2011-07-15, 21:18
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Ja, det sista, och mycket långa (1h 32min) förhöret med Z är mycket avgörande för att man ska kunna skapa sig en bild av hur hon funkar. I utskrifter och sammanfattningarna finns inte alla hennes underliga kommentarer, bland annat hennes märkliga fokus på P:s porrsurfning och hans användning av msn. Om man ser detta förhör blir man mycket brydd över hur hon reagerar så starkt på detta men kan prata kallt om Theos död och lyfta dockan som ska föreställa Theo. PS porrsurfning verkar vara ett större svek än mordet på Theo

Nån som sett detta förhör 20100806 (den största filen) och har några synpunkter?
Som sagt, om du förväntar dej synpunker så lägg ut det du vill ha synpunkter på.

Förstår du inte hur dumt det blir, du uppmanar till diskussion utan att lägga ut diskussionsunderlaget.
Eftersom du gör det kan vi enbart utgå från vad som finns nedskrivet, och det som står där stämmer inte med dina påståenden.
Citera
2011-07-15, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
[/b]
Men hoppsan hejsan, tror du att du är normalbegåvad? Som ser jag inte saker... så uttrycker sig inte en normalbegåvad människa. Man kan naturligtvis inte ana att ens barn ska bli mördat, men hon hade kunnat se en risk för misshandel och det är väl illa nog.

Nej, jag tror inte att jag är normalbegåvad men jag tror att du är det.

Risk? Det finns alltid en risk med att bo ihop med någon eller gå på en fest eller gå över gatan. Visst, det är helt sant och den kan vara större och den kan vara mindre men framför allt är den alltid lätt att peka ut i efterhand. Så min sköna, akta dig du med min sköna, se upp med vad du gör, det kan hända något när du minst anar det och som du borde ha sett komma - om man frågar någon annan - i efterhand.
Citera
2011-07-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Nej, jag tror inte att jag är normalbegåvad men jag tror att du är det.

Risk? Det finns alltid en risk med att bo ihop med någon eller gå på en fest eller gå över gatan. Visst, det är helt sant och den kan vara större och den kan vara mindre men framför allt är den alltid lätt att peka ut i efterhand. Så min sköna, akta dig du med min sköna, se upp med vad du gör, det kan hända något när du minst anar det och som du borde ha sett komma - om man frågar någon annan - i efterhand.
Så bra att du inser att du varken är normal eller begåvad.

Man kan också vara extra försiktig när man har barn och inte flytta ihop med en sådan person, än mindre lämna sitt barn i denna persons vård/våld. Så istället för att "peka ut i efterhand" kan man låta bli att utsätta sitt barn för risker och vara förutseende.
Citera
2011-07-15, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Så bra att du inser att du varken är normal eller begåvad.
Ja, det förstår jag glädjer en fullkomlig freakshow som dig.

Citat:
Man kan också vara extra försiktig när man har barn och inte flytta ihop med en sådan person, än mindre lämna sitt barn i denna persons vård/våld. Så istället för att "peka ut i efterhand" kan man låta bli att utsätta sitt barn för risker och vara förutseende.
Har du tänkt ut allt det själv. Nej, men det var väl duktigt av dig. Nu kan du lägga dig i kväll och vara riktigt glad för dina intellektuella prestationer. Lite oväntat med glädjande.

Har du mer självklarheter på lager? Kanske du har dem i en liten låda och drar en på måfå när du vill ha något sagt? Synd att du bara har en lapp.
Citera
2011-07-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ja, det förstår jag glädjer en fullkomlig freakshow som dig.

Har du tänkt ut allt det själv. Nej, men det var väl duktigt av dig. Nu kan du lägga dig i kväll och vara riktigt glad för dina intellektuella prestationer. Lite oväntat med glädjande.

Har du mer självklarheter på lager? Kanske du har dem i en liten låda och drar en på måfå när du vill ha något sagt? Synd att du bara har en lapp.
Ja kan du förstå, alldeles själv, mer än vad du klarar av din rövslickare.
Citera
2011-07-15, 21:52
Medlem
Citat:
Det tycker jag med, jag gör det ju själv. Jag konstaterar till exempel att det inte finns någon koppling mellan att en person tar hårt i ett barns arm och sedan mördar det. Man kan inte misstänka någon för att mörda barn för det. Inte heller det lätta grepp om halsen som han tog på Z när de bråkade med varandra.
Nu är du väl riktigt brun runt munnen efter att Peace inte riktigt höll med dig i ditt inlägg. Snuskyori.
Citera
2011-07-15, 22:11
Medlem
mercys avatar
Tragiskt nog börjar detta bli en obehaglig mobbartråd. Det är extra störande eftersom det handlar om ett litet barns tragiska frånfälle.

Lille T är inte det första barnet som lämnat jordelivet pga någon annans handaverkan. För knappt ett år sedan dödade en pappa sin tvååriga dotter när denne låg och sov. Hon kvävdes till döds. Detta tragiska mord finns oxå här på FB. I den korta tråden har man beklagat faderns plötsligt dåliga psyke. Inte med en rad har man anklagat mamman i det fallet att hon borde gjort något.
Varför är det så skönt för vissa att mala sönder modern Z, i skuld och överösa henne med skit just i detta fall?

Visa lite respekt för fan, framför allt för lille T men även hans mor.
Citera
2011-07-15, 22:12
Medlem
Same old, same old... Det är märkligt hur vissa upprepar sig som en trasig skiva (LP för er som inte var med då). Jag har också sett videoförhören, och håller med Vigil-Lante i allt h*n skriver, jag har skrivit så mycket om det tidigare och tänker inte upprepa det. Om ni vill få en fullständig (så mycket som det går) bild av vad som hänt tycker jag att ni ska köpa videoförhören från Linköpings Tingsrätt, som V-L skriver så är vissa förhör endast sammanfattningar, och då försvinner mycket av det som sägs.
Citera
2011-07-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ja, lekt polis!

Då du inte har sett dessa filmer behöver du ju inte tvångsmässigt gå in och opponera dig mot det som sägs i dom. Skaffa filmerna som andra gjort så kan du vara med och diskutera på lika villkor. Innan dess kan du ju passa på att knipa igen då du uppenbarligen bara tagit del av en liten del av förundersökningen. Det mest betydande och omfattande förhöret med Z finns ju inte ens med i de dokument du och dina kompisar läst, vilket i sig är förvånande, men till stor fördel för Z.

De finns att köpa på Linköpings tingsrätt. Uppge målnummer, betala in 1700 kr så är de dina!

Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Är det där hon ska lyfta dockan för att de ska se hur hon normal brukade lyfta Theo pga blåmärkena? Har inte sett det, bara hört om det............
Ja, det är det förhöret jag menar. Det är över en och en halv timma långt, riktigt otäckt och Z tycker hela tiden ruskigt synd om sig själv (givetvis befogat) men är märkligt oberörd till vad Theo utsatts för. Under detta förhör får hon mycket information som polisen tidigare hållit hemlig för henne och alla andra. De frågar henne väldigt mycket om tidigare episoder, slaget på handen, armbrottet mm. Även docklyftarscenen finns med. Det är mycket synd att denna inte ingår i förundersökningsdokumenten alla hänvisar till. Om det funnits med hade nog många här haft en annan syn på många saker.
Citera
2011-07-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ja, lekt polis!

Då du inte har sett dessa filmer behöver du ju inte tvångsmässigt gå in och opponera dig mot det som sägs i dom. Skaffa filmerna som andra gjort så kan du vara med och diskutera på lika villkor. Innan dess kan du ju passa på att knipa igen då du uppenbarligen bara tagit del av en liten del av förundersökningen. Det mest betydande och omfattande förhöret med Z finns ju inte ens med i de dokument du och dina kompisar läst, vilket i sig är förvånande, men till stor fördel för Z.

De finns att köpa på Linköpings tingsrätt. Uppge målnummer, betala in 1700 kr så är de dina!

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Som sagt, om du förväntar dej synpunker så lägg ut det du vill ha synpunkter på.

Förstår du inte hur dumt det blir, du uppmanar till diskussion utan att lägga ut diskussionsunderlaget.
Eftersom du gör det kan vi enbart utgå från vad som finns nedskrivet, och det som står där stämmer inte med dina påståenden.
Nej, det räcker med att du håller inne med dina ickekunskaper och löjliga rättelser. Det blir jättebra så!
Citera
2011-07-15, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tragiskt nog börjar detta bli en obehaglig mobbartråd. Det är extra störande eftersom det handlar om ett litet barns tragiska frånfälle.

Lille T är inte det första barnet som lämnat jordelivet pga någon annans handaverkan. För knappt ett år sedan dödade en pappa sin tvååriga dotter när denne låg och sov. Hon kvävdes till döds. Detta tragiska mord finns oxå här på FB. I den korta tråden har man beklagat faderns plötsligt dåliga psyke. Inte med en rad har man anklagat mamman i det fallet att hon borde gjort något.
Varför är det så skönt för vissa att mala sönder modern Z, i skuld och överösa henne med skit just i detta fall?

Jag tycker också det är onödigt att försöka mala ner ett mördat barns mor till små små bitar. Ren och skär sadism.

Det var ju skönt att båda föräldrarna i den tråden har sluppit sadisternas attacker i alla fall. De små människorna här som ser som sitt sommarnöje att plåga ett mördat barns mor är enformiga, enfalida och engänga. Det är som om de har en repertoar och så kör de den, gång på gång. Inget nytt tillkommer. Theo är död. Det finns inget mer att se. Inte för normala, men de blodtörstiga tycks vilja krama lite godsaker till ur det hela.
Citera
2011-07-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy

Börjar bli??? Hur länge har inte flera av er hållit på och mobbat V-L för att hon haft andra åsikter än er? Men att känna respekt för en mor som inte respekterade sin son kan du glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in