2010-07-15, 02:42
Medlem
wsbs avatar
Jag har aldrig riktigt greppat varför samtliga "vilka kör på substans x"-trådar låsts. De har varit omåttligt populära under åren och jag är övertygad om att det är många som saknar dem.

Att de klassas som chat-trådar köper jag inte som argument, då det isf finns många liknande exempel i evighetsdiskussioner (se länkarna nedan). Icke heller att trådar av det här slaget gör sig bättre i chatten, då den inte dokumenteras och man inte har samma möjligheter att uttrycka sig som här.

https://www.flashback.org/t606976
https://www.flashback.org/t237067p734
https://www.flashback.org/t243347

Jag anser (och jag tror att jag är långt ifrån ensam) om att dessa trådar fyller en viktig funktion. Det behövs en tråd där man kan diskutera helt fritt om droger och vad man är påverkad av. Det krävs inte vara 5-6 trådar för respektive drogtyp, utan det räcker med en.

Förslag på rubrik och ämne:

"Vilken drog är du påverkad av just nu?

I denna tråd berättar vi om våra rus och uttrycker våra tankar och funderingar om dem och droger överlag. Må denna tråd för evigt vara fylld av pundartugg!

So... What seems to be the problem, officer?

/wsb
Citera
2010-07-15, 10:49
Medlem
SurTrollets avatar
Det finns tråd(ar) om detta redan men alla argument som de positivt inställda till dessa trådar kommit med har blivit hårt sågade av "mobben" aka motståndarna..

Nu är ju jag inte sportintresserad och vill egentligen klaga men att "matchprat" får finnas och inte dessa tycker jag är konstigt? men det unnar jag dem då det inte stör mig det minsta.
Citera
2010-07-15, 12:35
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Det finns tråd(ar) om detta redan men alla argument som de positivt inställda till dessa trådar kommit med har blivit hårt sågade av "mobben" aka motståndarna..

Det stämmer att det finns liknande trådar, men vad jag har förstått så berör de specifika drogtyper, t.ex. "vilka kör på centralstimulantia". Detta är en protest- och diskussionstråd som handlar om varför det inte tillåts en enda tråd där man får diskutera vad folk är höga på.

Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Nu är ju jag inte sportintresserad och vill egentligen klaga men att "matchprat" får finnas och inte dessa tycker jag är konstigt? men det unnar jag dem då det inte stör mig det minsta.

Absolut - ännu ett gott exempel, förutom de tre jag länkade i topic.

Jag förstår inte vad admin har emot dessa trådar. Visst finns det folk som tycker att narkomaner är undermänniskor utan rättigheter, men inte kan jag tro att de finns bland flashbacks admins...
Citera
2010-07-15, 21:35
Medlem
PenisJuices avatar
Håller med wsb 100%, klart dessa trådar ska återskapas!

Och som surtrollet skriver; tillåts trådar där folk snackar om senaste fotbollsmatchen kan man få snacka om vad man är hög på. Både och är evighetsmaskiner/ekorrhjul och lika meningsfulla/meningslösa.
Citera
2010-07-19, 23:55
Bannlyst
Genom "Vilka kör på övriga droger"-tråden har jag börjat språka med mången intressanta och trevliga personer.

Denna typ av tråd bör återinföras då chaten faktiskt är riktigt trist att sitta på... Tyvärr.Det finns trots allt ingen regel som säger emot dessa trådars existens väl?
Citera
2010-07-20, 03:06
Medlem
Accentifys avatar
Håller definitivt med! Dessa trådar bör tillåtas! Vi stoners måste ju ha nånstans att bragga på
Citera
2010-07-20, 10:46
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accentify
Håller definitivt med! Dessa trådar bör tillåtas! Vi stoners måste ju ha nånstans att bragga på
Det är precis det ni kan göra i chatten i kanalen #droger.
Citera
2010-07-20, 20:47
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det är precis det ni kan göra i chatten i kanalen #droger.

...men som sagt:

Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Icke heller att trådar av det här slaget gör sig bättre i chatten [håller som argument], då den inte dokumenteras och man inte har samma möjligheter att uttrycka sig som här.
Citera
2010-07-22, 00:56
Medlem
PenisJuices avatar
Dessutom är chatten ss grymt tråkig. Det brukar vara tunnsnackat därinne.. De flesta tycks gå online strax innan de förlorar medvetandet.

EDIT; Ok... dedär var inget bra argument :P Däremot är den retoriska frågan om skillnaden mellan en evighetstråd av denna typ och en om ex. allsvenskan det.

I mina ögon håller inte argumentet om att allsvenskan skulle vara "viktigare", "seriösare" eller nåt sånt... Allsvenskan är ett tidsfördriv och ett opium för folket bland många andra. Vi gillar original-opium, och vill att våra livsval ska respekteras.
Senast redigerad av PenisJuice 2010-07-22 kl. 01:00.
Citera
2010-08-10, 19:03
Medlem
wsbs avatar
Eftersom inte en enda admin eller moderator kommit med ett vettigt argument till varför trådar av tidigare beskriven karaktär förbjuds, så anser jag att det inte är mer än rätt att ni aktiverar följande tråd igen:

https://www.flashback.org/t1172505
Citera
2010-08-10, 19:12
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Eftersom inte en enda admin eller moderator kommit med ett vettigt argument till varför trådar av tidigare beskriven karaktär förbjuds, så anser jag att det inte är mer än rätt att ni aktiverar följande tråd igen:

https://www.flashback.org/t1172505

Ifall du söker lite så ska du ser att det finns motiveringar och argument från flertalet moderatorer.
Bara för att samma fråga väcks om och om igen betyder ju inte att vi har lust att sitta och besvara frågan om och om och om och om igen..
Citera
2010-08-10, 21:48
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ifall du söker lite så ska du ser att det finns motiveringar och argument från flertalet moderatorer.
Bara för att samma fråga väcks om och om igen betyder ju inte att vi har lust att sitta och besvara frågan om och om och om och om igen..

Det finns trådar som diskuterar varför det inte tillåts ämnen om respektive substans, men ingen som tar upp en rimlig anledning till varför det inte tillåts en enda tråd där man får skriva av sig om rus, droger och påverkan av dessa, bortsett från denna.

När du ändå tar dig tid att svara, varför kommer du inte med en bra anledning? Bara ytterligare ett bevis på att ni inte har någonting som helst att komma med...

Lås upp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in