2010-09-09, 22:33
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Påskhelgen inleddes med Skärtorsdag 1/4...
Då dök alltså de blåmärkena upp innan påskledigheten, en hel månad innan pojken började uppvisa förändrat beteende? Tror jag får göra en egen tidsuppställning för att få grepp på det.
Citera
2010-09-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Flygplan?!?!? Ojojoj vad mina ungar skulle varit blåslagna om det funnits någon rimlighet i det.

Usch, vad den lille killen fick gå igenom.

Hur kan en vuxen person behandla ett litet barn på det viset? Ondskan själv?

Antagligen skulle alla små killar och tjejer vara helt blåslagna i så fall. Jag har iaf inte träffat på något barn i den åldern som inte tycker om att leka flygplan.

Tårarna svämmade över i ögonen när jag tittade på den rekonstruktionen, där han först visar hur han "kollar" Theos arm när den är skadad, han tar tag om överarmen med ena handen och underarmen med den andra, sedan vrider han händerna (som tusen nålar) hårt åt varsitt håll, han drar även överarmen och underarmen från varandra, han märker då att det "glappar" i armbågen.

Sedan visar han hur han håller Theo runt kroppen med tummarna flera cm in i buken och fingrarna på Theos rygg vitnar av att han håller så hårt och till sist hur han lägger Theo på sängen och slår till honom i magen så han sedan dör...
Citera
2010-09-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Var kan man läsa detta förhör?

Det är videoförhör som finns att beställa på CD-skivor från TR.
Citera
2010-09-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ja, hon tolkar det så och verkar också inse att det inte är normalt utan tror att något är fel på pojken....att blåmärkena, magontet och tillbakagången i utvecklingen är symptom för något sjukligt hos pojken - inte hos sambon.

Jag tror att hon försöker förtränga sina egna tankar om detta, jag tror att hon inser att det inte är normalt men vill inte tro det hon tänker och känner. Hon säger att hon bett PS att de ska sluta leka flygplan med T, eftersom han får sådana blåmärken av det... Jag kan inte tro annat än att hon är medveten men försöker hitta en annan förklaring, en förklaring som går bättre ihop med det "lyckliga livet" de lever... där de leker så mycket att barnet får blåmärken...
Citera
2010-09-09, 23:09
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ja, hon tolkar det så och verkar också inse att det inte är normalt utan tror att något är fel på pojken....att blåmärkena, magontet och tillbakagången i utvecklingen är symptom för något sjukligt hos pojken - inte hos sambon.

På s. 63 i FUP står det bl.a. "När S talade med dagis fick hon veta, att Theo gick på tå och att de tycker att hon skall kontrollera detta med BVC".

Gick han normalt hemma, eller vad innefattas i begreppet att hon "fick veta"?

På sidan 142 i TP finns ett foto av Theo med blåmärken på bröstkorgen. Ovanför fotot är datumet 2010-02-21 angivet. S o P blev sambos i januari och jag tror att Patric relativt snart påbörjade sin misshandel av Theo.

Patric försöker skylla sitt djävulska beteende på att han och Zannas relation försämrats. Rent skitsnack, anser jag!
Hans "puttenuttiga" mail till Z som oftast avslutades med "Jag älskar dig. Puss, puss" tyder inte på något försök till avståndstagande från hans sida.

Jag anser att det inte finns någon som helst förmildrande omständighet för honom att gömma sig bakom. Han är inte psykiskt sjuk i lagens mening och bör dömas till livstids fänglese för mord!
Senast redigerad av cochran 2010-09-09 kl. 23:12.
Citera
2010-09-09, 23:24
Medlem
Pebless avatar
Citat:
På s. 63 i FUP står det bl.a. "När S talade med dagis fick hon veta, att Theo gick på tå och att de tycker att hon skall kontrollera detta med BVC".

Gick han normalt hemma, eller vad innefattas i begreppet att hon "fick veta"?

På sidan 142 i TP finns ett foto av Theo med blåmärken på bröstkorgen. Ovanför fotot är datumet 2010-02-21 angivet. S o P blev sambos i januari och jag tror att Patric relativt snart påbörjade sin misshandel av Theo.

Patric försöker skylla sitt djävulska beteende på att han och Zannas relation försämrats. Rent skitsnack, anser jag!
Hans "puttenuttiga" mail till Z som oftast avslutades med "Jag älskar dig. Puss, puss" tyder inte på något försök till avståndstagande från hans sida.

Jag anser att det inte finns någon som helst förmildrande omständighet för honom att gömma sig bakom. Han är inte psykiskt sjuk i lagens mening och bör dömas till livstids fänglese för mord!

Helt klart så skulle de hon ha haft fortsatt stöd av myndigheterna med kontaktfamilj osv. Men hon tröttnade på att ha dem runt sig, kontrollerande osv. Har sett bilder på T redan innan hon träffade P och då hade han också "konstiga märken" på kroppen, om än inte i samma utsträckning.
Citera
2010-09-09, 23:33
Medlem
KiaWs avatar
Är alldeles för trött nu för att kolla om jag missat något, men så här får jag tidslinjen fram till den brutna armen. Någon sa tidigare att magproblemen funnits redan innan påskveckan, har jag missat det så kan väl någon tala om var det står.

21/2 foto som visar två blåmärken på Theos bröstkorg.

25/2 Mamman pratar med personal om att soc tagit kontakt och berättar att hon bett dem ta kontakt med dagis. (25/2 är en torsdag), fsk anteckningar.

25/2-2/3 hemma sjuk(enligt personalens anteckning sjuk från torsd-tisd)

3/3 Blåmärken i pannan (slagit sig på dagis), rivmärken på kinden och två märken under hakan som ser ut som tummärken uppmärksammas enligt fsk anteckningar.

5/3 uppföljningssamtal med dagispersonal där mamman vill få bekräftelse på att det är band från hjälm som orsakat blåmärkena.

8/3 dokumenteras blåmärkena av fsk.

12/4-16/4 var pojken mer känslig än vanligt enligt fsk anteckningar.

19/4-23/4 var han fortfarande känslig och ville sitta med vuxen och med snuttefilt. Ville inte lämna personalens famn när PS hämtade enligt fsk anteckningar.

26/4-27/4 Fortfarande inte helt sig själv och lite känslig enligt anteckningar. Vände sedan till att vara glad och vilja vara med enligt fsk anteckningar.

26/4 inleder undersökning av buken samt personlighetsförändring och tillbakagång i utvecklingen.

3/5 referentsamtal med fsk.

1/6 soc beslutar avsluta utredningen

22/6 pojken kommer till sjukhus med bruten arm.

23/6 anmälan från sjukvården till soc angående den brutna armen.
Senast redigerad av KiaW 2010-09-09 kl. 23:46.
Citera
2010-09-09, 23:37
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Är alldeles för trött nu för att kolla om jag missat något, men så här får jag tidslinjen fram till den brutna armen. Någon sa tidigare att magproblemen funnits redan innan påskveckan, har jag missat det så kan väl någon tala om var det står.

25/2 Mamman pratar med personal om att soc tagit kontakt och berättar att hon bett dem ta kontakt med dagis. (25/2 är en torsdag), fsk anteckningar.

3/3 Blåmärken i pannan (slagit sig på dagis), rivmärken på kinden och två märken under hakan som ser ut som tummärken uppmärksammas enligt fsk anteckningar.

5/3 uppföljningssamtal med dagispersonal där mamman vill få bekräftelse på att det är band från hjälm som orsakat blåmärkena.

19/4-23/4 var han fortfarande känslig och ville sitta med vuxen och med snuttefilt. Ville inte lämna personalens famn när PS hämtade enligt fsk anteckningar.

26/4-27/4 Fortfarande inte helt sig själv och lite känslig enligt anteckningar. Vände sedan till att vara glad och vilja vara med enligt fsk anteckningar.

26/4 inleder undersökning av buken samt personlighetsförändring och tillbakagång i utvecklingen.

Citera
2010-09-09, 23:47
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Tack, fixat.
Citera
2010-09-10, 00:02
Medlem
Pebless avatar
Citat:

17/3 träffar Soc Theo vid ett möte på Socialkontoret.
"Theo är vid besöket fint klädd i kläder väl anpassade för årstiden" står det noterat bl.a.
Citera
2010-09-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
17/3 träffar Soc Theo vid ett möte på Socialkontoret.
"Theo är vid besöket fint klädd i kläder väl anpassade för årstiden" står det noterat bl.a.

Ja vad bra att soc ägnar åt det som är viktigt, som att bedöma barns kläder. Man kan ha ett helvete hemma trots att man är fint klädd... Man kan även ha det bra hemma även om man inte är fint klädd...
Citera
2010-09-10, 00:09
Medlem
Pebless avatar
Ur Soc utredning:

"Av utredarna framkommer att Theo får sina behov av grundläggande omvårdnad tillgodosedda av sin mamma och Patrik"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in