Citat:
Ursprungligen postat av Bitterfitta62
Jag har också en fråga gällande objektiv till 500D, jag kör fortfarande på objektivet ja fick med kameran 18-55mm men ja skulle vilja uppgradera mig lite.
Ska iväg till skandinavium i februari o tänkte fota lite på gbg-horse show. Ett bra obejtiv med hyffsad zoom och ett som tar någorlunda bra bilder utan blixt, utan att de blir suddigt, vet inte hur man får använda blixt o inte på sånna tillställningar? Dom kanske inte är så kräsna?
Jag kan NOLL om objektiv o förstår inte ens alla konstiga ord, så om nån har nåt tips på bra objektiv så är det guldvärt...

For sportfoto inomhus sa ar det ett ljusstarkt teleobjektiv som galler. M.a.o siffrorna efter snedstrecket i 18-55/
3.5-4.5, 50/
1.8, 70-200/
2.8 etc. Ju lagre siffra desto battre. Dessvarre sa okar objektiven i pris med ljusstyrkan.
Teleobjektiv (hogre forsta siffra) ar en nodvandighet for att hastarna inte skall bli sma som flugskitar i bilderna. Objektiv har aven en tendens att oka aven i pris med tele.
Bildstabilisator (IS) ar ovesantligt eftersom det bara hjalper till nar objektet star still (och hastar ror pa sig).
Det ojektiv jag skulle satsa pa om jag hade en begransad budget, men fortfarande vill kopa nagot bra ar ett begagnat Canon 200/2.8 (obs. icke-zoom).