2011-06-24, 23:51
  #6625
Bannlyst
Haha ja visst är vi, har träffat människan ett par gånger på fester men det hon uppvisade då var inget annat än psykiskt ohälsa och förvirring , det är en människa som lätt blir manipulerad. Haha ja det hoppas jag med, den människan ska inte ha mer barn!
Citera
2011-06-25, 09:51
  #6626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast hon missade det faktiskt inte utan uppsökte sjukvård...att hon inte kopplade vad det berodde på är visserligen tragiskt men inte juridiskt straffbart.

Theo fick ha bruten arm många timmar innan han slutligen fick läkarvård, och versionen hur det gått till ändrades flera gånger. Hon var mer medveten om orsaken till armbrottet än vad som framgått.
Citera
2011-06-25, 11:16
  #6627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathangel
Haha ja visst är vi, har träffat människan ett par gånger på fester men det hon uppvisade då var inget annat än psykiskt ohälsa och förvirring , det är en människa som lätt blir manipulerad. Haha ja det hoppas jag med, den människan ska inte ha mer barn!

Tyvärr kan man ju inte bestämma över alla om de ska skaffa barn eller ej. Det är just därför som det är så viktigt att Soc och förskolor, sjukhus, polis mfl samarbetar och sköter sitt jobb på det sätt de ska! Någon på soc borde ta sitt ansvar och avgå! Förstår inte hur de kan jobba kvar när de gjort ett så allvarligt fel. Å de på förskolan då?? Undrar om de sover gott om natten! Personligen skulle jag aldrig sätta in mitt barn där!!!
Citera
2011-06-25, 14:35
  #6628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast hon missade det faktiskt inte utan uppsökte sjukvård...att hon inte kopplade vad det berodde på är visserligen tragiskt men inte juridiskt straffbart.

Vad bygger du det på?
Citera
2011-06-25, 14:38
  #6629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Tyvärr kan man ju inte bestämma över alla om de ska skaffa barn eller ej. Det är just därför som det är så viktigt att Soc och förskolor, sjukhus, polis mfl samarbetar och sköter sitt jobb på det sätt de ska! Någon på soc borde ta sitt ansvar och avgå! Förstår inte hur de kan jobba kvar när de gjort ett så allvarligt fel. Å de på förskolan då?? Undrar om de sover gott om natten! Personligen skulle jag aldrig sätta in mitt barn där!!!

Det är förmodligen traumatiskt för alla inblandade. Det är ju enkla människor vi talar om som blivit förda bakom ljuset och tagit felaktiga beslut. Det är nog många som känner sig medskyldiga.
Citera
2011-06-25, 15:21
  #6630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Det är förmodligen traumatiskt för alla inblandade. Det är ju enkla människor vi talar om som blivit förda bakom ljuset och tagit felaktiga beslut. Det är nog många som känner sig medskyldiga.

Ja, jag hoppas att de känner sig medskyldiga så de inte agerar likadant igen! Man bör ju lära sig av sina misstag!! Enkla och enkla människor, de på soc har ju 4 års utbildning på Universitet och Förskolelärare har ju det samma så lite mer kunskaper än "enkla" människor har bör de ju besitta. Å sen ska de ju vara insattta i sina arbetsuppgifter och hur lagar fungerar. Det är ju därför de sitter där de gör. Annars kan ju vilken klåpare som helst ha det jobbet. Så deras agerande är helt riktigt klandervärt!!!!!

Å förda bakom ljuset? Är de så lättlurade så de blir lurade av människor som kommer med lögner (P och Z)trots att US i Linköping och soc i Lerum säger motsattsen så bör nog ingen av dem arbeta kvar!
Det måste finnas kompetenta människor där "enkla" människor felar (typ P och Z).
Citera
2011-06-25, 17:28
  #6631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Ja, jag hoppas att de känner sig medskyldiga så de inte agerar likadant igen! Man bör ju lära sig av sina misstag!! Enkla och enkla människor, de på soc har ju 4 års utbildning på Universitet och Förskolelärare har ju det samma så lite mer kunskaper än "enkla" människor har bör de ju besitta. Å sen ska de ju vara insattta i sina arbetsuppgifter och hur lagar fungerar. Det är ju därför de sitter där de gör. Annars kan ju vilken klåpare som helst ha det jobbet. Så deras agerande är helt riktigt klandervärt!!!!!

Å förda bakom ljuset? Är de så lättlurade så de blir lurade av människor som kommer med lögner (P och Z)trots att US i Linköping och soc i Lerum säger motsattsen så bör nog ingen av dem arbeta kvar!
Det måste finnas kompetenta människor där "enkla" människor felar (typ P och Z).

Man agerar och anmäler förmodligen inte vid minsta misstanke. Dagis samlade ju bevis på sina eventuella misstankar genom sin fotografering, men Z hade ju en relativt trovärdig historia varje blåmärke vilket gjorde dagispersonalen osäkra. De kan ju inte anmäla varje barns blåmärke till soc.

Soc däremot gjorde en rejäl blunder i att förringa Lerums soc upprepade orosanmälningar. Det framgick ju tydligt att Z hade omfattande brister som vårdnadshavare.
Citera
2011-06-25, 17:34
  #6632
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Vad bygger du det på?
Det har gåtts igenom ganska grundligt i denna tråd. Jag föreslår att du läser igenom den och återkommer med sådant som missats eller med motargument.
Citera
2011-06-25, 17:36
  #6633
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Man agerar och anmäler förmodligen inte vid minsta misstanke. Dagis samlade ju bevis på sina eventuella misstankar genom sin fotografering, men Z hade ju en relativt trovärdig historia varje blåmärke vilket gjorde dagispersonalen osäkra. De kan ju inte anmäla varje barns blåmärke till soc.

Soc däremot gjorde en rejäl blunder i att förringa Lerums soc upprepade orosanmälningar. Det framgick ju tydligt att Z hade omfattande brister som vårdnadshavare.
Dagis har anmälningsplikt, och det faktum att de tog foto på skadan efter mammans förklaring visar att de hade en misstanke. De borde om inget annat tagit upp det vid mötet med soc.
Citera
2011-06-25, 18:41
  #6634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det har gåtts igenom ganska grundligt i denna tråd. Jag föreslår att du läser igenom den och återkommer med sådant som missats eller med motargument.
Har givetvis läst varenda stavelse i denna tråd då jag ganska nära Z följt vad som hänt, både innan och efter Theos död. Det snackas en massa skit och trots att PS är skyldig till den avgörande orsaken till Theos död så finns även Z där som en medakyldig observatör. Hela tiden medveten om vad PS gör med Theo, men är genom sitt, beroende på sin uppväxt och prägling av en störd förälder, störda normsystem helt oberörd. Det är naturligt för Z att man knuffar bort sitt tvååriga barn när man tröttnat på att leka. Det är acceptabelt att lämna bort sitt barn till närmast okända människor när man ska festa. Att ens pojkvän helt sonika helt sonika från en klar himmel slår ihjäl ens barn utan att man sett några tecken på missförhållande innan är ju helt befängt.
Citera
2011-06-25, 18:54
  #6635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Dagis har anmälningsplikt, och det faktum att de tog foto på skadan efter mammans förklaring visar att de hade en misstanke. De borde om inget annat tagit upp det vid mötet med soc.
Man kan ju givetvis ta ett foto på en skada man misstänker är uppkommen genom barnaga för att senare komma fram till att skadan var uppkommen på annat sätt. Varför man inte delgav soc sina misstankar är spännande...
Citera
2011-06-25, 18:55
  #6636
Medlem
[quote=Vigil-Lante]Man agerar och anmäler förmodligen inte vid minsta misstanke. Dagis samlade ju bevis på sina eventuella misstankar genom sin fotografering, men Z hade ju en relativt trovärdig historia varje blåmärke vilket gjorde dagispersonalen osäkra. De kan ju inte anmäla varje barns blåmärke till soc.

Jo,Det är det som är grejen!!!! Vid minsta misstanke SÅ SKA de anmäla!!Du ser ju själv hur det går när man samlar på hög! De får inte fota utan föräldrars godkännande och fotar de för de misstänker ngt så SKA de anmäla! De trodde ju inte på Z när hon sa att blåmärkena var pga hjälmen så de gick inte alls på hennes bortförklaringar. Det sa ju en personal själv (& antecknade). Å ÄNDÅ kontaktade de inte soc. Ju fler anmälningar som kommer in dessto mer får ju soc som grund när de ska agera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in