2010-07-15, 22:28
Medlem
mr.demons avatar
Hur fan ställer jag in grafiken på datan?? Har försökt på alla sätt och vis, men bilden är jätteljus i alla fall. Går det inte och ändra så fan ska jag byta data.

Har en gammal HP (8-9 år) som har mörkare och bättre bild visning än en splitter ny Asus.

Grafiken är NVIDIA GeForce GT 325M 1GB ded.grafik
Citera
2010-07-16, 00:15
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hur fan ställer jag in grafiken på datan?? Har försökt på alla sätt och vis, men bilden är jätteljus i alla fall. Går det inte och ändra så fan ska jag byta data.

Har en gammal HP (8-9 år) som har mörkare och bättre bild visning än en splitter ny Asus.

Grafiken är NVIDIA GeForce GT 325M 1GB ded.grafik
1. Det heter dator.
2. Vad menar du?
Citera
2010-07-16, 00:39
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
1. Det heter dator.
2. Vad menar du?

När den visar en bild så är den så jävla ljus. Har försökt att ändra, men det ser lika sämst ut i alla fall. Jag har en gammal HP med inte ens hälften så bra grafikort, med det visar bättre än då.

Fan va besviken man blir !
Citera
2010-07-16, 00:48
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
När den visar en bild så är den så jävla ljus. Har försökt att ändra, men det ser lika sämst ut i alla fall. Jag har en gammal HP med inte ens hälften så bra grafikort, med det visar bättre än då.

Fan va besviken man blir !

Ljuset ställer man inte in på grafikkortet eller datorn, utan på bildskärmen.
Citera
2010-07-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ljuset ställer man inte in på grafikkortet eller datorn, utan på bildskärmen.

Tänkte just skriva att han kunde testa att skruva på skärmen.
Citera
2010-07-16, 00:59
Medlem
Iom att du har en bärbar så kan du nog någon stans under drivrutinerna (Högerklicka på skrivbordet och sen nVidia controll panel) och där bör du hitta gamma någon stans som du kan ändra mot mörkare
Citera
2010-07-16, 17:36
Medlem
mr.demons avatar
Tänka sig! Jag har faktiskt hittat vart man ställer in ljuset. Men jag blir inte nöjd. Antar att det har med att det är en ny dator, och jag helt enkelt är ovan vid den. Har faktiskt aldrig använt laptop förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in