Mors!
Jorå, efter mycket om och men fick jag igång en installation och lyckades. Problemet var att HDDn inte var krypterad med TC(TrueCrypt) som jag ville.
Så nu inatt krypterade jag disken (iofs bara till 70%) och valde att installera backtrack.
Jag installerade backtrack på en helt annan partition än Windows och startade om burken.
Nu fick jag inte ange bootlösen och i grub finns bara BackTrack samt HPs fina recovery disc, alltså inte windows. Men om jag kör backtrack installen igen (den ligger kvar på skrivbordet) så hittar den /dev/sda2/ och den på 250 GB ungefär, det är min windows partition.
Jag har gått in i menu.lst (debian baserat OS detta) och försökt boota till hd0,0 1 2 3 4.
Enligt min partitionshanterare i installern är /dev/sda2 på 250 GB och det är alltså min W7 partition.
Nu är frågan:
Kan jag på något sätt boota till denna?
Om inte:
Kan jag på något sett browsa denna och spara lite filmer bilder m.m, har backup på det viktigaste men man vill ju spara så mycket som möjligt om jag ska behöva köra HP recovery.
Efter install finns det en fin sak under WINE som heter "Browse C:/ drive" problemet är att när jag kör den får jag:
file:///root/.wine/dosdevices/c: does not exist.
Tack på förhand!