Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-07-15, 13:53
Bannlyst
http://directaction.info/news_july14_10.htm

Artikeln:

Citat:
Artikel borttagen. Se regel 0.08
/Mod

Synd att de inte kunde befria djuren, men ändå en bra beskrivning av deras aktion, väldigt intressant och hjältemodigt. Vad tycker ni?
Senast redigerad av Imiron 2010-07-15 kl. 16:57.
Citera
2010-07-15, 14:49
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
http://directaction.info/news_july14_10.htm

Artikeln:

Synd att de inte kunde befria djuren, men ändå en bra beskrivning av deras aktion, väldigt intressant och hjältemodigt. Vad tycker ni?
ofta leder dessa så kallade befrielse aktioner till att djuren flyr ut i naturen och dör, det får beställar ett par tusen nya djur, man räddar inte direkt djuren med dessa aktioner, det som skrämmer mig med djurrättsaktivisterna är att dem inte tvekar att skada människor som skadar djur, vilken paradox?
Citera
2010-07-15, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
ofta leder dessa så kallade befrielse aktioner till att djuren flyr ut i naturen och dör, det får beställar ett par tusen nya djur, man räddar inte direkt djuren med dessa aktioner, det som skrämmer mig med djurrättsaktivisterna är att dem inte tvekar att skada människor som skadar djur, vilken paradox?

Fel, fel. De skadar aldrig människor. De utför icke-våldsamma aktioner mot byggnader där djur torteras, inte mot några människor. Aldrig har en människa skadats fysiskt av ALF.
Citera
2010-07-15, 16:36
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Fel, fel. De skadar aldrig människor. De utför icke-våldsamma aktioner mot byggnader där djur torteras, inte mot några människor. Aldrig har en människa skadats fysiskt av ALF.
jo det har faktiskt förekommit, både hot och attentat, men oavsett om tanken är god så lyckas ju inte de stackars djuren klara sig särskilt bra i det fria
Citera
2010-07-15, 17:03
Medlem
Imirons avatar
Citat:
jo det har faktiskt förekommit, både hot och attentat, men oavsett om tanken är god så lyckas ju inte de stackars djuren klara sig särskilt bra i det fria
Däremot förstörs verksamheten, kanske så mycket så att företaget väljer att syssla med någonting annat.

Jag bryr mig inte så satans mycket, pälsindustrin är väl inte så mycket värre än skinnindustrin? Ja, förutom att pälsdjuren är sötare... Däremot ser jag gärna att man befriar djur som ska användas till exempelvis sminkframställning. Stackars djur, till ingen nytta.

Vad gäller medicinsk forskning är jag helt för djurförsök.
Citera
2010-07-15, 17:08
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Däremot förstörs verksamheten, kanske så mycket så att företaget väljer att syssla med någonting annat.

Jag bryr mig inte så satans mycket, pälsindustrin är väl inte så mycket värre än skinnindustrin? Ja, förutom att pälsdjuren är sötare... Däremot ser jag gärna att man befriar djur som ska användas till exempelvis sminkframställning. Stackars djur, till ingen nytta.

Vad gäller medicinsk forskning är jag helt för djurförsök.
man undrar ju om det verkligen är så, allt är försäkrat till max just på grund av sånt här, men visst jag njuter väl inte av djurplågeri precis som de flesta men Sverige verkar faktiskt alltid astronomiskt mycket bättre än Kineser och andra asiater när det kommer till djurplågeri
Citera
2010-07-15, 19:47
Bannlyst
Citat:

Hot mot pälsbutiksägare och attentat mot deras hem (spray, krossade rutor), men aldrig att personerna har misshandlats fysiskt eller attackerats! Plågar man djur, tja, ger man sig in i leken får man leken tåla.

Allting går ut på att ägarna ska gå back med ekonomisk skada, de ska helt enkelt inte kunna driva en djurplågarindustri lönsamt. Inget handlar om att personerna själva ska misshandlas eller dödas eller något.
Citera
2010-07-15, 19:49
Medlem
Securions avatar
Citat:
Hot mot pälsbutiksägare och attentat mot deras hem (spray, krossade rutor), men aldrig att personerna har misshandlats fysiskt eller attackerats! Plågar man djur, tja, ger man sig in i leken får man leken tåla.

Allting går ut på att ägarna ska gå back med ekonomisk skada, de ska helt enkelt inte kunna driva en djurplågarindustri lönsamt. Inget handlar om att personerna själva ska misshandlas eller dödas eller något.
Ja om dom inte är muslimer då, för då är det helt OK med halalslakt och annat?
Citera
2010-07-15, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Ja om dom inte är muslimer då, för då är det helt OK med halalslakt och annat?

Var har du fått det ifrån? ALF/DBF är emot kosher och halal också.
Citera
2010-07-16, 13:31
Medlem
Securions avatar
Citat:
Var har du fått det ifrån? ALF/DBF är emot kosher och halal också.
Nice, då ändrar jag min uppfattning och stödjer dom... lite i varje fall...
Citera
2010-07-16, 13:53
Medlem
Bronsgrevens avatar
Citat:

Så nu flydde de ut i skogen och dog? Du vet väl om att överlevnadschanserna är tämligen små för djur i bur när de släpps ut i det fria? Å andra sidan bidrog de säkert till att ett par djurarter fick äta sig riktigt mätta.

Visst ogillar jag pälsindustrin men jag anser att man måste trycka på med fredliga medel. Få folk att sluta köpa pälsar. Den terror du står för köper jag ej. Det skapar en väldigt otrevlig stämmning och kan lätt drabba fel personer(de i den "skyldiges" närhet som ej kan påverka situationen). Barn t ex. Kan de styra deras pappas yrke? Ändå blir det en del av er aktivism genom att de ser vad ni gör och känner därmed stor otrygghet och rädsla.
Senast redigerad av Bronsgreven 2010-07-16 kl. 14:33.
Citera
2010-07-16, 14:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:

Ungefär som om det inte är skrämmande att råka ut för ett vanligt "hederligt" inbrott. Vad är det med dig? Cancer i hjärnan, sista stadiet?

Personligen så anser jag att inbrott kan inte straffas hårt nog och att du borde ha rätt att blåsa skallen av alla idioter som tror att de kan ta sig in hos dig eller kasta saker mot ditt hem.
Citat:
Som om skadegörelse inte skulle vara våld mot egendom?

Och vad skulle ni själva tycka om era små mysiga lokaler utsattes för skadegörelse? Argument biter ju inte på er. I synnerhet inte de som tror på Pentti Linkolas idé om en värld där i stort sett alla lever i landsbygdens idioti samtidigt som det, på något oförklarat sätt, finns en liten högteknologisk militär elit som kan förklara krig mot de som har mage att hugga ner ett träd för mycket etc.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-07-16 kl. 14:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in