Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-16, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Svammel och idioti

Skrämmande är det också meningen att det ska vara, lika skrämmande och samma terror som deras stackars offer känner när de dagligen plågas i trånga burar. Oavsett om nu en pälshandlare skulle få skallen inslagen skulle det inte vara någonting i jämförelse med hur han behandlar djuren. Nu har det aldrig hänt att människor skadas genom slag eller liknande av ALF, men det var bara ett exempel.

Vad babblar du om? Skadegörelse inte är våld mot egendom? När har jag sagt det? Våld mot egendom - okej. Våld mot personer - inte okej. Så ser de på det.

Frågar man mig borde alla som tjänat ens ett öre på ett annat djurs lidande fängslas och dömas till hårda straff för djurplågeri.
Citera
2010-07-16, 15:04
Moderator
vfs avatar
Politik-Utrikes är nog fel forum. Vi provar aktivism/Mod
Citera
2010-07-16, 18:04
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Skrämmande är det också meningen att det ska vara, lika skrämmande och samma terror som deras stackars offer känner när de dagligen plågas i trånga burar. Oavsett om nu en pälshandlare skulle få skallen inslagen skulle det inte vara någonting i jämförelse med hur han behandlar djuren. Nu har det aldrig hänt att människor skadas genom slag eller liknande av ALF, men det var bara ett exempel.
Och vad är garantierna för att de aldrig trappar upp våldet eller att någon skadas av misstag? Personer som å ena sidan frossar i vilket våld som de borde få utföra samtidigt som de bedyrar sin mildhet har antingen svårt för att dölja sina avsikter eller är obalanserade.
Citat:
Vad babblar du om? Skadegörelse inte är våld mot egendom? När har jag sagt det? Våld mot egendom - okej. Våld mot personer - inte okej. Så ser de på det.
Fråga vilket inbrottsoffer som helst om det var en obehaglig upplevelse eller ej, skrivbordsteoretiker där.
Citat:
Frågar man mig borde alla som tjänat ens ett öre på ett annat djurs lidande fängslas och dömas till hårda straff för djurplågeri.
Och jag vill ha en ponny!

P.S. Såg du att jag citerade dig korrekt?
Citera
2010-07-16, 18:19
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Nice, då ändrar jag min uppfattning och stödjer dom... lite i varje fall...

Går du på det där, eller spelar du bara teater?
Var och när drabbades kosher och halal?
De enda som drabbats är butiksägare, räv, mink och liknande farmer!
och anledningen är att dryga sossekärringar(kommunistarslen) som inte har råd att köpa det ena eller det andra(även s.k solidariska pga att man inte vågar stöta sig med en tynande ungdomskara) låter sina barn figurera i olika sammanhang för att de skall lära sig handla efter visa mönster. Dom kan ses som programmerade och är en fara för samhället. Är man programmerad är man också farlig för sin omgivning då man inte kan särskilja på verklighet och fantasi!
Citera
2010-07-16, 19:06
Bannlyst
Citat:
Och vad är garantierna för att de aldrig trappar upp våldet eller att någon skadas av misstag?
Vad finns det för garantier att ni liberaler inte våldtar djur och barn?

Citat:
Fråga vilket inbrottsoffer som helst om det var en obehaglig upplevelse eller ej, skrivbordsteoretiker där.
Jag skrev ju just att det var meningen, vad är det för vits om de inte blir rädda? De ska förlora pengar, bli rädda och uthängda som djurplågare så att de slutar skada, våldta och tortera oskyldiga varelser. Det är mördare vi snackar om som dagligen mördar oskyldiga varelser för att tjäna pengar, de har gått fria från straff p.g.a att vi lever i en ynklig och svag stat där djurplågeri är legaliserat. Men det ska det bli ändring på.
Citera
2010-07-16, 22:48
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Vad finns det för garantier att ni liberaler inte våldtar djur och barn?
Brukar vi göra det? Måste man vara politiskt anfäktad för att göra det? Du vet väl att det är 18-årsgräns här på FB? Några flera asskarpa retoriska frågor? Jag vet ett par: "Vad finns det för garantier att du inte startar tredje världskriget nästa vecka?" Och "Har du slutat slå din fru?
Citat:
Jag skrev ju just att det var meningen, vad är det för vits om de inte blir rädda? De ska förlora pengar, bli rädda och uthängda som djurplågare så att de slutar skada, våldta och tortera oskyldiga varelser. Det är mördare vi snackar om som dagligen mördar oskyldiga varelser för att tjäna pengar, de har gått fria från straff p.g.a att vi lever i en ynklig och svag stat där djurplågeri är legaliserat. Men det ska det bli ändring på.
Och ändå så har du mage att påstå att det där kriminella packet inte begår våld mot människor... Varför tar du inte och är konsekvent, din lilla horunge? Begå ditt första mord och bli en riktig man!

Men jag har ett litet förslag: Dina meningsfränder kan väl smyga iväg till första bästa stall eller hage för att "befria" hästarna. Undrar vad hästägarna tycker om främlingar som smyger runt kring deras stall och hagar...
Citera
2010-07-17, 02:46
Bannlyst
Citat:
Och ändå så har du mage att påstå att det där kriminella packet inte begår våld mot människor...

Så ett hus eller en pälsfarm är en människa? Liberalerna blir sjukare för var dag som går. Igår legaliserade ni våldtäkt på djur, imorrn legaliserar ni väl knark och mord. Individens rättighet att plåga levande varelser och suga ut arbetare.
Citera
2010-07-17, 06:24
Medlem
Citat:
Så ett hus eller en pälsfarm är en människa? Liberalerna blir sjukare för var dag som går. Igår legaliserade ni våldtäkt på djur, imorrn legaliserar ni väl knark och mord. Individens rättighet att plåga levande varelser och suga ut arbetare.

Hellre allt det än ha massa jävla beniga hippie fittor som inte har bättre saker för sig än att förstöra folks leverbröd och dessutom se till så djuren dör ännu värre.
Vad tror du är värst för tex minkar? få ett slag i skallen så dom dör på en nanosekund eller att as som du släpper ut dom i naturen där dom antingen fryser eller svälter ihjäl?
Citera
2010-07-17, 12:05
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Vafan gör den här tråden här? Vi är inga jävla djurrättare. Skicka den till miljö-forumet eller nåt.

Och nej, all aktivism ska inte hit. Isåfall skulle ni även vara tvungna att skicka hit trådar om republikanska föreningens och Sjukvårdspartiets aktioner.
Äh, det är väl ordet "aktivism" som har kapats av vissa somliga. En av betydelserna var militär intervention, typ. Om du för en 100 år sedan förespråkade att Sverige skulle gå med i Centralalliansen, då var du för en aktivistisk linje.
Citat:
Du kan ju komma igen och vara bred i munnen efter det att Pund-Kurta och "Speedy Gonzales" har trashat din lägenhet i jakt på saker att sälja för att få pengar till tjack!

Tror knappast att dina stora fina teorier om den kärleksfulla naturen (protip: andhannar dränker ibland andhonor när de i grupp försöker göra nya små andungar) kombinerat med din våldsdyrkan kommer att hjälpa dig speciellt mycket, din lilla naturbög!

Blir nog ganska mycket terapisamtal och piller, skall du se... Det kommer att ta år för dig att sluta vara rädd för Pund-Kurta och "Speedy Gonzales", trots att de ca ett halvår efter inbrottet dog i en överdos. Antar väl att du kommer på någon intressant teori om att de kommer att återuppstå.
Citat:
Ursprungligen postat av Billy Danze
Hellre allt det än ha massa jävla beniga hippie fittor som inte har bättre saker för sig än att förstöra folks leverbröd och dessutom se till så djuren dör ännu värre.
Vad tror du är värst för tex minkar? få ett slag i skallen så dom dör på en nanosekund eller att as som du släpper ut dom i naturen där dom antingen fryser eller svälter ihjäl?
Vilket förklarar varför de inte "befriar" hästar och kor. Inga illrar i sikte - illrarna har det bra. En ko ute på vägen - svårt att bortförklara.

Och då så har jag inte räknat med problemet att hästar och kor brukar ha svårt för neurotiska horungar på 33 kg. Självkänslan är ju åt helvete, alltså ser hästarna och korna dom som svagare.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-07-17 kl. 12:12.
Citera
2010-07-17, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billy Danze

Är du dum? Tror du att minkarna får ett slag i skallen så att de dör snabbt?
Citera
2010-07-17, 18:22
Medlem
Crossmacks avatar
OT-raderat. Om trådens placering stör er så ta det i PM med moderator //mod
Citera
2010-07-17, 21:01
Medlem
Crossmacks avatar
Tråd tillbakasparkad, Aktivism --> PU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera