2010-10-26, 15:53
Medlem
Min nya favorit är faktiskt Läkerol Salmiak, räknas kanske inte som godis men gott är det
Citera
2010-10-26, 19:35
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwalk
Var på Ullared för några veckor sedan. Blev sjukt sugen på nått salt. slet bara åt mig en liten påse på väg till kassorna utan att igentligen reflektera så mycket över nått annat än att det var salt godis.

Första sekunderna i munnen blev jag inte alls imponerad smakar lite som sådana svarta hårda grodor man kan köpa i lösvikt torrt pulveraktigt och inte speciellt salt. men sen.... herrejävlar vilken god salmiak smak. Helt unikt från nått jag smakat förut.

Karamellpojkarnas Kanon Salt.

http://sv.tinypic.com/r/o91ea1/7

Har inte sett dom i nån affär förut men dom finns säkert... helt ljuvliga
Mmm, jättegoda är de! Men de finns lite överallt, bl a på Willy´s. Billiga är de också.
Citera
2010-10-28, 16:08
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad...
Mmm, jättegoda är de! Men de finns lite överallt, bl a på Willy´s. Billiga är de också.

Kan inte hitta dem på mitt Willy's
Citera
2010-10-28, 16:24
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Kan inte hitta dem på mitt Willy's

jag brukar köpa dom på Dollar$tore, om du har någon sådan i närheten så finns dom där, 3 påsar för 10kr!
Citera
2010-10-28, 18:59
Medlem
Wu-Tangs avatar
Min mormor brukade köpa med sig en stor påse med sötlakrits när hon var i Finland. Älskade den!
Det var "solida" stänger av sötlakrits som smakade helt jävla underbart..

Det är den absolut bästa lakritssorten, synd bara att jag inte vet vad den heter
Citera
2010-10-28, 21:15
Medlem
Hunk Goldens avatar
jag åker till netto varje månad och fyller på med 15 rullar lakrisal...nu är kasörskan van men i början så.. har 5-6 rullar på jobbet och resten hemma, tar ett par bitar efter lunch, gott!! och dom här bruna platta klubborna med hockeypulver i och genomskinlig plast på. med träpinne.. gooooooda. köper 20-30 när jag hittar.. lakrisal ger mycket smak och få kalorier om man tänker på sånt.. kan även vara laxerande om man överdoserar.. hehe har jag hört
Citera
2010-10-29, 16:24
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunk Golden
jag åker till netto varje månad och fyller på med 15 rullar lakrisal...nu är kasörskan van men i början så.. har 5-6 rullar på jobbet och resten hemma, tar ett par bitar efter lunch, gott!! och dom här bruna platta klubborna med hockeypulver i och genomskinlig plast på. med träpinne.. gooooooda. köper 20-30 när jag hittar.. lakrisal ger mycket smak och få kalorier om man tänker på sånt.. kan även vara laxerande om man överdoserar.. hehe har jag hört

Trodde inte att Netto existerade längre men de kanske bara har upphört i Stockholm.
Citera
2010-10-29, 16:25
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
jag brukar köpa dom på Dollar$tore, om du har någon sådan i närheten så finns dom där, 3 påsar för 10kr!

Finns det nå Dollarstore i stockholmstrakten då? De va otroligt billigt iaf
Citera
2010-12-02, 20:44
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Fanns tidigare på välsorterade godisbutiker en typ lakritspeng i storlek som en tiokrona.
Var märkta med OZ har jag för mig, underbart salta och velken härlig lakritssmak.

Men den har tydligen upphört. Någon mer som vet vilken jag menar?
Citera
2010-12-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Fanns tidigare på välsorterade godisbutiker en typ lakritspeng i storlek som en tiokrona.
Var märkta med OZ har jag för mig, underbart salta och velken härlig lakritssmak.

Men den har tydligen upphört. Någon mer som vet vilken jag menar?

Japp jag vet precis vilka du menar. Tyckte dom smakade bättre förut, men visst finns dom kvar i välsorterade godisaffärer. I göteborgsområdet finns dom på 4-gott samt Godishavet i Allum om jag inte minns fel.
Citera
2010-12-03, 15:43
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwalk
Japp jag vet precis vilka du menar. Tyckte dom smakade bättre förut, men visst finns dom kvar i välsorterade godisaffärer. I göteborgsområdet finns dom på 4-gott samt Godishavet i Allum om jag inte minns fel.

Konstigt, för när jag frågade affärsägaren här till ett såkallat godispalats så sa han att leverantören slutat tillverka. Kanske han i götet sitter på ett gammalt lager?

Kanske får hoppa i bilen för att bunkra upp....
Citera
2010-12-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Konstigt, för när jag frågade affärsägaren här till ett såkallat godispalats så sa han att leverantören slutat tillverka. Kanske han i götet sitter på ett gammalt lager?

Kanske får hoppa i bilen för att bunkra upp....

Jag kan ju inte svära på att dom finns fortfarande, det är inte plockgodis säsong för mig under vinterhalvåret pga alla äckliga sjukmongon som inte tvättar händerna och sedan uppenbarligen inte vet vad en sked används till utan sticker ner sina vinterkräk nävar direkt i godiset, eller alla små snoriga bajsungar vars föräldrar tycker det är "gulligt" att dom plockar själva.

Men i sommras fanns dom garanterat kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in