2010-08-10, 22:05
Medlem
epost72s avatar
Kika i Fylletråden
Där ges en del förklaringar som fick mig att tanka om iaf.
Citera
2010-08-11, 06:36
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kika i Fylletråden
Där ges en del förklaringar som fick mig att tanka om iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Det finns trådar som diskuterar varför det inte tillåts ämnen om respektive substans [...]

Den enda som uttalat sig är SweTech och han verkar ju inte vara rätt person att axla frågan. Först en idiotkommentar här och sedan detta:

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag förstår att det sticker i ögonen på vissa men helt ärligt så skiter jag i det. Det finns som Orzion sa, undantag överallt och detta är ett i raden.

Jag är övertygad om att det är minst lika många som använder droger (inkl. alkohol) på flashback och vill skriva av sig, som de vill snacka fotboll (för att följa tidigare exempel). Ytterligare solklara argument för varför tråden ska aktiveras igen finns ovan.

Skärpning nu... Kom med någonting vettigt eller lås upp...
Citera
2010-08-11, 09:55
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/sp23668130

Citat:
Matchprat anses tillföra något till forumet, samma sak gällde inte chatttrådarna i laidback.
Det var den delen som fick mig att tänka om.

Vad jag förstår så är inte SweTech inte ensam om den åsikten, så skjut inte budbäraren.
Citera
2010-08-11, 23:02
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
https://www.flashback.org/sp23668130

Det var den delen som fick mig att tänka om.

Vad jag förstår så är inte SweTech inte ensam om den åsikten, så skjut inte budbäraren.

Uppenbarligen så har jag läst det, eftersom jag länkade en del av det inlägget.

Citat:
Matchprat anses tillföra något till forumet, samma sak gällde inte chatttrådarna i laidback.

Enligt vem? SweTech? Total enighet bland admins? Tydligen är det många som hävdar motsatsen, d.v.s. att en tråd av denna karaktär faktiskt tillför någonting, annars hade väl inte frågan återkommit?

Citat:
Matchprat är inget chattforum, däremot kräver vi inga intentioner på att diskutera i dom trådarna.
Det visas mest med att det är en topic i varje tråd och det är den aktuella matchen, inlägg som handlar om annat raderas som OT.

Diskussioner förekommer frekvent i drogtråden, trots att det inte förekommit något krav där heller. Jag tar även för givet att om någon snackar om någonting annat än hur de mår för dagen p.g.a. diverse substansiella intag, eller allmäna frågor om ämnet, så raderas dessa inlägg också, precis som i alla andra trådar? Har aldrig varit med om någonting annat.

För att fylla på en droppe till i bägaren: https://www.flashback.org/t1161896

Man får alltså tala om vilken låt man är för dagen, men inte vilken drog?
Citera
2010-08-11, 23:28
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Enligt vem? SweTech? Total enighet bland admins? Tydligen är det många som hävdar motsatsen, d.v.s. att en tråd av denna karaktär faktiskt tillför någonting, annars hade väl inte frågan återkommit?

Enligt beslut i outlaw.

Citat:
Diskussioner förekommer frekvent i drogtråden, trots att det inte förekommit något krav där heller. Jag tar även för givet att om någon snackar om någonting annat än hur de mår för dagen p.g.a. diverse substansiella intag, eller allmäna frågor om ämnet, så raderas dessa inlägg också, precis som i alla andra trådar? Har aldrig varit med om någonting annat.

För att fylla på en droppe till i bägaren: https://www.flashback.org/t1161896

Man får alltså tala om vilken låt man är för dagen, men inte vilken drog?

När det gäller trådar i laidback föreslår jag att du tar den diskussionen med moderatorerna i just laidback.

Jag svarade i tråden för att peka på att diskussionen har varit uppe vid flertalet tillfällen innan och ifall du vill ha svar så är det bara att använda sökfunktionen. Jag svarade också på frågan ovan då det direkt rör ett av "mina" forum.
Citera
2010-08-12, 07:03
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Enligt beslut i outlaw.

Ok, kan du länka riksdagsbeslutet?

Citat:
När det gäller trådar i laidback föreslår jag att du tar den diskussionen med moderatorerna i just laidback.

Menar du att jag ska starta en tråd i laidback, eller ska jag flytta diskussionen från ett öppet forum (där alla kan läsa och vara med och föra diskussion) till att diskutera med laidbacks admins i pm?

Citat:
Jag svarade i tråden för att peka på att diskussionen har varit uppe vid flertalet tillfällen innan och ifall du vill ha svar så är det bara att använda sökfunktionen. Jag svarade också på frågan ovan då det direkt rör ett av "mina" forum.

Var vänlig länka en tråd som tar upp samma sak som denna då, istället för att bara skriva "sök" som du gjort tidigare. Som jag pekat på återkommande gånger så har jag endast funnit diskussioner om varför inte trådar om enskilda substanser tillåts, vilket jag också finner fullständigt rimligt, eftersom det blir tårta på tårta.

Till sist: Kanon att du iaf uttalat dig nu. Diskussionen är däremot långt från över, tycker fortfarande inte vi fått någon hållbar förklaring varför vi inte ska få fortsätta snacka om rus i en tråd i laidback.

Var för vi diskussionen vidare? Varför svarar ingen annan moderator?
Citera
2010-08-12, 10:53
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ok, kan du länka riksdagsbeslutet?
Nej.

Citat:
Menar du att jag ska starta en tråd i laidback, eller ska jag flytta diskussionen från ett öppet forum (där alla kan läsa och vara med och föra diskussion) till att diskutera med laidbacks admins i pm?

Du ska självklart följa dom rutiner som finns kring ifrågasättande av en moderatorsåtgärd.
https://www.flashback.org/t951568

Citat:
Var vänlig länka en tråd som tar upp samma sak som denna då, istället för att bara skriva "sök" som du gjort tidigare. Som jag pekat på återkommande gånger så har jag endast funnit diskussioner om varför inte trådar om enskilda substanser tillåts, vilket jag också finner fullständigt rimligt, eftersom det blir tårta på tårta.

Till sist: Kanon att du iaf uttalat dig nu. Diskussionen är däremot långt från över, tycker fortfarande inte vi fått någon hållbar förklaring varför vi inte ska få fortsätta snacka om rus i en tråd i laidback.

Var för vi diskussionen vidare? Varför svarar ingen annan moderator?
Enskilda substanser, ja dom svaren är ju inte gångbara i din frågeställning också?

Det finns som sagt en mängd trådar om varför chatttrådarna i laidback tas bort.
Att din exakta frågeställning ord för ord inte tas upp förändrar ju inte det faktum att svaren på dina frågor redan finns.

Eftersom du är för lat för att söka själv så kommer det lite länkar där detta diskuteras. Inläggen får du hitta själv för jag hinner inte leka sökmotor idag.
https://www.flashback.org/t1218723
https://www.flashback.org/t1220076
https://www.flashback.org/t1032666
https://www.flashback.org/t1140792
https://www.flashback.org/t1135486
Citera
2010-08-14, 12:19
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Enskilda substanser, ja dom svaren är ju inte gångbara i din frågeställning också?

Övriga trådstarter handlar om varför man t.ex. inte får ha en "vilka kör på tjack"-tråd, eller alkoholtråden, som du länkar gång på gång. Debatten handlar om varför det inte får finnas en samlingstråd för all drogpåverkan.

Citat:
Det finns som sagt en mängd trådar om varför chatttrådarna i laidback tas bort.
Att din exakta frågeställning ord för ord inte tas upp förändrar ju inte det faktum att svaren på dina frågor redan finns.

Börjar inse att "vad är du påverkad av"-tråden har dragits in över en kant med chattrådarna.

Citat:
Eftersom du är för lat för att söka själv så kommer det lite länkar där detta diskuteras. Inläggen får du hitta själv för jag hinner inte leka sökmotor idag.

Du har fortfarande inte länkat någon tråd som diskuterar varför man inte får ha en tråd om drogpåverkan, men det verkar inte vara aktuellt att gå in och diskutera ett enskilt ämne, utan svaret man får nöja sig med är att trådstarter om drogpåverkan anses som chattråd och inte anses tillföra någonting. Vill man snacka om detta får man göra det i chatten, som suger...

Touché salesman...
Citera
2010-08-14, 13:06
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Övriga trådstarter handlar om varför man t.ex. inte får ha en "vilka kör på tjack"-tråd, eller alkoholtråden, som du länkar gång på gång. Debatten handlar om varför det inte får finnas en samlingstråd för all drogpåverkan.

Jag har faktiskt bara länkat till några trådar i ett inlägg så gång på gång skulle jag knappast säga.
Det får inte finnas en chattråd där användarna kan småsnacka om drogpåverkan, det är riktigt.
Istället får man använda chatten.

Citat:
Börjar inse att "vad är du påverkad av"-tråden har dragits in över en kant med chattrådarna.

Ja, därför att det inte fanns några diskussioner där.

Citat:
Du har fortfarande inte länkat någon tråd som diskuterar varför man inte får ha en tråd om drogpåverkan, men det verkar inte vara aktuellt att gå in och diskutera ett enskilt ämne, utan svaret man får nöja sig med är att trådstarter om drogpåverkan anses som chattråd och inte anses tillföra någonting. Vill man snacka om detta får man göra det i chatten, som suger...

Touché salesman...

Bingo!
Citera
2010-11-05, 13:25
Medlem
Barréshs avatar
Varför har ni tagit bort "Vi på valfri-drog just nu" trådarna?

Skitrubrik och dålig svenska kommer väll fånga ett antal hatare men jag är smått förbannad..

Varför har ni tagit bort "Vi på valfri-drog just nu" trådarna? Det tar väll lika mycket nyttig plats som resten av trådarna här i laidback?

Och när jag frågat andra medlemmar har jag bara blivit besvarad med samma sak varje gång, att det är ersatt med chatten....
Jag menar visst cannabis, de chattar ju mest och kan klara sig men t ex de som använder opiater? De har inte ens ett eget chattrum utan delar med alla droger förutom cannabis..

Och i en chatt lär man aldrig känna folk på samma sett som i en tråd, i en tråd känner man igen avaterer/nick/hur de skriver och vad de brukar, i en chatt krävs det en massor utav tid och uppmärksamhet vilket man inte alltid kan/vill ge när man har tagit något..

Så kan man få ett bra svar så man nöjer sig? så man slipper gå och undra och vara sur varje gång man ser fliken "chatt"? Haha..
Citera
2010-11-05, 14:28
Bannlyst
Du bör kanske ta upp det här i "Flashback" forumet?
Citera
2010-11-05, 17:21
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Du bör kanske ta upp det här i "Flashback" forumet?
oj, skaplig miss! flytt och byte till lämplig rubrik skulle vara tacksamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in