Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jo, fast detta kan ju bero på helt naturliga orsaker, och behöver inte alls bero på sjukdom hos T. Att han var sen i talet skulle ju kunna bero på att ingen talade med honom hemma, ingen läste för honom hemma, han blev tillsagd att han skulle äta och sova, sedan satt han framför Cartoon Network... inget av det främjar talet hos barnet tror jag både du och jag inser.
Skulle du vilja dela med dig av vad det är för diagnos du pratar om här, för att vi andra ska kunna förstå vad du menar.
Nej, det räcker att jag säger att det är inom neurologens ansvarsområde....
Ja, vad just Ts symptom betydde har vi ingen aning om, det kan ha varit en kombination av understimulering, sen utveckling inom det normala och inte minst: smärta.
Anledningen att jag berättade om mitt barn var att ett barn som har mycket blåmärken man vet och är van vid beror på dålig balans, så är det lätt att märken som avslöjar misshandel drunknar bland övriga märken...
MEN, märkena på hals/haka stack ut, och faktiskt även de på magen...undrar varför dagispersonalen inte såg dem? Han bar väl fortfarande blöja?