Citat:
Ursprungligen postat av Stenkol
Vilken affärsidé hade företaget?
Företaget grundades av Socialdemokraterna med partiets pengar, syftet med akitebolaget var att försörja Mona Sahlin efter hon avgick p.g.a. Tobleroneaffären. Företaget saknade affärmässig verksamhet, "intäkterna" kom direkt från partiet.
Väldigt bra fråga. Vilken affärside hade företaget? Varför hittar jag inte det nånstans? Varför har ingen media granskat vad hon gjort?
Ja det är det jag misstäker om Mona Sahlin AB, Det användes som dimridå och hennes inkomst motsvarar ju nästan det hon skulle ha som riksdagskvinna?
Så här sa hon i 'heta stolen' på e24 som nu är borta
En period när du var ute i kylan startade du ett eget företag. I vilken bransch?
Redovisade ditt företag vinst?
/Vårblomman
Jag höll föreläsningar och var frilansande journalist. Företaget gick runt och jag kunde leva på verksamheten. När jag blev statsråd igen avvecklade jag firman.
Hur kan man tjäna så grova pengar med att hålla föreläsningar och vara frilansande journalist?
Jag misstänker starkt att dessa sk föreläsningar var genom sossarnas ärenden och genom Mona Sahlin AB fick hon då lön från partiet
Det är vidrigt hur man skyddar denna människa!!
Nu hänger man ut littorins fallskärm på 1,3 miljoner, hur många vet hennes bonus på 80.000 per månad eller 890.000 per dag?
Varför är Göran Skyttes artikel det enda jag hittar om Mona Sahlin AB? Kolla in vad ab ludret skrev 1998 om 98 parkeringsböter
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9911/27/mona.html
Mona Sahlin tvingades avgå ur regeringen i november 1995 sedan hennes trassliga kontokortsaffärer blivit kända.
I 15 års tid har man försvarat henne med antagligen toblerone eller kontokort, nu 15 år senare är alla hjärntvättade med detta för hon har så jävla många skandaler
Nästan alla felparkeringar är från gatorna runt det kontor på Skomakargatan i Gamla stan i Stockholm där Sahlins företag huserade.
Detta är det enda jag hittar om hennes företag som blev likvidation? Hur kan man gå från ett företag som i princip gått i KK för att sedan bli 'småföretagsexpert'?
Hon särbehandlas ju gång på gång på gång
Men det är ju klart att man mörkar ju om Mona Sahlin AB! Är det någon som har hennes bok? Om det står något där?
För kan man inte sköta Mona Sahlin AB hur ska man då kunna sköta Sveriges ekonomi?