2010-08-16, 14:01
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny
Word. Senast jag var o flög köpte jag 7 Burkar

Vilket flyg flög du med då som hade dessa fantastiska pastiller till försäljning?
Citera
2010-08-16, 20:52
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Vilket flyg flög du med då som hade dessa fantastiska pastiller till försäljning?

Uhm, köpte dom på Sturup.
Citera
2010-08-16, 21:28
Bannlyst
JAG KOM PÅ NÅT SMAAAARRRIGT
fudgee LAKRITS!
den är så goooood. fyrkantig ,stor och är som att bita i smulkola, vad det nu är, men GOD är den finns också i äcklig ljusbrun kola smak
Citera
2010-08-16, 22:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Okej, men tycker du att de är godare än den andra sorten?

Ja, jag tycker allt det!
Citera
2010-08-16, 23:49
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Pingvinburkarna köpes annars med fördel på finlandsbåten, precis som den mesta andra lakritsen av rang. Man får passa sig bara för det finns två burkar varav en är sötlakrits, jag höll på att få med mig en sån av misstag en gång
Citera
2010-08-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Pingvinburkarna köpes annars med fördel på finlandsbåten, precis som den mesta andra lakritsen av rang. Man får passa sig bara för det finns två burkar varav en är sötlakrits, jag höll på att få med mig en sån av misstag en gång

Ännu enklare att handla som lösvikt i den lokala godisbutiken (100+ sorter för 69 kr/kg).
Citera
2010-08-17, 10:30
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rune Frunkh
Ännu enklare att handla som lösvikt i den lokala godisbutiken (100+ sorter för 69 kr/kg).

Finns salta pingviner där? Annars är ju problemet att ett par sorter som finns på båtarna inte finns i Sverige, åtminstone inte i vanliga affärer. Vissa finns ju inte alls. Överlag tycker jag att det brukar vara katastrofdåligt med lakrits bland lösgodiset. Det kan finnas ett par vettiga sorter, men sällan särskilt många eller särskilt goda. ICA Maxi där jag bodde förut hade ett habilt sortiment, men min lokala ICA är värdelös på det. Kanske tio sorters lakrits varav 3-4 som är salta på riktigt...
Citera
2010-08-17, 11:40
Medlem
rövners avatar
Hallonlakrits är bäst. Smakerna fulländar varandra, som man och kvinna, gott och ont. Den ultimata helheten är dialektiken i sig.
Och den bästa av dom bästa, jag ger er
H A L L O N L A K R I T S G R O D A N.
Tyvärr ofta förbisedd av simpla snaskkrängare, men går man till en finare välsorterad butik då skall du finna
Citera
2010-08-17, 14:05
Medlem
Andersdamaans avatar
Djungelvrål och Türkisk peber är mina absoluta lakritsfavoriter nu för tiden. När jag var en liten pöjk så fanns det en tablettask med en svart katt på innehållande små rutor av lakrits/salmiak. Den var också fin.

Sämst är den där sladdriga och översöta finska lakritsen som brukar säljas i kabelform ute på stan.
Citera
2010-08-17, 18:45
Medlem
GREKEN1980s avatar
Sötlakrits for the win.
Citera
2010-08-18, 11:30
Medlem
cosmic_dancers avatar
pandalakrits
Citera
2010-08-18, 20:14
Medlem
devafandas avatar
röda sisu från finland!! (ser ut som att de står gifu på paketet men de står sisu)

smakar mer lavendel än lakrits men de e så de ska va
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in