• 1
  • 2
2010-07-13, 14:29
Medlem
Med denna tråd så vill jag att vi växlar ord om hur man kan förstöra någon liv ekonomiskt på bästa diskreta vis.
Denna tråd får inte spåra ur. Håll er till tipsen och diskussionerna som uppstår.
Allt är möjligt i Sverige 2010 idag (ekonomiskt). Det ska vara tips med detaljerade utföranden.

Jag börjar

100
Beställa saker via postorder i den utsattas namn. Betalning ska ske med postförskott.
Hämtar de inte ut paketet kommer de få betala en frakt avgift som kan variera mellan 50 kr och uppåt, oftast runt 200 kr. Allt beroende på vilket företag man beställer ifrån och hur tungt paketet är.
Gör man flertalet stycken blir det mycket pengar. Men man ska göra det snyggt. Beställer man 20 paket samma dag och personen i fråga polisanmäler det så kommer de börja misstänka att någon vill förstöra för en, så ta det lugnt.
Citera
2010-07-13, 14:33
Medlem
Adomskis avatar
Ditt förslag kräver en väldigt iq-befriad person som är väldigt naiv.
Citera
2010-07-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adomski
Ditt förslag kräver en väldigt iq-befriad person som är väldigt naiv.
Mycket möjligt. Håll dig till tråden nu.
Citera
2010-07-13, 14:45
Medlem
hallberg-rassys avatar
Det är väl inte så jäkla svårt. Se till att personen blir av med jobbet (alla har lik någonstans). Se sedan till att personen inte får något nytt jobb (aktivt ryktesspridning?) och anmäl naturligtvis om ni upptäcker att personen inte söker tillräckligt med jobb för att få akassa. Om det är en person som bor i hyreslägenhet så vräk samtidigt personen. Inget jobb och ingen bostad...
Citera
2010-07-13, 14:47
Medlem
Cyklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
100
Beställa saker via postorder i den utsattas namn. Betalning ska ske med postförskott.
Hämtar de inte ut paketet kommer de få betala en frakt avgift som kan variera mellan 50 kr och uppåt, oftast runt 200 kr. Allt beroende på vilket företag man beställer ifrån och hur tungt paketet är.

Vart gör man det nånstans? Har aldrig beställt nåt från nätet..

Teckna nåt avtal med nånsäljare om man har personens person nummer.
Citera
2010-07-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykla
Vart gör man det nånstans? Har aldrig beställt nåt från nätet..

Teckna nåt avtal med nånsäljare om man har personens person nummer.
Du går in på en sida, beställer något, en bok vad fan som helst, sen är det klart.
Citera
2010-07-13, 21:33
Medlem
Edi Tigers avatar
Vet ej varför du startade denna ämne,behöver du tipps att förstöra någons liv som du hatar eller?
Gör inte det,tänk dig hur du skulle känna dig?
Mitt tips är jo lättast har han bil så förstör den,har han hus så förstör den,såklart om han har försäkring så täcker den men inte hela beloppet.
T.ex som jag hörde om man gör punktering på bildäck så täcker inte försäkring det,så blir han tvungen köpa nya
Citera
2010-07-15, 11:09
Medlem
Citat:
Med denna tråd så vill jag att vi växlar ord om hur man kan förstöra någon liv ekonomiskt på bästa diskreta vis.
Denna tråd får inte spåra ur. Håll er till tipsen och diskussionerna som uppstår.
Allt är möjligt i Sverige 2010 idag (ekonomiskt). Det ska vara tips med detaljerade utföranden.

Jag börjar

100
Gör man flertalet stycken blir det mycket pengar. Men man ska göra det snyggt. Beställer man 20 paket samma dag och personen i fråga polisanmäler det så kommer de börja misstänka att någon vill förstöra för en, så ta det lugnt.

Tyvärr så behöver man bara göra en polisanmälan att någon beställt i ditt namn (urkundsförfalskning) så slipper man undan detta tar dock tid och tid är pengar
Citera
2010-07-15, 13:37
Medlem
Beykers avatar
Jag förväntade mig 100 tips när jag gick in hit, jag hittade ett och det var ingen direkt effektivitet i det tipset...
Citera
2010-07-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beyker
Jag förväntade mig 100 tips när jag gick in hit, jag hittade ett och det var ingen direkt effektivitet i det tipset...
Det är kanske för att folk inte bidragit med något och förstört tråden?
Citera
2010-07-15, 16:25
Medlem
Citat:
Det är kanske för att folk inte bidragit med något och förstört tråden?
Jag trodde att det var 100 sätt att förstöra den här tråden som skulle föreslås.

Det har inte slagit dig att man lämnar digitala spår om man beställer över internet.
Citera
2010-07-15, 16:34
Medlem
Kanske några definitioner skulle vara på sin plats. Att förstöra någons liv ekonomiskt är ju fan så mycket mer än att skicka hem lite skrivarpatroner och dildosar till någon så att han få betala frakten. Även om det trillar in en frakträkning på 20 papp så är ju inte livet förstört - på sin höjd att man får dra ner på utgifterna månden därpå kanske...

Så hur mycket bör man skuldsättas för att livet ska "vara förstört" då? Många som sitter och betalar av på det där 5-miljoners huslånet och fortfarande klarar sig bra så det bör ju onekligen vara i den storleksordningen åtminstone.

Hitta ett sätt att skuldsätta en person som annars har en välordnat ekonomi med ytterligare 5-10 mkr så börjar vi nog närma oss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in