Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-15, 19:38
  #13
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJingles
Borde inte detta stå i Reglerna i såna fall? Hur kan ni förvänta er att hyfsat nya medlemmar som jag själv ska kunna ha koll på regler som inte står tydligt under rubriken "Regler"?



Enligt reglerna måste jag alltså ha postat eller sagt att jag ska posta information om personen i syfte att avslöja den. Det jag har gjort är att skriva:



Jag har inte postat någon information om personen så som reglerna säger att jag måste ha gjort för att vara skyldig till brott.

Ni får förtydliga reglerna eller sluta stänga av personer som faktiskt har hållit sig inom regelverket.

I inlägget som du blev varnad för kopplar du samman en användare med en viss blogg och ett namn.
Inlägget är självklart raderat så du kan söka hur mycket du vill, du kommer ändå inte kunna hitta det.

Reglerna är mycket tydliga om att detta inte är ok.

Ifall du är osäker på reglerna så kontaktar du en moderator innan du gör ett inlägg så kan vi tala om för dig ifall inlägget är ok eller inte men att i efterhand komma och leka rättshaverist när du inte har något att stå på.. Ja det är bara löjligt.
Citera
2010-07-15, 19:55
  #14
Avstängd
MrJingless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
I inlägget som du blev varnad för kopplar du samman en användare med en viss blogg och ett namn.
Inlägget är självklart raderat så du kan söka hur mycket du vill, du kommer ändå inte kunna hitta det.

Reglerna är mycket tydliga om att detta inte är ok.

Ifall du är osäker på reglerna så kontaktar du en moderator innan du gör ett inlägg så kan vi tala om för dig ifall inlägget är ok eller inte men att i efterhand komma och leka rättshaverist när du inte har något att stå på.. Ja det är bara löjligt.

Det jag anmärkte på var att en moderator i den här tråden uppgav att reglerna var helt annorlunda än vad det står skrivet i regelverket.

Jag har precis som jag skrev ovanför dig fått ett PM av en annan moderator och läst tråden/inlägget som jag blev avstängd för. Och precis som jag skrev ovan så har någon annan utan min vetskap fått tillgång till mitt konto och skrivit inlägg i flera olika trådar, bland annat det inlägget som fick mig avstängd.

Om ni moderatorer säger att ni dömer efter vissa regler men det i regelverket står andra regler så borde det väl ändå förtydligas. Jag menar, om ni moderatorer själva inte vet vilka regler som gäller så är det ju något som är fel.
Det inlägget som fick min användare avstängd var givetvis en helt korrekt bedömning.
Citera
2010-07-15, 19:59
  #15
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJingles
Det jag anmärkte på var att en moderator i den här tråden uppgav att reglerna var helt annorlunda än vad det står skrivet i regelverket.

Jag har precis som jag skrev ovanför dig fått ett PM av en annan moderator och läst tråden/inlägget som jag blev avstängd för. Och precis som jag skrev ovan så har någon annan utan min vetskap fått tillgång till mitt konto och skrivit inlägg i flera olika trådar, bland annat det inlägget som fick mig avstängd.

Om ni moderatorer säger att ni dömer efter vissa regler men det i regelverket står andra regler så borde det väl ändå förtydligas. Jag menar, om ni moderatorer själva inte vet vilka regler som gäller så är det ju något som är fel.
Det inlägget som fick min användare avstängd var givetvis en helt korrekt bedömning.

Du själv är ansvarig för ditt konto, ifall någon använder det och bryter mot reglerna spelar ingen roll utan ägaren till kontot är den som tar "smällen".

Det finns inga andra regler som man kan bli varnad för förutom dom som finns på regelsidan. Däremot finns det olika tolkningar men skulle vi gå in på tolkningar så skulle det bli en helt ohållbar diskussion att ha på ett sånt här stor forum, därav mitt råd att kontakta moderator ifall du är osäker på ifall ditt tänkta inlägg bryter mot reglerna.
Citera
2010-07-15, 20:01
  #16
Avstängd
MrJingless avatar
Ok. Tack för svar.

Lås tråd.
Citera
2010-07-15, 21:02
  #17
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJingles
Det jag anmärkte på var att en moderator i den här tråden uppgav att reglerna var helt annorlunda än vad det står skrivet i regelverket.

Jag har precis som jag skrev ovanför dig fått ett PM av en annan moderator och läst tråden/inlägget som jag blev avstängd för. Och precis som jag skrev ovan så har någon annan utan min vetskap fått tillgång till mitt konto och skrivit inlägg i flera olika trådar, bland annat det inlägget som fick mig avstängd.

Om ni moderatorer säger att ni dömer efter vissa regler men det i regelverket står andra regler så borde det väl ändå förtydligas. Jag menar, om ni moderatorer själva inte vet vilka regler som gäller så är det ju något som är fel.
Det inlägget som fick min användare avstängd var givetvis en helt korrekt bedömning.
Då det är jag som har svarat mest i tråden så förmodar jag att det är mig som du menar när jag uppgav att reglerna var helt annorlunda än vad som står i regelverket.

Jag omformulerade dem, för att du lättare skulle förstå, men jag har knappast uppgett att de är helt annorlunda.

Om det är något du är osäker över, eller som du tycker är fel och inte stämmer med reglerna, peka gärna ut det.

Citat:
Ursprungligen postat av MrJingles
Ok. Tack för svar.

Lås tråd.
Varsågod.

Men nej, tråden lär inte låsas.
Citera
2010-07-15, 21:52
  #18
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Flashback -► Feedback

// Mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback