röda havet samt Den Heliga förbunsarken

Kolla länken http://www.wyattmuseum.com/

Dom största nötterna kommer från USA
Citera
2004-05-10, 16:48
Medlem
Pjäxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Arken är redan hittat, av samma kille som hittade sodom och Gomorra, platsen för judarnas övergång av Röda havet samt Den Heliga förbunsarken

Kolla länken http://www.wyattmuseum.com/

Dom största nötterna kommer från USA

Ja fan, det gäller ju att inte ligga på latsidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in