2010-07-16, 13:04
Medlem
theunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Jodå, jag har läst dem. Du har läst nästan hela tråden säger du? Då kanske du har sett någon komma med just den teorin innan "Saknar" nämner dem på den där sidan? Orkar inte leta igenom tråden just nu, men är ganska säker på att jag läst just det där igår, i tråden, av någon annan än "Saknar".

Ja jag ber så väldigt mycket om ursäkt, jag skummade igenom de sista sidorna. Läser du själv 150-300 sidor när du hittar ett intressant ämne och vill vara med i diskussionen?
Anledningen till att jag lyfte just den infallsvinkeln var pga att de flesta i den här tråden skriver ett sådant otroligt hat gentemot den misstänkte och tills han är dömd tycker jag att man ska våga se saken ur flera perspektiv, än att vara trångsynt och enbart gå på det som alla andra skriver om. Det kan ha varit en olycka men ingen verkar ju ens vilja se den möjligheten i den här diskussionen. Men FÖRLÅT så mycket att jag ens öppnade käften.
Citera
2010-07-16, 13:10
Medlem
BadLemons avatar
Orka bara läsa dom 10 första sidorna. Men Svenska mord skriver om honom.

http://www.svenskamord.se/index.php
Citera
2010-07-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theunit
Ja jag ber så väldigt mycket om ursäkt, jag skummade igenom de sista sidorna. Läser du själv 150-300 sidor när du hittar ett intressant ämne och vill vara med i diskussionen?
Anledningen till att jag lyfte just den infallsvinkeln var pga att de flesta i den här tråden skriver ett sådant otroligt hat gentemot den misstänkte och tills han är dömd tycker jag att man ska våga se saken ur flera perspektiv, än att vara trångsynt och enbart gå på det som alla andra skriver om. Det kan ha varit en olycka men ingen verkar ju ens vilja se den möjligheten i den här diskussionen. Men FÖRLÅT så mycket att jag ens öppnade käften.

150-300 sidor?? Måste vara något fel på min dator, för så många sidor ser inte jag

Ta det lugnt, du behöver inte bli så hysteriskt. Ville bara påpeka att teorin kanske faktiskt kom från någon annan. Om nu Z tror så blint på sin älskade, lär hon ju desperat försöka hitta en "förklaring".. Om nu "Saknar" ens är Z.
Citera
2010-07-16, 13:16
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theunit

Vi får vänta t.e. på häktningsförhandlingens resultat. Jag antar att åklagaren presenterar lite mer ingående vad hon har. Att Seavers har ett ansvar för att barnet är död, verkar det inte råda många tvivel om. Inte lätt att leva med. Jag tror inte på mord. Men allt annat är fortfarande möjligt. Om drygt 2 timmar borde vi veta mer.

Det som jag inte tycker är rättvist är och var hets mot mamman. White trash. Mm. Hon verkar vara en helt vanlig tjej med helt vanliga drömmar och ett, okej, väldigt enkelt och vanligt sätt, att formulera sig (om hon nu skrivit de meddelanden som publicerades här). Men pga detta borde ingen kalla henne för white trash. Hon har säkert haft inte riktigt koll på med vem hon var ihop med. Barnets pappa utmålades inte han heller som en drömprins. Och Seavers var inte heller ett bra val med facit i handen, men kunde hon veta det innan? I bloggen var det bara mysmysmys i båda riktningar´. Kl. 15.30 vet vi mer.
Citera
2010-07-16, 13:20
Medlem
Jocke06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DillKöttsSandal
Personnummer: 19850808-1950
Namn: Patric John Seavers
Gatuadress: Skattegårdsgatan 1 H 4tr
Postnr och ort: 595 31 Mjölby
Kommun: Mjölby
Län: Östergötlands län

Dumjävel, ska vi hänga ut dig med med allt? IDIOT!!! HELT JÄVLA BLÅST ELLER????
Citera
2010-07-16, 13:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Inte än. Förhandlingen är planerad till kl. 13.30 idag.

My bad. Häktningsbegäran. Vi får avvakta resultatet, dock ser jag det som troligt
att han blir häktad.
Citera
2010-07-16, 13:24
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke06

Jag har redan påpekat att man inte borde publicera de sista fyra. Allt annat har tråden redan haft.

Edit: Såvitt jag vet är dock DillKöttsSandal inte på sannolika skäl misstänkt för att ha dödat ett försvarslöst barn som var 2 år gammal.
Citera
2010-07-16, 13:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
My bad. Häktningsbegäran. Vi får avvakta resultatet, dock ser jag det som troligt
att han blir häktad.
Och häktad innebär inte med automatik att han kommer att bli dömd.
Citera
2010-07-16, 13:27
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Det är sant. Men om han inte blir häktad blir han till 100 inte dömd.
Citera
2010-07-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke06

Om det nu skulle visa sig att mannen faktiskt är skyldig, kommer du då ändå att tro motsatsen? Eller tycker du att han i så fall borde straffas..?

Citera
2010-07-16, 13:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Nej. Naturligtvis inte. Dock kräver en häktning mer från åklagaren än den initiala anhållan.
Men efter att ha läst diverse notiser så säger åklagaren att dom har fastställt dödsorsaken
och våldet som till del har medgivits av P. kan sättas i samband med dom uppkomna skadorna.

"- Vi har rättsläkarens besked om dödsorsaken. Mannen har gjort vissa medgivanden om det våld som pojken utsatts för. Och den typ av våld han har beskrivit kan ha lett till de här skadorna, säger kammaråklagare Britt-Louise Viklund "

Detta i mina öron låter som åklagaren har på tillräckligt på fötterna för att P skall komma att häktas.
Jag blir väldigt överraskad om han släpps efter detta uttalande av åklagaren.
Citera
2010-07-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Vem är han? Häng ut den jäveln!
Mannen heter Patrik och mamman Susann om det nu inte var fejk. Patrik var styvpappa. Uppenbart är det svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in