2010-11-05, 18:32
Moderator
impieteers avatar
--> Flashback
/ Mod
Citat:
Jag menar visst cannabis, de chattar ju mest och kan klara sig men t ex de som använder opiater? De har inte ens ett eget chattrum utan delar med alla droger förutom cannabis..

Jag använder nästan aldrig chatten, men jag tror att om ni är tillräckligt egna och tillräckligt många så kan ni säkert få en egen kanal att chatta i.
Senast redigerad av impieteer 2010-11-05 kl. 18:35.
Citera
2010-11-05, 19:00
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
--> Flashback
/ Mod

Jag använder nästan aldrig chatten, men jag tror att om ni är tillräckligt egna och tillräckligt många så kan ni säkert få en egen kanal att chatta i.
Tack för respons, flytt av tråd och mycket bättre trådnamn!

Men varför låter det som en omöjlighet att få tillbaka "Vi på valfri-drog just nu" trådarna?
Citera
2010-11-06, 07:24
Medlem
Barréshs avatar
Nu kom jag på det bästa argumentet för att få tillbaka trådarna! Man kan skriva vilken tid på dygnet man vill utan att bry sig, i en chatt funkar absolut inte denna tid (07:30) <.<
Citera
2010-11-06, 11:03
Medlem
Aquabots avatar
Chatten är värdelös i jämförelse med de gamla trådarna, främst kanske pga det uppenbara skälet att de gamla trådarna inte krävde samma konstanta närvaro som chatten gör. Men att det bara finns "Droger" och "Droger - Cannabis" är också kasst, inte vill jag snacka med någon som flöddrar när jag käkar svamp.

Jag deltog rätt aktivt i den gamla tråden för rökare när jag rökte på förr, men chatten tog helt död på det här, vilket är synd för det var riktigt trevligt ibland att prata av sig med andra pårökta människor.
Citera
2010-11-06, 13:48
Medlem
mqas avatar
Jag håller med. Som opioidmissbrukare tyckte jag verkligen om den gamla "Vilka kör på opiater just nu"-tråden, och vill att den kommer tillbaka. I tråden kunde man posta sina tankar om sitt rus, kanske fråga någon annan om någonting som hade med ämnet att göra, posta bilder, etc. På chatten kan man aldrig få samma sorts interaktion med användare, som man fick i "Vilka kör på (...)"-trådarna. Man kände igen folk, och det fanns en vänskaplig stämning.

Missförstå mig inte - jag hängde/hänger mycket i chatten (i synnerhet innan den blev publik), och jag tycker mycket om den. Men det är inte samma sak, och kan inte ersätta "Vilka kör på (...)"-trådarna.
Jag tror även att många andra skulle hålla med mig.
Citera
2010-11-06, 15:54
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jag tror även att många andra skulle hålla med mig.
Japp!

Det var en hel annan feeling i de trådarna än vad det är nu på chatten. Kom ihåg att det var väldigt mysigt att sitta inne på tråden och skriva lite med någon/några medan man noddar och sedan kolla någonting på tuben. Det var en skön stämning helt enkelt. Nu på chatten brukar det vara två stycken som chattar konstant med varandra, då känns det lite konstigt att bara komma in i en diskussion eller chatta med någon annan medan några andra håller på och köttar. Det känns bara fel tycker jag. En helt annan sak när man skrev i trådarna.
Citera
2010-11-06, 21:49
Medlem
Barréshs avatar
Så jävla gött att ni andra med samma syn på försvinnandet kommer och skriver av er, tack för visat intresse och att ni hjälper till att skapa syn på tråden för att visa att det inte går att jämföra med chatten!

Mod vi ber om ett svar
Citera
2010-11-07, 05:30
Medlem
yees svar tack
Citera
2010-11-07, 10:54
Medlem
ischs avatar
Klipp & klistra.

isch, mod
Citera