JAG KOM PÅ NÅT SMAAAARRRIGT
fudgee LAKRITS!
den är så goooood. fyrkantig ,stor och är som att bita i smulkola, vad det nu är, men GOD är den finns också i äcklig ljusbrun kola smak
Vilket flyg flög du med då som hade dessa fantastiska pastiller till försäljning?
Pingvinburkarna köpes annars med fördel på finlandsbåten, precis som den mesta andra lakritsen av rang. Man får passa sig bara för det finns två burkar varav en är sötlakrits, jag höll på att få med mig en sån av misstag en gång
Pingvinburkarna köpes annars med fördel på finlandsbåten, precis som den mesta andra lakritsen av rang. Man får passa sig bara för det finns två burkar varav en är sötlakrits, jag höll på att få med mig en sån av misstag en gång
Ännu enklare att handla som lösvikt i den lokala godisbutiken (100+ sorter för 69 kr/kg).
Ännu enklare att handla som lösvikt i den lokala godisbutiken (100+ sorter för 69 kr/kg).
Finns salta pingviner där? Annars är ju problemet att ett par sorter som finns på båtarna inte finns i Sverige, åtminstone inte i vanliga affärer. Vissa finns ju inte alls. Överlag tycker jag att det brukar vara katastrofdåligt med lakrits bland lösgodiset. Det kan finnas ett par vettiga sorter, men sällan särskilt många eller särskilt goda. ICA Maxi där jag bodde förut hade ett habilt sortiment, men min lokala ICA är värdelös på det. Kanske tio sorters lakrits varav 3-4 som är salta på riktigt...
Hallonlakrits är bäst. Smakerna fulländar varandra, som man och kvinna, gott och ont. Den ultimata helheten är dialektiken i sig.
Och den bästa av dom bästa, jag ger er
H A L L O N L A K R I T S G R O D A N.
Tyvärr ofta förbisedd av simpla snaskkrängare, men går man till en finare välsorterad butik då skall du finna
Djungelvrål och Türkisk peber är mina absoluta lakritsfavoriter nu för tiden. När jag var en liten pöjk så fanns det en tablettask med en svart katt på innehållande små rutor av lakrits/salmiak. Den var också fin.
Sämst är den där sladdriga och översöta finska lakritsen som brukar säljas i kabelform ute på stan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!