2014-03-24, 00:35
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tror den heter salmiak/salmiakki (i Finland) om det är den jag tänker på.

Sitter i thai och räddas av pingvin saltlakrits och en stoor påse haribo blandat salt. Här finns bara sötsaker eller menthos i godisväg. Men kan inte säga vilken som är bättre, lutar lite mot pingvinen dock.

Vad är det för påse, haribo blandat salt? Sitter själv och smaskar på en påse Super Piratos nu, ganska tillfreds absolut, men nej, ingen favorit.
Citera
2014-03-24, 00:44
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Vad är det för påse, haribo blandat salt? Sitter själv och smaskar på en påse Super Piratos nu, ganska tillfreds absolut, men nej, ingen favorit.

Stor påse som inhandlades på taxfree. Har inte sett den i butik. Tyvärr slut.
Citera
2014-03-24, 00:58
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Stor påse som inhandlades på taxfree. Har inte sett den i butik. Tyvärr slut.

Misstänkte att det endast var taxfreen som gällde ifall man skulle vilja göra ett fynd. Men vad heter den mer exakt då? Det är inte Salty Sailor?
Citera
2014-03-24, 07:10
Medlem
christerys avatar
Citat:
Misstänkte att det endast var taxfreen som gällde ifall man skulle vilja göra ett fynd. Men vad heter den mer exakt då? Det är inte Salty Sailor?

Skipper mix, men den tror jag ska finnas i butik åxå. Kommer inte ihåg priset, men då jag ska vara söderöver i 3 månader så var jag tvungen att bunkra.

Nu får jag väl lakritsförgiftning istället, eller om det är salt/elektrolyt-obalans man drabbas av.

Sen tog jag med turkisk peppar att göra shots av, men det räknas väl inte som lakrits.
Citera
2014-03-24, 16:32
Medlem
Djungelvrål
Citera
2014-04-07, 01:00
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Skipper mix, men den tror jag ska finnas i butik åxå. Kommer inte ihåg priset, men då jag ska vara söderöver i 3 månader så var jag tvungen att bunkra.

Nu får jag väl lakritsförgiftning istället, eller om det är salt/elektrolyt-obalans man drabbas av.

Sen tog jag med turkisk peppar att göra shots av, men det räknas väl inte som lakrits.

Okej så det var Skipper Mix du mena! Det går att hitta i butik numera, riktigt gott är det! Dock fick jag aldrig prova den gamla påsen de hade där det var en böna med sjömanshatt istället för en vanlig sjöman. Någon som vet om det går att få tag på en gammal påse på något sätt eller har de helt slutat tillverkas?
Citera
2014-04-07, 08:58
Medlem
Köpte den av PK förbjudna Haribo Skipper Mix på Överskott.
Kunde inte hitta något anstötligt i påsen så köper fler som ska distribueras till internationella forskare intresserade av den svenska moraliska genomklappningen.
Verkar bli en hel del avhandlingar och papper ikring ämnet "svensk PK" de närmaste åren.
Citera
2014-04-08, 09:26
Medlem
christerys avatar
Citat:
Okej så det var Skipper Mix du mena! Det går att hitta i butik numera, riktigt gott är det! Dock fick jag aldrig prova den gamla påsen de hade där det var en böna med sjömanshatt istället för en vanlig sjöman. Någon som vet om det går att få tag på en gammal påse på något sätt eller har de helt slutat tillverkas?

Såg ingen böna i mitt storpack, men det har varit guld värt att ha med när man är nere nån månad.
Citera
2014-04-08, 09:31
Medlem
Nya Käck med havssalt! Guuuudomligt god! Och segare än vanlig Käck. Mums!!!!
Citera
2014-04-16, 02:32
Medlem
GainerWheys avatar
Antingen Kick eller lakrisal
Citera
2014-04-16, 14:03
Medlem
funktioners avatar
I lösgodishyllan finns sötlakritsgodisar som heter king kong.
Platta, söta och med fantastisk konsistens.
Dessa inmundigas tillsammans med valfri sur godis, om jag får välja! Sjukligt gott och min nya favorit!
Citera
2014-04-20, 20:48
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Köpte den av PK förbjudna Haribo Skipper Mix på Överskott.
Kunde inte hitta något anstötligt i påsen så köper fler som ska distribueras till internationella forskare intresserade av den svenska moraliska genomklappningen.
Verkar bli en hel del avhandlingar och papper ikring ämnet "svensk PK" de närmaste åren.

Hmm.. va? Nu hänger jag inte riktigt med här..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in