Citat:
Ursprungligen postat av BumZ
Och att du lägger all skuld på modern i det här fallet är baserat på vilka fakta? Eller är det bara ett löst antagande från din sida?
Det ligger mycket skuld från Z sida, det är hon som hittade PS för sig själv men inte med tänkte på Theo. Hon såg att PS inte var rätt person till pojken. Enl förhör hade PS tagit Theo hårt i armen, före Z flyttade till PS och från denna tid började PS plåga Theo. Skulle inte Z vara aktsammare för PS om hon såg vad han kan? Redan då fick hon veta att PS hade tendenser att misshandla barn. Andra saken är att jag tycker det var mycket dålig att hon jobbade då Theo hade sjuk arm, istället för att ta hand om sonen, lägga mer tid att vara med honom. Enlig förhör: ”…Z på tisdagen upptäcker att något verkar ha hänt med Theos arm…”, så tycker jag att Z inte var alltmer oroligt ty hon åkte just denna dag till arbetet! Det skulle vara mer normalt om hon gick direkt till sjukvårdscentralen med Theo, och inte lämnade barnet till PS. Det var hon som var vårdnadshavare till Theo och ej PS samt PS var inte biologisk pappa. Detta var mer lämpligare för mamma som bryr sig och tar hand om sin sjuke lille son. Detta är bara fakta.
Ganska viktig tycker jag var att dagispersonalen beskriver att under de sista Theo livs dagar, när skulle PS hämta Theo från dagis, ”…vid dessa tillfällen var han jätteledsen och klättrade upp i knäet på personalen och höll fast i kläder så att man nästan fick slita bort honom”. Theo måste vara fruktansvärt mycket rätt för barnamördaren, själva logiken säger att Theo måste visa detta på något sätt där hemma, Z erkänner själv att Theo hade varit mer mammig, varför reagerade Z inte på det? Och den dagen då Theo dog lämnade hon lille Theo till barnamördare och själv var länge på jobbet!!! Jag påminner här än en gång att Theo var då sjuk!!!!
Hennes umgänge med sonen var inte normalt, nej, även i den minsta grad har hon inte visat att hon hyser någon känsla till Theo så som medlidande, här menar jag att hon var medveten om hela Theos situation, att allt gick på fel väg t ex hans utveckling osv. Theos lilla hjärta förstod att han finner ingen hjälp hos henne, jag tror att han så liten förstod att det bli så. (På detta finns ett bevis i förhör men jag har inte så mycket tid just nu att bläddra och hitta det.)
Det är helt omöjligt att inte märka att pojken är rädd för PS, Z måste märka den dåliga relationen mellan sonen och barnamördaren? Ja hon var medveten, men vad skulle hon? Skulle Z förlora sin PS?
Theo sov alldeles för mycket detta vet jag efter mina några års erfarenhet med arbetet med små barn, Theo var grov psykisk och fysisk misshandlad, detta var hans fruktansvärda stora upplevelser som ett litet barn kunde få emot därför sov han mycket. Theo var även dåligt utvecklad enlig sin ålder. Han hade dåligt ordförråd, svårt att prata dessutom ramlade han ofta, hade många blåmärken, dålig balans, magproblem. Jag tycker det var jätte många tecken som en mamma borde klart se och ge uppmärksamhet till sin tvåårige son istället att jobba dubbelpass. Detta ser ut så att Z behövde absolut inte ha Theo i sitt liv.
Z var mycket rädd och ville undvika soc, varför??? Hade hon dåligt samvete? Var hon medveten om att de hade lätt kunnat bevisa att Theo var misshandlad. Var Z medveten om att hon kunde förlora sin vårdnad om Theo?! Människor i samhället är inte rädda för soc om man vet att man är oskyldig och man skyddar sina barn bra!.
Självklart ligger hela skulden på Barnamördaren. PS får aldrig mildrare straff. Det blir 12 år som åklagarens tunga hand ligger på! Sadisten har inga chanser men det finns stora möjligheter att hovrätten ger mer straff!!!
Detta är så sent skickat till dig men det är så att jag har brist om tid. Hälsningar Kattarina.