2010-07-15, 18:49
Medlem
Raaghs avatar
Hej, jag hade tidigare ett Nvidia GTS120 men det gick sönder, så jag köpte ett nytt kort, ATI HD4350. Men när jag stoppar i det kortet så får jag ingen bild. Så jag plockade fram mitt gamla Nvidia 7200GT eller vad det nu kan heta, och provade med det. Det gick utan några problem.
Då tänkte jag direkt att det kanske är nätagget som är för klent, så jag bytte från mitt no-name 250W till ett HKC USP 3430 Silent 430W. Men det blev ingen skillnad, och ett ATI HD4350 ska väl fungera utan problem med nästan vilket nätagg som helst...
Innan detta så provade jag också att använda grafikkortet i en polares burk, och det fungerade utmärkt. Så det är inget fel på kortet.

Vad fan ska jag göra? Tänker testa resetta CMOS imorgon bitti, det kanske gör susen...några andra idéer? Ett moderkort kan väl inte vara "låst" till Nvidia kort eller liknande?

Tack på förhand!
/En förtvivlad man.
Citera
2010-07-15, 18:58
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raagh
Ett moderkort kan väl inte vara "låst" till Nvidia kort eller liknande?
nej
Citera
2010-07-15, 19:07
Medlem
apatileos avatar
Kolla om det sitter en 4-pin kontakt på övre delen av moderkortet som du glömt sätta i alt inte behövt med ditt äldre grafikkort
Citera
2010-07-15, 19:10
Medlem
Du kanske måste plugga in en 6-pin i grafikkortet?
Citera
2010-07-15, 23:11
Medlem
Raaghs avatar
Ska kika det första jag gör imorgon bitti, har inte tillgång till datorn just nu. Men jag vet att det inte finns någon 6-pinnare på grafikkortet. Men osäker på om jag missat något på moderkortet, har ju bara tänkt att "det andra funkar ju så jag borde ha kopplat rätt". Så jag ska titta, några fler idéer?
Citera
2010-07-16, 11:56
Medlem
Raaghs avatar
Finns ingen 4-pins kontakt som jag missat plugga i. Testade sätta i ett Corsair 650W för att vara säker på att det inte var nätagget som var problemet, och det funkade inte då heller.

FÅR PSYKBRYT PÅ DATORFAN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in