Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-15, 20:01
Medlem
Gurka___s avatar
När senaste patchen till World of Warcraft kom för någon vecka sedan kunde jag inte längre logga in på två av mina karaktärer. Såfort den hade laddat klart så frös hela datorn. Winamp tystnade, musen frös, den reagerade inte på någonting (det blev dock inte blåskärm eller liknande).

Jag installerade om wow för att se om det skulle lösa problemet, men då hände exakt samma sak under installation. Musen låser sig, reagerar inte på nåt, men "bilden" blir kvar på skärmen. Ingen blåskärm eller något felmeddelande ö.h.t.

Här om dagen fick jag mitt nya grafikkort och en ny SSD-hårddisk, så jag satte i dom och installerade Windows 7 på den nya, tomma hårddisken. Allting fungerar fint tills jag försöker installera wow igen. EXAKT samma sak händer. Nu kanske ni tror att det har nånting och göra med World of Warcraft och att jag borde kontakta Blizzard. Men alldeles nyss frös datorn - exakt likadant - när jag satt och surfade...

Har alltså: Nytt grafikkort, ny hårddisk (inga andra hårddiskar), Köpt version av Windows 7 64-bit. Jag har även kört memtest86+ i ett par timmar utan några fel.

Vad fasiken kan det vara fel på? Skulle det kunna vara för att jag använder vista-drivrutiner som jag har "forcat" att använda till mitt trådlösa nätverkskort? Kan dom verkligen göra så att hela windows fryser på detta vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in