Han har en tvillingbror. Hans föräldrar ställde upp för Theo enligt vittnesmål, men det mesta betr. Patric verkar vara okänt.
Det har funnits uppgifter i tråden att han misshandlade sitt ex. och att det var en bidragande orsak till att det tog slut mellan dem, men några olika flashbackares inlägg till stöd för detta finns inte.
Med tanke på hans våldsamma beteende gentemot Theo, så anser jag denna uppgift vara ganska trolig.
Jag har svårt att tro att en harmonisk och "hel" människa skulle misshandla ett barn i lönndom.
PS verkar ju inte vara känd för att ha ett okontrollerat eller aggresivt beteende.
Och ingen skriver i tråden (kanske läser). Lite sorgligt. Inte att hålla som intäkt att han skulle vara fri från skuld på något sätt, men det säger något om honom som person och kvalitén på hans nära och kära. Undra sa flundra var hans empatilöshet emanerar ifrån...
Nu har du inte varit observant intermittentexexplosivitet. Det finns visst anhöriga som skriver i tråden!
Anhöriga som har mycket känslor och ilska inom sig.
Nu har du inte varit observant intermittentexexplosivitet. Det finns visst anhöriga som skriver i tråden!
OT. Trodde du var på Gotland och smörjde kråset!
Fint att Du bedömer min observationsgrad.
(smörjer kråset, sydvästra delen av ön)
OT. Trodde du var på Gotland och smörjde kråset!
Jag har också missat att P har anhöriga som skriver i tråden, hur vet du det, (om det inte är du själv förstås)?
Ville bara upplysa att anhöriga till båda parter är med i tråden. Givetvis är detta ett trauma för alla involverade.
( trodde inte Gotland var känt för vilt, däremot är lammkött en specialitet på ön)
Jag har antagligen missat detta i så fall. Jag har i alla fall inte uppfattat att någon skribent i denna tråd är anförvant till PS eller Suzanna. Det skulle vara intressant att ta del av deras åsikter betr. detta.
(Gotland är en kulinarisk ö , med tillgång till både vilt och närodlade tillbehör. Det viktigaste är dock, precis som i övriga Sverige, att någon kunnig person tillreder härligheten på bästa sätt och pricken över i, är att "ljuvligheten" kan avnjutas i goda vänners lag.)
Han har en tvillingbror. Hans föräldrar ställde upp för Theo enligt vittnesmål, men det mesta betr. Patric verkar vara okänt.
Det har funnits uppgifter i tråden att han misshandlade sitt ex. och att det var en bidragande orsak till att det tog slut mellan dem, men några olika flashbackares inlägg till stöd för detta finns inte.
Med tanke på hans våldsamma beteende gentemot Theo, så anser jag denna uppgift vara ganska trolig.
Cochran, sägs uppgiften komma från fd flickvännen själv? Annars är det är nog tveksamt att det skulle stämma av den anledningen att fd flickvännens bror fortsatte umgås med P. och intygar att han inte var våldsam av sig. I så fall är brodern otäckt empatilös själv och skiter totalt i systerns påstådda misshandel---och så kan det förstås också ligga till. Men såvida det inte finns mer till stöd för det än lösa rykten så tror jag att man nog får ta det med en nypa salt.
Det var gärningsmannens fd flickväns bror och hans fru ställde ju upp och passade T. och verkar ha gett honom de sista lyckliga stunderna i hans korta liv. Han är en av dem som förekommer som vittnen i förshörsprotokollet, på s.16-18:
Familjen känner Patrik genom att han under 9 år hade sällskap med ME, som är syster till C. Ca 2-3 månader efter at förhållandet tog slut träffade Patric Suzanna och inledde ett förhållande med henne. Suzanna hade en son, Theo, sedan det förra förhållandet. Suzanna hade alltså en son och Patrik tyckte att det kändes helt rätt att han återigen träffat någon. Han tyckte också mycket om Theo sedan första stund och Theo tyckte om honom. förhållande dem emellan var som far och son och Theo kallade tom Patrik för sin pappa. Patrik var också mycket stolt över det som han fick göra tillsammans med Theo, t ex följa med till dagis. Eftersom Patrik och C varit bra kompisar har de umgåtts en hel del detta både under det att Patrik och M hade ett förhållande och efter att förhållandet tog slut.
Jag har snabbt skummat igenom inlägg från den tiden då storyn om vem som var gärningsmannen först seglade in på FB och det var faktiskt en del barndomsbekanta eller klasskamrater till gärningsmannen som dök upp i tråden då och uttryckte sitt äckel över att nån de kände kunde ligga bakom en så grym handling.
Om man vill veta om gärningsmannen drog vingar av flugor och kastade sten på kattungar som barn och därför borde ha stämplats i pannan som framtida barnamördare redan som liten (så att han aldrig fått chansen att lura ett stackars svagt offer till mamma att lämna sitt lilla barn ensamt med honom menar jag), så kan man ju alltid kontakta dem via PM och fråga om de inte sett och hört nåt misstänksamt redan på ett tidigt stadium.
Här är några av inläggen där gärningsmannens bekanta uttalar sig eller omnämns:
PS växte upp i Ekholmen i Linköping, där han även gick i skolan och umgicks med rätt mycket pack. Han var dock riktigt, riktigt bra på fotboll och spelade tidigt i Kentys A-lag. Helt sanslöst snabb och stark i djupled. Som person kändes han rätt skev, lite stissig på något sätt och hängde som sagt med ett gäng tveksamma polare. Sedan såg jag honom några år senare och då var han mest ensam och såg aningens nedstämd ut. Kan dock bekräfta att WT-stämpeln stämmer till punkt och pricka.
Lite chockerande och äcklande att det var en snubbe man rört sig i närheten av under några år.
Han gick även på Ljunkan på gymnasiet, någon form av bygg/el-program om jag inte är helt ute och cyklar. Att han gick på Ljunkan kanske inte är helt oväntat då ungefär hälften av alla från Linköping går där.
Cochran, sägs uppgiften komma från fd flickvännen själv? Annars är det är nog tveksamt att det skulle stämma av den anledningen att fd flickvännens bror fortsatte umgås med P. och intygar att han inte var våldsam av sig. I så fall är brodern otäckt empatilös själv och skiter totalt i systerns påstådda misshandel---och så kan det förstås också ligga till. Men såvida det inte finns mer till stöd för det än lösa rykten så tror jag att man nog får ta det med en nypa salt.
Det var gärningsmannens fd flickväns bror och hans fru ställde ju upp och passade T. och verkar ha gett honom de sista lyckliga stunderna i hans korta liv. Han är en av dem som förekommer som vittnen i förshörsprotokollet, på s.16-18:
Familjen känner Patrik genom att han under 9 år hade sällskap med ME, som är syster till C. Ca 2-3 månader efter at förhållandet tog slut träffade Patric Suzanna och inledde ett förhållande med henne. Suzanna hade en son, Theo, sedan det förra förhållandet. Suzanna hade alltså en son och Patrik tyckte att det kändes helt rätt att han återigen träffat någon. Han tyckte också mycket om Theo sedan första stund och Theo tyckte om honom. förhållande dem emellan var som far och son och Theo kallade tom Patrik för sin pappa. Patrik var också mycket stolt över det som han fick göra tillsammans med Theo, t ex följa med till dagis. Eftersom Patrik och C varit bra kompisar har de umgåtts en hel del detta både under det att Patrik och M hade ett förhållande och efter att förhållandet tog slut.
Jag har snabbt skummat igenom inlägg från den tiden då storyn om vem som var gärningsmannen först seglade in på FB och det var faktiskt en del barndomsbekanta eller klasskamrater till gärningsmannen som dök upp i tråden då och uttryckte sitt äckel över att nån de kände kunde ligga bakom en så grym handling.
Om man vill veta om gärningsmannen drog vingar av flugor och kastade sten på kattungar som barn och därför borde ha stämplats i pannan som framtida barnamördare redan som liten (så att han aldrig fått chansen att lura ett stackars svagt offer till mamma att lämna sitt lilla barn ensamt med honom menar jag), så kan man ju alltid kontakta dem via PM och fråga om de inte sett och hört nåt misstänksamt redan på ett tidigt stadium.
Här är några av inläggen där gärningsmannens bekanta uttalar sig eller omnämns:
Jag läste ett inlägg i tråden betr. att PS skulle ha misshandlat sin exflickvän.
Jag tyckte det var underligt att hennes bror i så fall kunde fortsätta att umgås med PS. Svaret på min undran var, att brodern inte hade någon kännedom om detta.
Jag vet ingenting om sanningshalten i detta, men tycker det är underligt om en normal icke våldsbenägen person "out of the blue" helt plötsligt transformeras till att bli en barnmisshandlare och några månader senare en barnamördare.
PS träffade sitt ex när han var 15 år, det var den stora kärleken för båda, det tror man ofta när man är ung. De flyttade sedermera ihop, planerade både giftermål och barn, men det är inte lätt att fortsätta leva med den man blev hejdlöst kär i när man var mitt i tonåren. Relationen blev sämre, PS kallade henne hora och tog struptag på henne, han startade bråk om det mesta, och sedan började han köpa livesex på internet, till slut gjorde hon slut med honom.
När hon skulle hämta de sista sakerna i deras lägenhet fick PS ett utbrott, han kastade en stol mot henne, ville inte släppa ut henne ur lägenheten, höll henne hårt i armen… När hon lyckades komma loss sprang hon iväg, han sprang efter och var helt tokig. Han fortsatte sin förföljelse genom att ringa och skicka elaka sms till sitt ex, som redan då träffat en ny man. Efter några månader (ca 2-3) träffade han Z via internet, och hur det gick vet vi… Dock fortsatte han ringa och skicka sms till sitt ex… trots att han inledde förhållandet med Z, han fortsatte under hela deras förhållande…
Anledningen till att exets bror umgicks med PS är att hon inte berättade vad hon varit med om i deras förhållande.
Detta har jag fått veta av en person som jag känner, och som i sin tur känner PS ex. Det är alltså ingen anonym PM:are.
Exet berättade aldrig för sin bror, eller någon annan släkting heller tror jag, att PS var väldigt våldsam i deras förhållande. Både PS och exet var ju väldigt unga när de träffades, vilket jag tror har spelat in här. Exets brorsa hade aldrig varit nära vän med PS om han hade vetat hur PS behandlade hans syster!