Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan hålla med dig om att hon har ett ansvar - hon var hans mamma, hon skulle ha skyddat honom, hennes uppgift var att se.
Jag kan inte hålla med dig om att hon har gjort en massa aktiva fel som är värda att fördömas, eller att hon framstår som en usel eller kärlekslös och hemsk mamma - det finns ingenting i vittnesmålen som talar för det - tvärtom, han var ett älskat barn av sin mamma.
Ingen kommer att behöva ta hand om Zannas framtida barn - det kommer hon att göra själv. Människan fungerar nämligen så att hon lär sig av sina misstag, precis som alla däggdjur - Inget fler barn från Zanna kommer att slås ihjäl - så enkelt är det.
Så enkelt är det definitivt inte. Har du aldrig hört talas om hur kvinnor som är ihop med elaka män har enorm förmåga att upprepa dåliga mönster? Såg du dokumentären jag tipsade om?
Jag tycker du har sagt både bra och dåliga saker här inne, men nu är du helt ute och cyklar måste jag säga. Det går inte att säga att en kvinna som Zanna, som saknar allt skyddsnät och uppenbarligen bara ville bli älskad, kosta vad det kosta vill, kanske tom hennes son?, och med en diagnos i bakgrunden, "helt enkelt lär sig av sina misstag".