• 1
  • 2
2010-07-13, 19:54
Medlem
flaggantopps avatar
Ja hur blir man frisk från detta, har både tabletter, nässpray och varit hos läkare, men inget händer de har varit såhär cirka 2 veckor nu "/
Kan man träna med de?
Citera
2010-07-13, 19:58
Medlem
GROTTULFs avatar
Fick du antibiotika utskrivet? Ett hett tips är Sinova Forte.
Citera
2010-07-13, 20:00
Medlem
johanness avatar
kåvepenin. är receptbelagt.
Citera
2010-07-13, 20:00
Medlem
Snoppzors avatar
Antibiotika är ju vanligt eller genom "punktion" av bihålorna för att man ska kunna spola bort varet.
Citera
2010-07-13, 20:12
Medlem
zappy2s avatar
Antibiotika, kortyzon (stavning?) funkade för mig. Annars brukar ju läkarna spola.
Citera
2010-07-13, 20:43
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Fick du antibiotika utskrivet? Ett hett tips är Sinova Forte.
ingen antibiotika, okey hur länge tog du dom tabletterna?
Citera
2010-07-13, 20:44
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappy2
Antibiotika, kortyzon (stavning?) funkade för mig. Annars brukar ju läkarna spola.
kortyzon e nässpray eller? såfall har ja dne med
Citera
2010-07-13, 20:49
Medlem
Kåvepelin och Rinexin fick min bihåleinflammation att försvinna ganska omgående. Rinexin dock rätt många läkare som ej vill skriva ut pga biverkningar. Jag kände inte en enda biverkning men det har jag å andra sidan aldrig gjort av någon medicin...
Citera
2010-07-13, 20:58
Medlem
2v tycker inte jag var så lång tid om dina bihålor svällt igen ordentligt.
Det finns lite olika orsaker till 'bihålsinflammation'.
Eftersom jag inte är säker på din orsak skriver jag inte alla behandlingarna.
Spolning är dock mycket förlegat och sker knappt längre.
Citera
2010-07-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minor11
...Rinexin...

Eftersom du använt det tidigare så behöver du bara önska det så får du det. Ingen ofarlig medicin för förstagångsanvändare. En ofarlig åkomma som svullna bihålor skall ju garanterat behandlas med i princip helt ofarliga preparat. Rinexin hör inte till den kategorin.
Citera
2010-07-13, 21:08
Medlem
Allmänna rekommendationer vid bihåleinflammation är primärt luftrörsvidgande medel. INTE antibiotika som INTE når in i den slemsäck som finns i bihålan. Antibiotika i samband med bihåleinflammation minskar i snitt sjukdomstiden med en halv dag vill jag minnas, dvs ingen som helst poäng med att sätta in det.

Jag fick Nasonex av doktorn när jag var där, en effektiv spray rakt upp i snoken som vidgade och öppnade upp gångarna till bihålorna på nolltid. Med lite frisk luft däruppe tog kroppen snabbt kontroll på det hela.

Om det inte fungerar, gå till doktor igen och då kan de punktera och, kanske, skriva ut antibiotika.

Träna med inflammera bihålor skulle jag inte rekommendera.
Citera
2010-07-15, 12:34
Medlem
Att skölja näsan med koksaltlösning är ett hett tips vid bihåleinflammation. Du kan köpa en kanna eller en spruta på apoteket som du fyller med fysiologiskt saltvatten (0,9% - en tesked till en liter ljummet vatten).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in