2010-07-15, 13:38
Medlem
Steampunk-assholes avatar
Hej bre.

Jag anvnder Flouxetin (anti depp) och serotonel (smn) dagligen. Tror ni att dessa preparat kan pverka trippen p ett negativt stt?

Och r det viktigt att inte ta mediciner ngon vecka fre trippen?

Samt en 'minifrga':

r en tripp en stor omvldigande effekt? En slags fantasi/drm/det inre undermedvetandet, eller r det bara en "ok frvridande" psykologisk effekt som Cannabis?

Om ni kan stta fingret p just hur kraftigt en psykedelisk drog r(fr jag har nmligen aldrig insett hur psykedelier pverkar en)? Var skulle ni stta det? Lika kraftig som en mardrm? Fint som cannabis? Etc

Tack fr alla svar!

Tack
Senast redigerad av Steampunk-asshole 2010-07-15 kl. 14:05.
Citera
2010-07-15, 13:46
Moderator
Psilosophers avatar
Antidepp lgger "lock" p trippen, efter vad jag hrt.

Vidare: om du mr s pass dligt att du medicinerar mot depression s kanske du inte r mentalt rustad fr de kningar LSD orsakar?

All litteratur p omrdet avrder instabila mnniskor frn att anvnda hallucinogener.

Edit: om du gr uppehll i medicineringen s minskar vl serotoninhalten s pass att du mr mrkbart smre? Dligt lge att trippa d...
Senast redigerad av Psilosopher 2010-07-15 kl. 13:50.
Citera
2010-07-15, 13:54
Medlem
Torden32s avatar
Jag pstr alltid att hallucingena droger r de starkaste drogerna som gr att f tag p. Jag har visserligen inte testat de starkaste opiaterna.

Ang medicineringen, du lr inte f ngon effekt av LSD't nr du gr p Fluoxetin i alla fall (ingen alls), ingen aning om vad det r fr medicin du anvnder fr smn.

Vet inte hur lng tid det tar efter uppehll av en SSRI tills man kan trippa, men om minnet inte sviker s ligger det p 1-2 veckor.
Citera
2010-07-15, 13:54
Medlem
mamooshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steampunk-asshole
r en tripp en stor omvldigande effekt? En slags fantasi/drm/det inre undermedvetandet, eller r det bara en "ok frvridande" psykologisk effekt som Cannabis?

Om ni kan stta fingret p just hur kraftigt en psykedelisk drog r(fr jag har nmligen aldrig insett hur psykedelier pverkar en)? Var skulle ni stta det? Lika kraftig som en mardrm? Fint som cannabis? Etc

Tack
En tripp r en vldigt omvldigande effekt, du kan inte jmfra den med Cannabis som inte ens r en hallucinogen drog. Kan inte direkt beskriva hur kraftigt det r, men det r som att hamna i en annan vrld och snear man ordentligt dr r det otroligt mycket mer n bara en mardrm. Som Psilosopher sger borde du inte leka med psykedeliska droger om du har ett spass ostabilt psyke som du verkar ha nu.

Och om du nu nd vljer att trippa tycker jag du borde gra det med ngot mindre potent frsta gngen, fr att veta det r. En tripp p LSD hller i sig runt 12 timmar och knns som nrmare en vecka, dr vill du inte fastna med dliga tankar och psyke.

Lter som att du borde tnka igenom det ett par gnger till och lsa mer om det innan du gr ngot.
Citera
2010-07-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher

Vidare: om du mr s pass dligt att du medicinerar mot depression s kanske du inte r mentalt rustad fr de kningar LSD orsakar?

All litteratur p omrdet avrder instabila mnniskor frn att anvnda hallucinogener.

Edit: om du gr uppehll i medicineringen s minskar vl serotoninhalten s pass att du mr mrkbart smre? Dligt lge att trippa d...

Jag kan frst att du uppfattar mig som dligt psykiskt. Och jag kan svara varken Ja eller Nej. Jag r ngorlunda labil psykiskt och skulle kunna hantera en dos av Lsd. Jag klarar cannabis i hga doser bra (vilket jag sneade), och d fick jag en uppfattning om hur det skulle kunna vara.
Men jag tar inte medicinen nu fr att jag r deprimerad. Men bara fr skerhetens skull fr om man slutar nu, s kan det vara svrare i framtiden att fortstta med medicineringen.

Men jag ska faktiskt vnta. Tills jag knner mig redo att ta psykadeliska droger.
Men grejen r att jag vill ju inte knna att anti-depp fr mig att inte ta psykadeliska droger, d jag grna vill testa de nn gng.
Senast redigerad av Steampunk-asshole 2010-07-15 kl. 14:02.
Citera
2010-07-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
En tripp r en vldigt omvldigande effekt, du kan inte jmfra den med Cannabis som inte ens r en hallucinogen drog. Kan inte direkt beskriva hur kraftigt det r, men det r som att hamna i en annan vrld och snear man ordentligt dr r det otroligt mycket mer n bara en mardrm. Som Psilosopher sger borde du inte leka med psykedeliska droger om du har ett spass ostabilt psyke som du verkar ha nu.

Och om du nu nd vljer att trippa tycker jag du borde gra det med ngot mindre potent frsta gngen, fr att veta det r. En tripp p LSD hller i sig runt 12 timmar och knns som nrmare en vecka, dr vill du inte fastna med dliga tankar och psyke.

Lter som att du borde tnka igenom det ett par gnger till och lsa mer om det innan du gr ngot.

Tack fr informationen och jo. Jag ska tnka igenom detta ngra gnger och lsa p mera.

Och sen att man ska testa ngon lttare drog. Finns det ngon bra hallucinogen att brja med? (som nybrjare)

Och sen. Finns det ngra bra sajter att lsa mer om detta?
Senast redigerad av Steampunk-asshole 2010-07-15 kl. 14:03.
Citera
2010-07-15, 14:08
Medlem
mamooshkas avatar
Citat:
Tack fr informationen och jo. Jag ska tnka igenom detta ngra gnger och lsa p mera.

Och sen att man ska testa ngon lttare drog. Finns det ngon bra hallucinogen att brja med? (som nybrjare)

Och sen. Finns det ngra bra sajter att lsa mer om detta?
Basera inte om du kan hantera en LSD tripp p ditt Cannabisbruk d det r ngot helt annat, och hallucinogener fruktansvrt mycket kraftigare. Ville bara ppeka det igen.

Halluncinogener som ger kortare rus, vilket kan vara sknt som nybrjare, r svamp eller 4-HO-MET ifall du inte har ngot emot RC-droger. Hr r ruset runt 6-8 timmar istllet.

Sk runt p formet efter drogerna och ls p om dom, och kika p tripprapporter. Hr r tv lnkar du br titta igenom om du inte redan gjort det:
Citera
2010-07-15, 14:36
Medlem
Citat:
Hej bre.

Jag anvnder Flouxetin (anti depp) och serotonel (smn) dagligen. Tror ni att dessa preparat kan pverka trippen p ett negativt stt?

Och r det viktigt att inte ta mediciner ngon vecka fre trippen?

Samt en 'minifrga':

Tack fr alla svar!

Tack

Det gr inte att beskriva en LSD tripp. Jag tog LSD igr och ven om jag skulle anvnda alla ord i vrlden fr att beskriva vad jag upplevde, r det inte ens i nrheten hur det faktiskt var.

Jag hade en underbar tripp, men jag vgar inte ens tnka p hur en sne tripp skulle vara. LSD r en drog du mste respektera. Jag har en kompis som har sneat p LSD, och han sger att han inte hade nskat sin vrsta fiende en sne tripp p acid.

Och som svar p din frga "lika kraftig som en mardrm?" Du kan inte ens frestlla dig hur en snetripp r, inte jag heller fr den delen, men utifrn hur min polare sg ut och upptrdde flera veckor efter, avrder dig frn att frska dig p det om du gr p anti depressiva mediciner.
Citera
2010-07-15, 16:53
Medlem
Citat:

enligt mig tycker jag ocks anti depp lgger lock p verkligheten.

suger verkligen
Citera
2010-07-15, 22:35
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
enligt mig tycker jag ocks anti depp lgger lock p verkligheten.

suger verkligen
Kanske dags att lgga ned SSRI'n, d? Tror att vldigt f egentligen behver dessa medikamenter, och du tycks i mina gon nyfiken p vad livet har att erbjuda utan skyddsnt. Eller?
Citera
2010-07-17, 14:28
Medlem
Citat:
Kanske dags att lgga ned SSRI'n, d? Tror att vldigt f egentligen behver dessa medikamenter, och du tycks i mina gon nyfiken p vad livet har att erbjuda utan skyddsnt. Eller?

Ja. vekligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in