2010-06-12, 20:44
Medlem
ugge_das_boots avatar
Fylletråden blev ju bannad för att det var " chatt", till en webbchatt ingen bryr sig om.
Men admin tilllåter "chattar" som denna,

https://www.flashback.org/t1218491

vad är skillnaden ?
Citera
2010-06-12, 20:47
Medlem
ugge_das_boots avatar
https://www.flashback.org/t1218491

Citat:
Ursprungligen postat av minipanini

Citat:
Ursprungligen postat av CyberDyneCorp
Ny hörna.. nu blirre mål.. självmål hehe

EDIT: Skit

Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Ny hörna! Igen!

Citat:
Ursprungligen postat av mrkva
Varför är inte Shrek med? Skadad?
Citera
2010-06-12, 20:47
Medlem
Ettan^s avatar
Skillnaden är väl att "chatten" i det exempel du länkade till följer ett bestämt ämne. Allt annat räknas som OT och raderas. I fylletrådar snackar man skit om allt möjligt, och således blir hela skiten OT.
Citera
2010-06-12, 20:48
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Skillnaden är väl att "chatten" i det exempel du länkade till följer ett bestämt ämne. Allt annat räknas som OT och raderas. I fylletrådar snackar man skit om allt möjligt, och således blir hela skiten OT.

nej i fylletråden pratade man om fylla och dess konsekvenser allt i realtid
Senast redigerad av ugge_das_boot 2010-06-12 kl. 20:51.
Citera
2010-06-12, 20:50
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
nej i fylletråden pratade man om fylla och dess konsekvenser.

Aha, ja då kanske det är lite annorlunda. Får vänta på en moderators åsikt inom det då, om inget bra skäl angavs när den låstes?
Citera
2010-06-12, 20:51
Medlem
epost72s avatar
Sportfånarna måste ha en chattråd, det finns ingen logik i det men så är det.
Citera
2010-06-12, 20:52
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Sportfånarna måste ha en chattråd, det finns ingen logik i det men så är det.

fyllefånarna måste också ha en tråd
Citera
2010-06-12, 21:04
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
fyllefånarna måste också ha en tråd
Ja alltså jag håller med om att det skulle behövas, det kan dock bli väldigt intressant att höra motiveringen till sportfånarnas matchschat och dess existensberättigande. Att den saknar postcount är inte skäl nog.(Jo jag har hört de tandlösa skälen förr)

Liknande diskussioner i övrigt är hänvisade till chatten.
Citera
2010-06-12, 21:29
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ja alltså jag håller med om att det skulle behövas, det kan dock bli väldigt intressant att höra motiveringen till sportfånarnas matchschat och dess existensberättigande. Att den saknar postcount är inte skäl nog.(Jo jag har hört de tandlösa skälen förr)

Liknande diskussioner i övrigt är hänvisade till chatten.

Fast det förekommer ju undantag överallt. Enstaka liistrådar tillåts också medans andra plockas bort. Det är ju inte saker som är skrivna i sten utan man får ju avgöra från situation till situation vad som är bäst för forumet som helhet. I slutändan har ju admin rätt att bestämma vad h*n vill och h*n behöver inte motivera det om h*n inte vill då det är h*n som bestämmer.
Citera
2010-06-12, 21:39
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Fast det förekommer ju undantag överallt. Enstaka liistrådar tillåts också medans andra plockas bort. Det är ju inte saker som är skrivna i sten utan man får ju avgöra från situation till situation vad som är bäst för forumet som helhet. I slutändan har ju admin rätt att bestämma vad h*n vill och h*n behöver inte motivera det om h*n inte vill då det är h*n som bestämmer.
Jo det är möjligt men om det nu finns en motivering så vore det intressant att höra den.
SweTech brukar göra några taffliga försök när sportchatten kommer kommer på tal, dessa argument platsar mer i humorforumet än under Om Flashback.
Citera
2010-06-12, 21:46
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Jo det är möjligt men om det nu finns en motivering så vore det intressant att höra den.
SweTech brukar göra några taffliga försök när sportchatten kommer kommer på tal, dessa argument platsar mer i humorforumet än under Om Flashback.

Då får jag väl göra ett till taffligt försök då.

Matchprat anses tillföra något till forumet, samma sak gällde inte chatttrådarna i laidback.
Matchprat är inget chattforum, däremot kräver vi inga intentioner på att diskutera i dom trådarna.
Det visas mest med att det är en topic i varje tråd och det är den aktuella matchen, inlägg som handlar om annat raderas som OT.

Jag förstår att det sticker i ögonen på vissa men helt ärligt så skiter jag i det. Det finns som Orzion sa, undantag överallt och detta är ett i raden.
Citera
2010-06-12, 22:04
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Då får jag väl göra ett till taffligt försök då.

Matchprat anses tillföra något till forumet, samma sak gällde inte chatttrådarna i laidback.
Matchprat är inget chattforum, däremot kräver vi inga intentioner på att diskutera i dom trådarna.
Det visas mest med att det är en topic i varje tråd och det är den aktuella matchen, inlägg som handlar om annat raderas som OT.

Jag förstår att det sticker i ögonen på vissa men helt ärligt så skiter jag i det. Det finns som Orzion sa, undantag överallt och detta är ett i raden.

nej det är att spotta i "vissa" användares ögon.

Alla ska som sköter sig ska ha glädje av ett forum, må vara sportfåne eller alkoholfåne, är den ena gruppen värd mer än den andra ?

Ska den ena grupperingen få "chatta" och inte den andra... regler borde gälla för alla
Senast redigerad av ugge_das_boot 2010-06-12 kl. 22:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in