2010-07-12, 22:31
Bannlyst
Nåt det pratats väldigt tyst om angående fifflaren Mona Sahlin är hennes företag Mona Sahlin AB. När bråket med Mats Odell dök upp i våras där Odell angrep Sahlin för 'tobleronepolitik' dvs man är oansvarig med sin ekonomi. Så nämde ingen gammelmedia Mona Sahlin AB. Då kan man undra sig varför?

Göran Skytte skrev denna artikel för 8 år sen

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/nar-mona-sahlin-s-blev-smaforetagare_57640.svd

1. Varför mörkade media företaget blev likvidation 1997? Mona Sahlin kom tillbaks som småföretagsexpert 1998

2. Hade Mona Sahlin skulder hon inte kunde betala därav likvidationen?

3. Vem har i såna fall betalat skulderna. Mona Sahlin eller vi skattebetalare? Jag ser bara minus i Skyttes artikel?

4. Varför ifrågasätts aldrig Mona Sahlins regeringstrovärdighet när hon inte kan sköta sin egen ekonomi, inte sitt företags ekonomi, hur ska hon då kunna ha ansvaret för Sveriges ekonomi? Varför vägrar media konfrontera detta?

Mona Sahlin AB är en av många lögner Aftonludret mörkar i dag med 'toblerone'
Citera
2010-07-12, 22:43
Medlem
Kojak0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaerthes
Nåt det pratats väldigt tyst om angående fifflaren Mona Sahlin är hennes företag Mona Sahlin AB. När bråket med Mats Odell dök upp i våras där Odell angrep Sahlin för 'tobleronepolitik' dvs man är oansvarig med sin ekonomi. Så nämde ingen gammelmedia Mona Sahlin AB. Då kan man undra sig varför?

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/nar-mona-sahlin-s-blev-smaforetagare_57640.svd

1. Varför mörkade media företaget blev likvidation 1997? Mona Sahlin kom tillbaks som småföretagsexpert 1998

3. Vem har i såna fall betalat skulderna. Mona Sahlin eller vi skattebetalare? Jag ser bara minus i Skyttes artikel?

4. Varför ifrågasätts aldrig Mona Sahlins regeringstrovärdighet när hon inte kan sköta sin egen ekonomi, inte sitt företags ekonomi, hur ska hon då kunna ha ansvaret för Sveriges ekonomi? Varför vägrar media konfrontera detta?

Inte en till jävla "Vi hatar Måna Muslim"-tråd...
Citera
2010-07-12, 23:52
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Det är inget konstigt med en likvidation.

Citat:

Det verkar inte ha varit fallet. Däremot verkade vara så att mer halva aktiekapitalet hade
förbrukats varvid styrelsen beslutade om likvidation.

Givetvis måste skulderna betalas annars blir det ju konkurs och det har ju inte skett så
därför får man utgår ifrån att alla skulder har reglerats.

Citat:

Dom har ju sådana fall givetvis betalats av företaget. Finns ju inget som visar på annat.

Citat:

Nja...det här för det första gammalt och för det andra finns det inte heller något särskilt att
tjafsa om. Därav tystnaden.

Citat:

Vad är det för lögn man har mörkat?

Sahlin är en idiot...men du verkar vara en ännu större. Ta och läs på lite...
Citera
2010-07-13, 00:14
Bannlyst
Vilken affärsidé hade företaget?

Företaget grundades av Socialdemokraterna med partiets pengar, syftet med akitebolaget var att försörja Mona Sahlin efter hon avgick p.g.a. Tobleroneaffären. Företaget saknade affärmässig verksamhet, "intäkterna" kom direkt från partiet.
Senast redigerad av Stenkol 2010-07-13 kl. 00:31.
Citera
2010-07-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkol

Företaget grundades av Socialdemokraterna med partiets pengar, syftet med akitebolaget var att försörja Mona Sahlin efter hon avgick p.g.a. Tobleroneaffären. Företaget saknade affärmässig verksamhet, "intäkterna" kom direkt från partiet.

Då får du väl gå med i S och kritisera partiet för det här.
Citera
2010-07-13, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Då får du väl gå med i S och kritisera partiet för det här.
Jag påpekar bara bakgrunden till Monas företag. Är inte intresserad av att gå med i S, Sveriges sämsta riksdagsparti efter V.
Citera
2010-07-13, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkol

Väldigt bra fråga. Vilken affärside hade företaget? Varför hittar jag inte det nånstans? Varför har ingen media granskat vad hon gjort?

Ja det är det jag misstäker om Mona Sahlin AB, Det användes som dimridå och hennes inkomst motsvarar ju nästan det hon skulle ha som riksdagskvinna?

Så här sa hon i 'heta stolen' på e24 som nu är borta

En period när du var ute i kylan startade du ett eget företag. I vilken bransch?
Redovisade ditt företag vinst?
/Vårblomman

Jag höll föreläsningar och var frilansande journalist. Företaget gick runt och jag kunde leva på verksamheten. När jag blev statsråd igen avvecklade jag firman.

Hur kan man tjäna så grova pengar med att hålla föreläsningar och vara frilansande journalist?

Jag misstänker starkt att dessa sk föreläsningar var genom sossarnas ärenden och genom Mona Sahlin AB fick hon då lön från partiet

Det är vidrigt hur man skyddar denna människa!!

Nu hänger man ut littorins fallskärm på 1,3 miljoner, hur många vet hennes bonus på 80.000 per månad eller 890.000 per dag?

Varför är Göran Skyttes artikel det enda jag hittar om Mona Sahlin AB? Kolla in vad ab ludret skrev 1998 om 98 parkeringsböter

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9911/27/mona.html

Mona Sahlin tvingades avgå ur regeringen i november 1995 sedan hennes trassliga kontokortsaffärer blivit kända.

I 15 års tid har man försvarat henne med antagligen toblerone eller kontokort, nu 15 år senare är alla hjärntvättade med detta för hon har så jävla många skandaler

Nästan alla felparkeringar är från gatorna runt det kontor på Skomakargatan i Gamla stan i Stockholm där Sahlins företag huserade.

Detta är det enda jag hittar om hennes företag som blev likvidation? Hur kan man gå från ett företag som i princip gått i KK för att sedan bli 'småföretagsexpert'?

Hon särbehandlas ju gång på gång på gång

Men det är ju klart att man mörkar ju om Mona Sahlin AB! Är det någon som har hennes bok? Om det står något där?

För kan man inte sköta Mona Sahlin AB hur ska man då kunna sköta Sveriges ekonomi?
Citera
2010-07-13, 08:11
Bannlyst
Under perioden 970101-980630 hade bolaget en omsättning på 1 494 672 kronor (cirka 1,5 miljoner). Bra för att vara ett nystartat enmansföretag.
I ett "vanligt" enmansföretag skulle småföretagaren under detta första år ta ut låg lön och hålla igen på alla kostnader för att skapa ett överskott.

Hur kan man tjäna så mycket på sån kort tid med att hålla föreläsningar och vara frilansjournalist och samtidigt inte klara av att betala 98 parkeringsböter?

Delat på 18 månader blir detta en inkomst på ca 83.000 i månaden. Kom i håg hon var vice statsminister då. Hur kan hon då inte betalat 98 parkeringsböter?

Motsvarade 83.000 i månaden en vice statsminister lön 1998?
Senast redigerad av Xaerthes 2010-07-13 kl. 08:23.
Citera
2010-07-13, 08:15
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Jag misstänker starkt att dessa sk föreläsningar var genom sossarnas ärenden och genom Mona Sahlin AB fick hon då lön från partiet

Det är vidrigt hur man skyddar denna människa!!

Nu hänger man ut littorins fallskärm på 1,3 miljoner, hur många vet hennes bonus på 80.000 per månad eller 890.000 per dag?

Vad spelar det för roll vem/vilka som beställde uppdrag av henne i det läget?

Du kan ju knappast jämföra det här med Littorin, som jag för övrigt misstänker har betydligt mycket allvarligare saker i bagaget än den här Anna-horan. Att en äcklig torsk ska kunna kvittera ut 1.3 miljoner är nog stötande för de flesta personer.

Citat:
Detta är det enda jag hittar om hennes företag som blev likvidation? Hur kan man gå från ett företag som i princip gått i KK för att sedan bli 'småföretagsexpert'?

Hon särbehandlas ju gång på gång på gång

Likvidation av ett bolag är inte samma sak som KK. Tycker det är mer skrämmande att vi har en utrikesminister som är misstänkt för folkrättsbrott. Bildts inblandning i Lundin Oil har ju mörkats totalt av media.

Känns som om det inte finns en enda jävel i den här regeringen som inte är kriminell förutom Reinfeldt. Men å andra sidan undrar man hur satans inkompetent han måste vara när han väljer ett gäng statsråd som han lika gärna kunnat plocka från kumla-bunkern?
Citera
2010-07-13, 08:21
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Under perioden 970101-980630 hade bolaget en omsättning på 1 494 672 kronor (cirka 1,5 miljoner). Bra för att vara ett nystartat enmansföretag.
I ett "vanligt"; enmansföretag skulle småföretagaren under detta första år ta ut låg lön och hålla igen på alla kostnader för att skapa ett överskott.

Hur kan man tjäna så mycket på sån kort tid med att hålla föreläsningar och vara frilansjournalist och samtidigt inte klara av att betala 98 parkeringsböter?

Delat på 12 blir detta en inkomst på ca 83.000 i månaden. Kom i håg hon var vice statsminister då. Hur kan hon då inte betalat 98 parkeringsböter?

Motsvarade 83.000 i månaden en vice statsminister lön 1998?

Du vet vad ordet omsättning betyder?

En omsättning på 1,5 miljoner betyder inte att hon tog ut 1,5 miljoner i lön.
Citera
2010-07-13, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Du vet vad ordet omsättning betyder?

En omsättning på 1,5 miljoner betyder inte att hon tog ut 1,5 miljoner i lön.

Du verkar själv inte förstå vad omsättning betydeR? Hur kan företaget på 18 månader drog in 1.5 miljoner på föreläsningar och frilansjournalist? Hur kommer det sig man inte hittar några artiklar om henne? Varför skrevs det inte om de föreläsningar hon hade?

Läs Göran Skyttes klockrena ord

enmansföretag skulle småföretagaren under detta första år ta ut låg lön och hålla igen på alla kostnader för att skapa ett överskott.

Så agerar den borne småföretagaren. Men Mona Sahlin gör på varje punkt precis tvärtom. Hon tar ut så mycket lön som möjligt. Firman redovisar en lönekostnad på -1 160 793 kronor. Detta är ur företagarsynpunkt förkastligt.

Så ägd du kan bli leprasjukling

Hur kan man på 1 1,5 år tjäna 1.5 miljon för att ta ut 1.1 miljoner i lön samma lön? Varför tog hon ut så mycket lön som möjilgt? Detta misstänker om ännu mer det är SAP pengarna kommer ifrån

Resultat efter finansiella poster visar i stället en förlust på -43 708 kronor.
Under företagets andra år ägnar sig Mona Sahlin åt annat

Hur kunde hon ta ut 1.1 miljoner då på vad? Varför har media mörkat detta i 13 år? Det är just detta som gör mig livrädd att hon ska få ansvaret att hantera Sveriges budget och ekonomi!

Omsättningen sjunker till blygsamma 94 673 kronor. Hon tar dock ut lönekostnader på i stort sett lika mycket, -91 416 kronor.

Där har vi svaret

Hur kan hon ta ut en lön på 91.000?

Hur kan ma tjäna 91.000 i månaden på frilansjournalist och hålla föreläsningar? Och inte klarar av att betala 98 parkeringsböter? Varför har media försvarat henne? Det är något som inte stämmer med Mona Sahlin AB!

Ska hon bli statsminister måste detta redas ut! Ni hoppar tillbaks i tiden med borgarna, gör det då med Sahlin med!
Citera
2010-07-13, 08:58
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Du verkar själv inte förstå vad omsättning betydeR?

Ska hon bli statsminister måste detta redas ut! Ni hoppar tillbaks i tiden med borgarna, gör det då med Sahlin med!

Du verkar dock själv inte ha fattat någonting alls. Dessutom är du ju uppenbart okunnig.

Bolaget har väl bildats i ett enda syfte och det har ju varit att plocka in pengar för diverse
tjänster m m och sen ta ut allt i lön vilket inte alls är ovanligt. Bolaget verkar ju inte ha haft
några anställda eller någon annan verksamhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in